Bond je nejnavštěvovanějším filmem pandemie, přesto mu hrozí finanční ztráta

Bond je nejnavštěvovanějším filmem pandemie, přesto mu hrozí finanční ztráta | Fandíme filmu
MGM
Není čas zemřít má mnohasetmilionové tržby, ale stejně to nemusí k úspěchu stačit.

Už přes 735 milionů amerických dolarů utržila bondovka Není čas zemřít. To je astronomická suma. Slušné peníze i v normální době. V době kovidové dokonce vůbec nejlepší výsledek hollywoodského filmu v kinech. Jenže to nemusí stačit. Podle analýzy a zákulisních informací magazínu Variety může snímek skončit po ukončení promítání v kinech se ztrátou až 100 milionů dolarů!

Snímek měl rozpočet 250 milionů, marketing vyšel minimálně na dalších 100 milionů. Další desítky potom stálo odložení filmu od 16 měsíců (dodatečné marketingové náklady, delší splácení půjčky na rozpočet…). Podle insiderů by snímek potřeboval utržit něco k 900 milionům, aby se kompletně zaplatil.

Studio MGM to v oficiálním vyjádření odmítá. Tvrdí, že informace nejsou pravdivé, a že snímek nejen, že se zaplatil, ale dokonce se zaplatil. To by asi mohlo platit za předpokladu, pokud by poslední Bond měl opravdu výrazné daňové úlevy a větší část marketingových nákladů platili produktoví partneři. Pokud to tak nebylo, tak jde ze strany MGM o nepravdivé vyjádření, které má studiu pouze zachránit tvář.

MGM dál ve vyjádření píše o tom, že snímek předčil v pokladnách očekávání. To klidně pravda být může, ale nutné to neznamená, že byla produkce v zisku. A ještě se ve zprávě hovoří o tom, že snímek hezky vydělává na prémium VOD (film už je k zakoupení online) a do budoucna ještě vydělá z dalších zdrojů, jako součást celkové nabídky MGM. To je všechno pravda a klidně je možné, že s postupem času se No Time to Die nakonec po kouscích zaplatí. Že by byl film v plusu už teď, nicméně zní dost neuvěřitelně.

Co to však znamená pro širší filmový průmysl? Dobře si nevedou ani jiné blockbustery. Snímky jako Shang-Chi, Eternals nebo Tenet také ztrácejí peníze. To může do budoucna znamenat, že bude vnikat méně drahých velkofilmů, pokud studia nebudou mít důvěru v kino trh. Zároveň s již hotovými snímky nelze dlouho otálet ve skladu, protože bez lákavé nabídky by taky kina mohla zaniknout, což by pro Hollywood znamenalo ztrátu příjmu, kterou zatím neumí zacelit. Sice investuje jako divý do streamu (a vlastně tak kinům, a potažmo sobě, tak trochu podřezává větev) – a nic moc jiného mu ani nezbývá, protože prostě potřebuje cashflow – ale příjmy ze streamu jsou prozatím výrazně menší, než jaké jsou z kin (z funkčních kin).

Pro filmový průmysl tak nadále panuje určitá paradoxní situace a přechodné období, kdy se zásadně rozhoduje o tom, jak vlastně celé odvětví bude vypadat, až jednou celá pandemie snad konečně odezní.

Foto: MGM

Zdroj: Variety

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest