Mumie (The Mummy) 2017 – 409 milionů
Mumie s Tomem Cruisem v hlavní roli byla druhým pokusem studia Universal o nastartování filmového světa Dark Universe plného ikonických příšer. První pokus se studiu nezdařil se snímkem Drákula: Neznámá legenda a ani podruhé Universal neslavil úspěch. Na papíře vypadala nová verze Mumie výborně, ale první trailery ukázaly, že tohle pecka z ranku devadesátkové Mumie s Brendanem Fraserem zřejmě nebude. Mumie s Cruisem si přišla na pouhých 409 milionů a z toho pouhých 80 bylo z USA (tam obvykle podíl filmového studia bývá nejvyšší na úkor provozovatelů kin). Za předpokladu, že by měla Mumie střídmý rozpočet, tak by se dalo výsledných 409 milionů považovat za úspěch, jenže oficiálně udávaný rozpočet činí 125 milionů a neoficiální zdroje uvádí dokonce 195 milionů. Vzhledem k tomu, že došlo k dalšímu restartu, můžeme tušit, že platil spíše ten vyšší rozpočet. Studio Universal se po dvou velkorozpočtových a ztrátových pokusech rozhodlo zvolit strategii levných snímků a s hororem Neviditelný mu to vyšlo na jedničku. Letošní Neviditelný si při rozpočtu 7 milionů přišel na 130 milionů celosvětově, a to ještě do úctyhodných tržeb zasáhla startující koronavirová pandemie.
Solo: A Star Wars Story (2018) – 392 milionů
Problematická produkce Sola se projevila v přepáleném rozpočtu. Solo prý stál neuvěřitelných 275 milionů, což při výsledných 392 milionů celosvětově je hrozivý výsledek. Pro některé diváky začal pád novodobých Star Wars již osmou epizodou Star Wars: Poslední z Jediů, avšak z hlediska tržeb byla prvním propadákem až sólovka Sola. Nevýrazné obsazení, průměrný příběh a střídmé ohlasy se proměnily v nezájem diváků, kteří se novými Star Wars přejedli a ani finální devátá epizoda tento trend nezastavila. Není se tak čemu divit, že u Disneyho aktuálně sází především na seriálového Mandaloriana a filmy si dají na pár let pauzu.