Odpověď na otázku z podtitulky je jednoduchá: Merchandising. Warner prodal 98 propagačním partnerům práva na výrobu předmětů s motivy chystaného filmu Man of Steel a vyinkasoval za to 170 milionů. Obvykle se k nám dostávají čísla pouze z pokladen kin, a tak je o to zajímavější vidět, v jakých cenových hladinách se příjmy z licencování značky zhruba tak pohybují. Temný rytíř povstal kupříkladu loni v létě od partnerů měl dostat milionů „jenom“ 150, protože temný hrdina se prodává přeci jen o chlup hůř než optimističtější Superman. The Hollywood Reporter, který zprávu přinesl, neuvádí, zda se jedná o dosavadní podíl na tržbách nebo souhrn za předprodej jednorázových licencí. Ale je klidně možné, že s každým z partnerů je smlouva nastavená malinko jinak.
Proč by vás měla podobná zpráva zajímat? Tak především se daném příkladu se skvěle ilustruje, proč studia preferují především filmy pro celou rodinu se snadno identifikovatelnou premisou i hrdiny – z depresivního vězeňského dramatu prostě hrníčky, tenisky a Happy Mealy neuděláte. A kdo jednou dostane do rukou takhle úspěšnou značku, jakou je Superman, sedí zkrátka na příštích několik let na zlatých vejcích. Druhým důvodem je Justice Leage. Pokud jste fanoušky DC Comicsu a chcete do budoucna vídat další filmy s jejich hrdiny, potřebujete, aby si jednotlivé značky vedly dobře. Man of Steel tohle kritérium úspěšně splňuje ještě před premiérou, takže by budoucnost mohla být poměrně růžová.
A kdo všechno toužil mít na svých výrobcích nalepeného Muže z oceli s tváří Henryho Cavilla? Mattel nebo Lego asi nikoho nepřekvapí, avšak po Supermanovi sáhli třeba také Nokia, Converse, Gillette, Walmart nebo automobilka Chrysler.
Zdroj: THR