Studio Warner Bros. momentálně řeší, jakým způsobem naložit s premiérou Wonder Woman 1984, která se v předpokládaném termínu na začátku června téměř určitě nepodívá. V jednu chvíli vedení mělo na okamžik zvažovat také možnost okamžitého uvedení filmu v rámci digitální distribuce, tenhle návrh však byl okamžitě zavržený.
V minulosti (podle těch samých interních zdrojů) Warneři obdobně uvažovali o tom, že by se měl kinům vyhnout Joker režiséra Todda Phillipse. Úspěšná komiksovka s Joaquinem Phoenixem měla však zamířit rovnou na stream z úplně jiných důvodů, než je šířící se pandemie koronaviru.
Studio totiž mělo strach z reakce diváků, z nichž si už během propagační kampaně určitá část hlasitě stěžovala, že snímek oslavuje násilí a z vraždícího sociopata dělá hrdinu. Nakonec Joker skončil v klasické kinodistribuci, vysloužil si několik nominací na Oscara a v pokladnách kin vydělal více než miliardu dolarů. Povětšinou byly ohlasy pozitivní, nejednou nadšené, leč kontroverze v podobě údajné glorifikace nebo nedostatečného odsouzení násilí přetrvala. Mnohokrát se objevila i kritika, že Phillipsova netradiční komiksovka by mohla leckoho inspirovat k násilným činům.
Phillips přirozeně film hájil a pořád dokola odmítal výše zmíněné komentáře. Za Jokera se posléze postavilo i studio, když Warneři několikrát zopakovali, že se nejedná o potvrzování, tolerování či posvěcování jakéhokoliv druhu násilí. Postava Jokera nikdy neměl být vnímána jako hrdina. Obdobné komentáře mají z velké části spojitost se společenskou atmosférou ve Spojených státech, kde k masovým střelbám dochází takřka každý den (tragickou událost z projekce Nolanova filmu Temný rytíř povstal netřeba připomínat). Někteří analytici, komentátoři či akademičtí pracovníci pak přičítají část viny i filmům nebo videohrám, které dle jejich názoru mohou podporovat a "normalizovat" patologické (agresivní, násilné) chování, ačkoliv výzkumy dodnes přímou korelaci nepotvrzují.
Zdroj: TheWrap
Foto: Warner Bros.