Hlavní novinkou týdne je v oblasti sledovanosti filmů digitální premiéra Trollů: Světového turné. Film startuje i v kinech, která mají otevřeno, ale těch je zlomek, a tak studio Universal vyzkoušelo především online potenciál filmu. Není překvapení, že izolované rodiny lačnící po zábavě poslaly (podle vyjádření studia) animák na první příčky téměř všech digitálních služeb včetně Amazonu, Comcastu, iTunes, Vudu, DirectTV, Verizon Fios či FandangoNow. Bez konkrétních čísel můžeme jen spekulovat, jak se filmu dařilo, ale určitě se dá Universalu věřit, že s filmem zabodoval. Studio zatím shromažďuje tržby, ale z amerických drive-in kinech se hovoří o nějakých 60 000 dolarech a digitální tržby se podle hollywoodských analytiků pohybují v rozpětí 40-50 milionů dolarů.
Odeslání filmu na digitální video je čistě pragmatický tah, protože Trolly 2 by velice pravděpodobně potkaly horší kino tržby než u jedničky. I ta nebyla kdovíjaký úspěch s globálními tržbami 347 mega vedle 125milionového rozpočtu. Dvojka šla s náklady níž, na 90 milionů, ale jak jsme viděli u Angry Birds 2, LEGO filmu 2 nebo Tajného života mazlíčků 2, neúspěch sequelů vůči silným jedničkám bývá v poslední době u animáků dost viditelný a citelný. Universal určitě nepředpokládá, že film vydělá nějaké závratné peníze čistě digitálně. I tací giganti jako Star Wars: Síla se probouzí, Avengers nebo Black Panther utržili v domácí distribuci "jenom" 100 - 200 milionů dolarů. A to za sebou měli šílenství v kinech, kdy si snímky stačily vytvořit nadšenou fanouškovskou základnu. Trollům 2 může naopak trochu hrát do karet obrácená logika - lidé film neměli možnost vidět jinak, mohou tedy být zvědaví. Zároveň ale těžko říct, jak by si v podobné situaci vedl snímek, který není pokračováním, který není vhodný pro celou rodinu, a který by za sebou neměl masivní propagační kampaň, která původně sloužila k nalákání diváků do kin.
Trollové 2 tak zřejmě zůstanou tenhle rok spíš takovou raritkou než nějakým prorokem vývoje filmového průmyslu, ale kdo ví, třeba budeme mít brzo další srovnání. Čím déle bude karanténa trvat, tím víc budou ostatní studia tíhnout k rychlému výdělku pár dolarů teď, než aby se svými hotovými filmy trpělivě vyčkávala a doufala, že se je po znovuotevření kin podaří plnohodnotně vyždímat.
Americké řetězce jinak zůstaly tento týden relativně v klidu a úspěch Trollů 2 je kdovíjak z míry nevyvedl. Třeba takový Cinemark by rád otevřel 1. června a Bílý dům tento čtvrtek vydal povolení, že kina skutečně startovat můžou, akorát s přísnými opatřeními o dodržováním odstupů. Vše je ale v rukou guvernérů jednotlivých států, kteří popravdě na rady prezidenta Trumpa moc nedávají a o ekonomickém restartu rozhodnou zřejmě individuálně.