Ve Spojených státech se v pondělí slaví svátek Martina Luthera Kinga, což znamená pro spoustu lidí volno, v pondělí zvýšenou návštěvnost kin oproti normálu a víkendový divácký zájem rozprostřený do čtyř dní, namísto tří (pátek-pondělí). Kdo na určujícím severoamerickém trhu prodal nejvíc vstupenek?
Čelo žebříčku přísluší hudební komedii Mean Girls, která je novým zpracováním Protivných sprostých holek z roku 2004. Do neděle holky utržily 32 milionů, za celý prodloužený víkend to dle predikcí bude 32-35 milionů. Novinka se tak může pochlubit větším úvodním zájmem, než původní verze. Mezinárodně byly Mean Girls uvedeny zatím jen na šestnáct trhů a hlásí z nich dalších 6 milionů.
Na druhé příčce skončil The Beekeeper, nový akčňák Davida Ayera, s Jasonem Stathamem v hlavní roli. Ten ukazuje, jak už je vyčpělá značka Expendables. Ačkoliv v posledních Expend4bles měl Statham hlavní roli, podařilo se při premiéře utržit jen 8 milionů a za celou dobu promítání v USA pouze něco přes 16 milionů. To je částka, kterou The Beekeeper pokořil už za první víkend! Třídenní tržba se pohybovala nad 16 miliony, za čtyřdenní sváteční období to bude dle analytických odhadů 19-22 milionů. To jasně signalizuje, že točit další Expendables by byla ekonomická sebevražda: Zbytečně platíte celý herecký ansámbl, ačkoliv si zjevně vystačíte s jednou hlavní hvězdou. A ještě vás spojitost s padlou značkou obírá zbytečně o diváky.
Mezinárodní trhy Jasonovi přihrály dalších 20 milionů. To znamená, že i globálně film za první víkend utržil celosvětově víc, než Expend4bles za celou dobu promítání… Rozpočet se dle dostupných informací pohyboval v rozmezí 50-60 milionů. Jestli to platí, tak snímek potřebuje v kinech utržit zhruba kolem 200 milionů, aby se zaplatily náklady na výrobu i propagaci. Pakliže se to podaří, tak si nejspíš Statham odstartoval novou sérii.
Třetí příčka náleží stálici posledních týdnů: Wonkovi. Už v úterý překonal Karlíka a továrnu na čokoládu z roku 2005 a stal se nejúspěšnější adaptací slavné Dahlovy pohádkové knížky. Od té dob svůj náskok dál navyšuje. Za víkend utržil přes 8 milionů, za celé sváteční období to bude 9-12 milionů. Americký součet se tak pomalu blíží k hranici 180 milionů. To už teď Wonku řadí na jedenáctou místo v žebříčku tržeb loňských premiér a nakonec skončí alespoň v top osmičce, možná i výše. Ostatní trhy za víkend přihodily dalších 15 mega a snímku se tak podařilo překročit půlmiliardovou hranici. Na účtu je zhruba 505 milionů a padnout by za pár týdnů mohla i šestisetmilionová laťka.
Následuje animák Ptáci stěhováci (Migration). Už se promítá pátým týdnem, leč diváky si pořád nachází. Bylo z toho 6 milionů za třídenní víkend a 7-8 jich může být za celé čtyřdenní období. V USA je utrženo celkem přes 87 milionů, mezinárodně je pak částka téměř shodná (tento víkend k celkové sumě přibylo 9 milionů. V součtu z celého světa je utrženo zatím 174 milionů a dvousetmilionové mety se téměř jistě dosáhnout podaří. Výroba přišla na 75 milionů, takže zaplacení filmu nebude problém.
Romantická komedie S tebou nikdy (Anyone but You) je v kinosálech k dispozici čtvrtým týdnem. Víkend pro film znamenal téměř 7 milionů, celé čtyřdenní sváteční období v účetních knihách přidá 8-10 milionů. Ostatní země přidávají dalších 5 milionů a film pomalu míří na další trhy. V součtu je tedy zatím na účtu skoro 80 milionů a alespoň stovku se podaří překonat určitě.
Když vystoupíme z elitní top pětky, tak už na nás netrpělivě čeká Aquaman a ztracené království (Aquaman and the Lost Kingdom). Ten si pod oceánem za víkend vybublal něco přes 5 milionů, za čtyřdenní období to bude kolem 6 milionů. Celkem to v USA dělá prozatím 109 milionů. Ostatní světové trhy v součtu přinášejí za víkend dalších skoro 17 milionů a sakumprásk to zatím dělá 375 milionů. Už brzy se podaří překonat Black Adama, a to byl dosud komerčně nejúspěšnější film z provázaného světa DC od prvního Aquamana z roku 2018. Aktuální „dvojka“ má na to, aby to do konce promítání dosáhla na tržby ve výši 450 milionů, což pořád nebude stačit na to, aby se nákladný projekt zaplatil.
Horor Noční koupání (Night Swim) se z druhé příčky propadl až na sedmou. To znamená o 60 procent nižší zájem oproti premiéře. U hororů nic neobvyklého a vzhledem k nákladům to ani není nepřekonatelný problém. Za tři dny druhého víkendu je utrženo přes 4 miliony, za celý prodloužený víkend z toho bude přes 5. To máme prozatím asi 20 milionů a celosvětově 30. Tržby by nakonec mohly růst až někam k padesáti, což je pro snímek s patnáctimilionovým rozpočtem naprosto pohodový výsledek.
Potom tu máme na osmičce historické drama Boys in the Boat. Film George Clooneyho za víkend utržil přes 3 miliony, za celé sváteční období zhruba 4. Celkem je zatím utrženo přibližně 40 milionů. Právě tolik film stál, takže pokud by se podařilo mít na mezinárodních trzích podobné výsledky jako v USA, pak skončí snímek v plusu.
Následuje novinka The Book of Clarence se 3 miliony a elitní desítku uzavírají Železní bratři (The Iron Claw), kteří taktéž za celý prodloužený víkend utrží zhruba 3 miliony. Už se jim podařilo vyšplhat přes 29, což na malý nezávislák vůbec není špatné. Něco zajímavého mimo desítku? Disney zkusil vrátit do kin pixarovku Duše (Soul), která toho při své covidové premiéře mnoho nepředvedla. Teď také ne. Za víkend film neutržil ani půl milionu. Reprízy několik málo let starých filmů se zřejmě novým trendem nestanou. Pomaličku dolárky skrblí nezávislák Poor Things (Chudáčci). Minulý víkend film dostal dva Zlaté glóby a od té doby utržil dalších 5 milionů. Celkem už je jich 20, přičemž snímek ještě čeká výraznější mezinárodní nasazení a nejspíš hned několik oscarových nominací.
Příští víkend budou největšími premiérami Origin od Avy Duvernay, sci-fi I.S.S. a horor Founders Day. Tedy žádné velkofilmy, od nichž by se čekaly zásadní výsledky. Nějaké opravdu silné víkendy v pokladnách jsou zatím stále v nedohlednu.
Titulní foto: The Beekeeper
Zdroje: Box Office Mojo, The Numbers, Deadline, Luiz Fernando