Cadillac Miller-Meteor alias Ecto-1
Když si zvolíte chytání duchů jako povolání a navíc žijete v New Yorku, nemůžete přece s protonovým batohem vlézt do metra nebo si zavolat taxi. Ještěže hrdinové z Krotitelů duchů měli Raymonda Stantza, který koupil za 4 800 dolarů starou sanitku. Výhodná koupě? Při pohledu na výraz jeho kolegy Petera Venkmana, když mu Ray vyjmenovává dlouhý seznam nutných oprav na autě, vám dojde, že asi ne. Auto se ale naštěstí podařilo dát do cajku, nastříkalo se na bílo, švihnul se na něj symbol přeškrtnutého ducha a jeho příjezdu předcházela ikonická siréna, která vznikla upravením zvuku leopardího vrčení.
Vůz byl v počáteční verzi scénáře černé barvy s fialovými a bílými světly, která měla dělat stroboskop, což by autu dodalo éterickou fialovou auru. Z černé se nakonec upustilo, protože se často natáčelo v noci a vozidlo by bylo špatně vidět. Při natáčení prvního filmu byly použity dva Cadillacy, přičemž ten první byl bez úprav, který vidíme ve scéně se Stantzem a Venkmanem. A druhý už byl opravený a plně funkční Ecto-1. Níže ve videu můžeme vidět, že ve druhém dílu se za autem dělá kouř a evidentně není v dobrém technickém stavu. Nešlo o žádné zvláštní efekty, auto dosloužilo při scéně na brooklynském mostě, kde se následně vytvořila obrovská dopravní zácpa. Produkce za to obdržela tučnou pokutu od newyorské policie. Filmaři tak pro zbytek filmu v rychlosti upravili druhý automobil a nazvali jej Ecto-1a.