AKTUALIZACE: Po finální sečtení víkendových tržeb se ukázalo, že Spider-Man: Bez domova ve skutečnosti utržil v amerických pokladnách 260 milionů! Tím pokořil Avengers: Infinity War a vyšvihl se na třetí příčku žebříčku filmů s největší premiérou a jednom trhu.
Spider-Man: Bez domova tento víkend zcela rozvrátil jakékoli předpoklady premiérových tržeb filmu během pandemie, když debutoval v USA s 253 miliony a 587 mega globálně bez jakéhokoli dolaru z Číny. Dvousetmilionový superhrdinský film, který spojuje tři generace spidermanovských příběhů, si vysloužil 2.0x násobitel (rozdíl tržeb mezi úvodním dnem a celým víkendem), což je číslo, které jsme měli možnost vídat u všech posledních tří Hvězdných válek a u Rogue One. Těch 253 milionů je samozřejmě jeden z nejlepších startů na jeden trh, konkrétně čtvrtý nejlepší po Detective Chinatown 3 (398 milionů), Avengers: Endgame (356 milionů) a Avengers: Infinity War (257 milionů). Mimo to film překonal celkové americké tržby Shang-Chiho (225 mega) během jednoho víkendu. Jediné, o čem se teď dá spekulovat je, zda film prolomí 700 nebo 800 milionů v USA a dále nikoli, zda bude prvním pandmeickým miliardářem (to je jisté), ale jestli se přiblíží spíše 1,5 miliardy Avengers nebo 2 miliardám Avengers: Infinity War.
Ne že by bylo tento víkend v kinech ještě nějaké místo, ale spousta očí byla upnutých na potenciální znovuzrození muzikálu West Side Story. Spielbergův biják se silnými recenzemi ale diváky nakonec nepřilákal a s propadem 68 % oproti debutu končí tento víkend jenom se 3,4 milionu dolarů. Stomilionové re-adaptaci tak zatím leží v kufříku jen 18 milionů a vypadá to, že nakonec utrží stejně jako směšné Cats v roce 2019 (27 milionů). Mezinárodně utrženo dalších 9 milionů. Spousta novinářů filmu stále přeje úspěch a nechává si poslední želízko v ohni, kterým jsou vánoční svátky příští týden. Vždyť přece Největší showman taky propadl při premiéře, ale potom se vzepnul o Štědrém dnu a nakonec utržil jen v USA 174 mega... No uvidíme...
Bohužel West Side Story není jediný film pro starší cílovku, který se v kinech trápí. Ulička přízraků od Guillerma del Tora tento víkend totálně pohořela s necelými 3 miliony dolarů. To není ani pětimilionový covidový standard, jaký jsme viděli u filmů jako King Richard nebo Poslední souboj. Spousta diváků se nevyhnutelně přesouvá na streamování a trend v poklesu tržeb pro tenhle druh filmů vidíme už od roku 2015, 2016. Nebylo by divu, kdyby byl Covid poslední hřebík do rakve a studia už prostě nechtěla podobné filmy do kin nasazovat.
Encanto má tento víkend necelých 7 milionů a s 82 mega po 24 dnech jde prostě o smutný výsledek pro solidní animák od Disneyho. Bude potřeba vánoční zázrak, aby se film přehoupnul přes stovku z USA. Mezinárodně utrženo dalších 94 milionů. Což není úplně málo, ale určitě se to ani nepřibližuje starším filmům Walt Disney Animation. Krotitelé duchů: Odkaz mají v šestém víkendu 3,6 milionu a jejich 117 milionů doposud je tržba, kterou jen tak pro zajímavost zvládl Spider-Man za jeden den... Mezinárodně to v tuhle chvíli dělá 56 milionů. House of Gucci je na 45 milionech s čerstvými 2 miliony za tento víkend. Ridley Scott tak zvládl během jedné sezóny doručit nejdepresivnější filmový propadák v podobě Posledního souboje a jediný solidní a vydělávající oscarový biják v podobě House of Gucci. Krom amerických tržeb je tu navíc ještě dalších 61 milionů ze světa. Licorice Pizza od Paula Thomase Andersona je už celkově na 1,3 milionu ze Států, a to se zatím nerozšířil mimo svoje čtyři dedikovaná kina. A na závěr Christmas With Chosen, které spadly ve třetím víkendu o 89 procent! a utrží tak 135 000 dolarů. I tak to ale celkově dělá pro příběh Josefa a Marie solidních 14 mega po 19 dnech promítání. Tržba, o které se může věhlasnému del Torovi jenom zdát.