Box Office: Ferrari v kinech nevítězí, dál vládne Wonka

Box Office: Ferrari v kinech nevítězí, dál vládne Wonka | Fandíme filmu
Neon
Z vánočních novinek si nejlépe vede muzikál Purpurová barva. Aquaman 2 bude menším propadákem než The Marvels.

Skončil rok 2023, do tržeb se nám nicméně propisuje už i Nový rok. Na největším a určujícím trhu v Severní Americe stejně jako minulý týden promluvilo do víkendových tržeb i pondělí, protože Američané měli opět den volna, což s tržbami jemně zahýbalo, podobně jako tomu bylo na Vánoce.

Během čtyřdenního prodlouženého víkendu (od pátku do pondělí) se nic nezměnilo na čele žebříčku. Top desítku divácké návštěvnosti opět ovládl Wonka, což je pochopitelné, protože svým naturelem sedí do vánočního období. Za prodloužený víkend podle analytických odhadů (celé pondělí ještě není definitivně spočítané) Wonka utržil v USA 30-34 milionů dolarů. Součet v USA se zatím udává ve výši 142 milionů. Mezinárodně si rodinné dobrodružství za víkend připsalo dalších 39 milionů a v úhrnu už to globálně dělá 387 milionů. Než film opustí kina, utrží nakonec 550-600 milionů. Náklady nebyly závratné, film se podařilo natočit za velice rozumných 125 mega. Wonka tak do Nového roku vstupuje jako regulérní hit, co studiu Warner vydělá pěkných pár šlupek.

Aquaman a ztracené království (Aquaman and the Lost Kingdom) určitě nebude takový propadák, jako třeba The Marvels, které za celou dobu promítání dokázaly utržit jen zoufalých 205 milionů. I tak ale nejde o nějaký zázračný hit a stále je docela dobře možné, že film nakonec skončí ve ztrátě. Záležet bude hlavně na skutečných nákladech. Prozatím se udává, že natáčení stálo 205 milionů. Vzhledem k množství přetáček by ale asi nikoho nepřekvapilo, kdyby náklady byly ve skutečnosti ještě vyšší. Tak či tak by film potřeboval utržit přinejmenším tak 500-600 milionů, aby se alespoň zaplatila výroba a propagace. Zatím však analytici předpovídají, že po ukončení promítání podvodní pokračování skončí někde v rozpětí 390-450 milionů.

Tento víkend se od pátku do pondělí v USA podařilo utržit zhruba 24-26 milionů a víkend na ostatních světových trzích připisuje rovnou 50 milion. V součtu to dělá skoro 85 milionů z USA a 258 z celého světa. K 390 je tedy cesta ještě dlouhá. A v porovnání s miliardovou jedničkou jde o hodně slabé výsledky.

Třetí příčku víkendového žebříčku obsadil animák Ptáci stěhováci (Migration). Prodloužený víkend v USA přisypává do kasičky 22-23 milionů, zbytek světa prodal za víkend vstupenky za 17 milionů. To zatím znamená úhrn téměř 106 milionů a očekává se další růst, protože snímek má před sebou premiéru na dalších trzích, kam dosud nevstoupil. Výroba stála rozumných 75 milionů, takže můžeme odhadovat, že pokud se animáku podaří dostat s tržbami někam mezi 250-300 milionů, tak se zaplatí už při promítání v kinech. Kdyby to neklaplo, tak pořád film s jistotou utrží dost na to, aby případné manko bylo možné dohnat při distribuci na domácím videu.

Čtvrtá pozice patří novému zpracování muzikálu Purpurová barva (The Color Purple). Snímek se promítá už od Vánoc, takže kdo ví, pokud by měl premiéru až o víkendu, třeba by start byl ještě silnější. I tak se ale za prodloužený víkend podařilo utržit velice pěkných 15-17 milionů a od vánoční premiéry už je pod čepcem 50 mega! Kdyby film udržel divácký zájem, může jen v USA utržit zhruba trojnásobek. A to se ještě čeká premiéra ve zbytku světa. Muzikál přitom bude potřebovat každý dolar, co dokáže splašit, protože dle dostupných informací se rozpočet vyšplhal možná až ke 100 milionů dolarů.

Elitní pětku uzavírá romantická komedie S tebou nikdy (Anyone but You), jež si tento víkend odnáší zhruba 11-13 milionů za celé sváteční období. V USA je tak utrženo přes 27 milionů a globálně 33. Žádná velká sláva a snímek by potřeboval čísla trochu nakopnout, pokud se má někdy splatit rozpočet ve výši 25 milionů.

The Boys in the Boat je další novinka, co měla premiéru během vánočních svátků. Poměrně nízká pozice v žebříčku je tak zaviněná tím, že diváci mohli na film chodit už od pondělka. Za prodloužený víkend je utrženo 10-12 milionů, celková tržba zatím dělá asi 25 milionů. Rozpočet byl čtyřicetimilionový, takže by to chtělo tržby ještě alespoň zčtyřnásobit.

Následuje sportovní drama The Iron Claw. To za prodloužený víkend v USA hlásí zhruba 6,5-8 milionů dolarů. Úhrn zatím dělá 18 milionů. To není moc, ale v tomhle případě se podařilo rozpočet srazit na rozumných 16 milionů, takže by si snímek měl v distribuci se svými náklady postupně poradit.

