Po dlouhé době je tu víkend, kdy v naší pravidelné rubrice o filmové návštěvnosti nebudeme mluvit primárně o tom, které země uzavírají sály. Do kin v celé řadě zemí vstoupily hned dva divácky atraktivní tituly. Wonder Woman 1984 a Monster Hunter. Prodeje lístků to však nijak zásadně neoživilo.
Studio Warner Bros. předpokládalo, že Wonder Woman 1984 bude v Číně velký hit. Jenže za úvodní tři dny promítání utržila pouze 18,8 milionu dolarů. To je méně, než kterýkoliv jiný komiksový DC film nebo letošní Mulan. První Wonder Woman za celou dobu nasazení v Číně utržila 90 milionů. Předpovědi čekaly, že dvojka zvládne přes 100, teď to spíš vypadá, že studio bude rádo, když se podaří utržit třicet.
Wonder Woman 1984 byla v čínském žebříčku na druhém místě. Prvenství si odnesla čínská katastrofická novinka The Rescue, která utržila skoro 36 milionů dolarů. Mohlo by se zdát, že čínští diváci zkrátka ztrácejí zájem o zahraniční filmy, jenže v poslední době se nevede dobře ani těm lokálním. Analytici předpokládají, že The Rescue skončí ve ztrátě a po celý prosinec návštěvnost kin v Číně zůstává za očekáváním. Minimálně část viny zřejmě nesou uzávěry kin v některých částech země.
Wonder Woman 1984 se promítala také v dalších regionech, kupříkladu na Taiwanu, v Thajsku, Japonsku, Brazílii nebo Mexiku. Celosvětově snímek dosud utržil 38 a půl milionu. V následujících dnech postupně bude druhá Wonder Woman nastupovat na další trhy, nicméně už 25. prosince bude ve Spojených státech zveřejněná online, tak je otázkou, zda další tržby nepoškodí pirátství.
Druhým snímkem s masovým potenciálem je Monster Hunter, videoherní akční adaptace s Milou Jovovich v hlavní roli. Snímek byl nasazený v Severní Americe, kde je aktuálně otevřeno 2300 kin, z necelý 5900. (Monster Hunter byl k vidění zhruba na 1700 lokalitách). Tržba činila pouhých 2,2 milionu dolarů, což je téměř polovina toho, v co studio Sony doufalo. Naději snímku dávají dlouhé vánoční prázdniny, které skončí až 3. ledna. Mezinárodně potom film utržil dalších 4,8 milionu. Potíž je v tom, že největší tržby se očekávaly z čínského trhu, tam však byl film velice rychle stažený z promítání, když si diváci stěžovali na urážlivé vystupování jedné z postav. I když se produkce omluvila a moment vystřihla, tak to nevypadá, že se Monster Hunter do tamních kin vrátí.
Druhou novinkou na americkém trhu byl vztahový thriller Fatale. Ten ve zhruba jedenáctistech kinech utržil přes 900 tisíc dolarů. Znamenalo to třetí příčku amerického žebříčku. Na druhé skončili Croodsovi: Nový věk se dvěma miliony. Ti celkově v USA utržili 27 milionů a celosvětově 84 milionů. Lze se domnívat, že teď už tržby budou slabší, po tom, co byl snímek čerstvě uvedený také na Premium VOD. Zbytek amerického žebříčku návštěvnosti už asi nemá smysl rozebírat, bavíme se v lepším případě o tržbách v řádech statisíců.
Co se jinak děje ve světě biografů? Velký řetězec AMC před časem vzkázal, že potřebuje injekci ve výši 750 milionů dolarů, pokud má přežít rok 2021. Akcie společnosti nadále klesají a první analytici veřejně začínají hovořit o tom, že provozovateli multikin ze svízelné situace pomůže jedině vyhlášení bankrotu. V Austrálii mezitím soudy schválily převzetí Village Roadshow soukromým investorem. Společnost byla sice v potížích už před COVIDem, ale letošní rok úpadek jen urychlil. V Británii nezávislá kina tahá z nouze národní fond obnovy. V Česku ředitel Cinestaru Jan Bradáč v prosinci Mladé Frontě řekl, že při pokračujícím uzavření kin vážně hrozí, že bez státní pomoci mohou dvě největší sítě multikin v Česku do jara zkrachovat. Na Slovensku byla po nějaké době kina v sobotu opět uzavřena, jen pár dní po tom, co do nich dorazila hitová Wonder Woman 1984…
Abychom nekončili zcela negativně, tak si na závěr alespoň pojďme říct, o které filmy je mezi diváky zájem online. Své žebříčky zveřejnily tento týden americké streamovací služby Fandango a Vudu, kde je shodně největší zájem o kriminálku Pro balík prachů, kde se Liam Neeson znovu představil jako nestárnoucí drsňák. Na vrchních pozicích obou služeb figurují také hororová komedie Slečna bestie, teenagerská postapokalyptická sci-fi Love and Monsters, postapokalyptická sci-fi Songbird, akční komedie Fatman, ale třeba také vánoční klasiky jako Elf nebo Vánoční prázdniny.
Zdroje: Gavin Feng I, II, Deadline I, II, III, IV, Box Office Mojo, Variety I, II, CNBC, Coming Soon, Jan Bradáč/MF Dnes