Nad restartem Spider-Mana řada diváků z nejrůznějších důvodů remcá. Jedněm vadí, že přišel moc brzy po Raimiho verzi, druzí chtěli vidět čtyřku, třetím se nelíbí Andrew Garfield. Tady na Fandíme se v žádném případě neztotožňujeme minimálně s tvrzením, že jde o zbytečný film. Teaser trailer to (přes mizernou kvalitu) jenom potvrzuje. Ano, hlavní hrdina pořád bude mladík v trikotu se superschopnostmi, kterého pokousal radioaktivní pavouk. Ale jinak? Atmosféra se naprosto změnila i Peterovy pohnutky budou úplně jiné.
Zatímco Raimiho trilogie kladla důraz na Petrův pocit viny za smrt strýčka Bena a motto „Velká síla s sebou přináší velkou odpovědnost“, v novém Spider-Manovi vidíme hned na začátku traileru, jak Petra opouští jeho rodiče. Obzvlášť tatínkům odchod zanechá na jeho duši značné následky a tak (jak jsme psali už nedávno) v pubertě podvědomě stráví spoustu času hledáním svých mužských vzorů. V strýčkovi Benovi, kapitánu Staceym, doktoru Connorsovi. Režisér Marc Webb ale naznačil, že především musí najít sám sebe.
V dalším interview Webb zdůraznil, že pavouk Petera pokousal v pubertě. V době kdy je nedospělý a nezralý. I se superschopnostmi pořád váží nějakých padesát kilo a je v něm notná dávka nezodpovědnosti a frackovitosti. Uvolněná drzost pod maskou pak bude hezky kontrastovat s obrýleným outsiderem Peterem Parkerem.
Teď k té atmosféře: Raimiho Spider-Man byl hodně barevný a tak trochu praštěný. Takový velký romantický epos. Na tom samozřejmě není vůbec nic špatného, první dva filmy jsou výborné. Ale už to tu bylo a Mark Webb nám chce ukázat něco jiného, něco, co jsme ještě neviděli. Zdeptaného teenagera, tmavou paletu, ponuré tóny. I přes mizernou kvalitu lze tohle všechno z teaseru cítit. Spider-Man zkrátka vycházel desítky let a kdo si myslí, že třemi filmy o něm bylo vše zajímavé řečeno, šeredně se plete.
Temnota a pohupování vládnou teaseru
Teaser sám o sobě črtá Peterův charakter a celkovou atmosféru tak, jak to popisujeme výše a jako bonus na závěr přidává hojně diskutovanou scénu, ve které sledujeme Spider-Manovo šplhání po střechách a pohupování mezi mrakodrapy z pohledu jeho vlastních očí. Jako nápad je sice scéna zajímavá, má působivou dynamiku a ve 3D bude určitě vypadat skvěle, ale na druhou stranu má místy Spider-Man poměrně nepřirozené pohyby (jak z počítačové střílečky – řada znalců počítačových her přirovnává scénu k titulu Mirror's Edge), celá scéna je strašlivě digitální a působí dost samoúčelně. V jakém bodě filmu by něco takového dávalo smysl? Během objevování schopností? V samém závěru? Jde jen o lacinou prezentaci 3D? Nebo scéna vznikla čistě pro trailer? Momentálně těžko soudit, každopádně pokud se scéna ve filmu objeví, tak snad alespoň ve vyšší kvalitě, zatím je opravdu hrozně umělá. Navíc nám už docela dlouho tvůrci neustále opakují mantru o tom, jak bude The Amazing Spider-Man spoléhat především na praktické efekty a pak nám ukážou plně digitální sekvenci. Zvláštní.
Teaser trailer každopádně působí skvěle a my se už nemůžeme dočkat na HD verzi. A mimochodem: Po tom co v traileru na Avengers bylo slyšet nadšené pokřikování diváků některé fanoušky ticho ve Spider-Manovi překvapilo natolik, že začali spekulovat, zda pirátský trailer nevypustilo cíleně samo Sony, aby dohnalo kampaně svých protivníků.
The Amazing Spider-Man: Bootleg teaser trailer |