Až na osmé příčce žebříčku končí Ferrari a to je průšvih. I tady platí, že se snímek promítá už od Vánoc. Obecně ale film diváky netáhne. Trailery plné rychlosti, portrét známé osobnosti, Adam Driver v hlavní roli, Michael Mann za kamerou...nic z toho nedokázalo publikum ve větším počtu oslovit. Za prodloužený víkend tržby činí jen něco přes 5 milionů. Celková částka v USA se zatím zastavila na 12 milionech, celosvětová na necelých 15. Podle různých zdrojů natáčení stálo 75-95 milionů, tudíž je snímek v nehorázném průšvihu a ze ztráty se investoři budou vyhrabávat ještě dlouho.

Stále se v žebříčku drží Hunger Games: Balada o ptácích a hadech (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes), ačkoliv se film promítá už sedmým týdnem. Za prodloužený víkend se tržby zvýší o další zhruba asi 4 miliony. Celkem je v USA na účtu už skoro 161 milionů, celosvětově skoro 323. To není zázrak, ale oproti dvousetmilionovým komiksovkám ala Aquaman byl rozpočet Hunger Games poloviční, takže by se s podobnými výkony neměla produkce Hladových her dostat do žádných ekonomických potíží.

Desítku uzavírá Chlapec a volavka (The Boy and the Heron), japonský ručně animovaný snímek určený spíše staršímu publiku, který si v globálním měřítku prozatím vede lépe než kupříkladu Ptáci stěhováci. Při výrazně menších nákladech, slabší marketingové kampani, nižší atraktivitě pro masové publikum a vyšších nárocích na diváka. Jsou to přesně takové příběhy úspěchu, které dávají naději, že i do budoucna budou filmové produkce investovat i do jiných projektů, než jen do pásové výroby vytvořené jako kulisa k pojídání popcornu. Za prodloužený víkend si Chlapec a volavka připsali něco přes 3 miliony amerických dolarů. V USA je utrženo skoro 37 milionů, globálně už parádních 129 milionů!

Těsně mimo desítku končí další japonský export: Godzilla Minus One. Je skoro až k nevíře, jak dobře si neaglický monster film celosvětově vede. Za prodloužený víkend v USA si biják připsal k dobru 2,5-3,5 milionu dolarů. Úhrn činí 46 milionů v USA a 81 milionů celosvětově. Dotáhne to snaživé dílko až ke stovce? A hodně podobná čísla hlásí tento týden Chudáčci (Poor Things), oscarovka s Emmou Stone. Za prodloužený víkend 2,8-3,1 milionu, celkem zatím 11 mega. Jde o klasický „artový“ film, který spoléhá na šeptandu mezi diváky a postupně se rozšiřuje do dalších a dalších kin, kde sčítá hezky drobáček ke drobáčku. Uvidíme, zda nezávisláku nějak výrazněji pomohou případné oscarové nominace, jež mu jsou předvídány.

Pak tu máme ještě animovaný dvojboj: Trolly 3 a Přání. Trollové 3 (Trolls Band Together) stále vedou, za víkend si připisují zhruba 2 miliony, celkem se blíží ke 199 milionům a postupně by to mohli dotáhnout až na 230. Tedy žádné terno, ale při rozumných nákladech ani průšvih. V tom je pořád ještě Přání (Wish), které mělo rozpočet jak hraný trikový velkofilm, avšak v kinech vydělává jen almužnu. Americká kina přihodila za víkend asi 1,5 milionu, ta mezinárodní daleko zajímavějších 15 milionů. Pořád to ale dělá dohromady jen 177 mega a celková tržba nepřesáhne do ukončení promítání čtvrt milionu. A i to by pro film s dvousetmilionovým rozpočtem stále bylo šeredně málo.

Poslední slovo pořád ještě neřekl Napoleon, který zatím celosvětově utržil 207 milionů a možná to dotáhne k 220. Připomeňme, že jakékoliv ztráty pohltí technologický gigant Apple, který film zafinancoval. Příjmy z kin jsou čistým ziskem studia Sony, jež zajistilo distribuci. A ještě jednou o sobě dává vědět koncertní film Taylor Swift: The Eras Tour. Ten byl nasazen do Číny, kde při premiéře utržil skoro 6 milionů. Prakticky všechny vstupenky se prodaly v předprodejích, což signalizuje, že většina zájemců se rekrutovala mezi zpěvaččinými fanoušky a moc dalších diváků už do kina nepřijde. I tak se globální tržbu podařilo navýšit už na cca 250-257 milionů dolarů. Začíná tak znovu vypadat reálně, že se podaří překonat This Is It Michaela Jacksona (tržba 261 milionů) a The Eras Tour se stane jednoznačně nejúspěšnějším koncertním filmem historie.

Na co se můžeme těšit spolu se začátkem roku 2024? Hlavním tahákem příštího víkendu zřejmě bude horor Noční koupání od Blumhousu. Horory si v lednu vedou tradičně dobře a trailery snímku jsou sympatické, takže klidně nový rok můžeme nastartovat s menším hitem.

Titulní foto: Ferrari

Zdroje: Box Office Mojo, Deadline, Luiz Fernando

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest