Filmový zpravodaj The Ankler informuje, že studio Lionsgate projevilo zájem o další oživení značky Blair Witch. Zatím nevíme skoro cokoliv bližšího. Zdá se, že projekt je v plenkách, studio zkrátka hodlá využít toho, že v době četných streamovacích služeb váš film vždycky někdo koupí, pokud dodáte nízkonákladovou záležitost se slavným názvem. Vypadá to, že by nemělo jít o pokračování dosavadních filmů, ale o restart.
V roce 1999 vzbudil původní snímek Záhada Blair Witch velké halo. Natáčení stálo pár drobných, méně než půl milionu dolarů. V kinech se potom podařilo utržit čtvrt miliardy. Masivní úspěch měl několik důvodů. Horory jsou úspěšné prakticky vždycky. Film měl dobré recenze a dobrou šuškandu. Diváci byli zvědaví na styl natáčení found footage, který v té době nebyl rozšířený. A distributor přišel s nápaditou reklamní kampaní, kdy se mezi diváky dařilo šířit fámy o tom, že by snad opravdu mohlo jít o reálné záběry, které se našly v pohozené kameře někde v lese.
Snímek pomohl v Hollywoodu zvýšit zájem o found footage a horory s tematikou folkloru a primitivních rituálů. Samotná značka Blair Witch už však nikdy původních výšin nedosáhla. Pokračování z let 2000 a 2016 měla výrazně nižší tržby i slabší recenze a oproti původnímu snímku jen minimální kulturní dopad. Vedle filmů vzniklo také několik videoher a ačkoliv původní autoři Daniel Myrick a Eduardo Sanchez poměrně často v rozhovorech mluví o tom, co by je bavilo s Blair Witch provádět, studio Lionsgate o jejich spolupráci momentálně nestojí.
Foto je ilustrační, původní Záhada Blair Witch
Zdroj: The Ankler