Během bezpečnostních opatření zásadně roste náš čas u obrazovek

Během bezpečnostních opatření zásadně roste náš čas u obrazovek | Fandíme filmu
Warner Bros.
V době pandemie lidé více konzumují média, v prvé řadě je patrný nárůst u zpravodajských kanálů.

Dle očekávání se vládou nařízené a intenzivně mediálně komunikované zrušení výuky ve školách, kulturních a sportovních akcí s více než 30 účastníky, zavření hospod, omezení cestování a další opatření pro boj s koronavirem podepisují na naší konzumaci médií. Se vzrůstající intenzitou boje proti koronaviru v ČR sledujeme v datech projektu adMeter, crossmediálního elektronického měření médií, nárůst konzumace médií obecně, především pak u zpravodajských kanálů.

Roste čas strávený s elektronickými médii (TV, rozhlas, internet - prostřednictvím PC, mobilů i mobilních aplikací). Z průměrných zhruba 8 strávených hodin před zavedením opatření vzrostl čas s médii napříč mediatypy na více než 8 a půl hodin denně. V neděli 15. března dosáhl čas strávený s médii maxima, a to necelých 9 a tři čtvrtě hodiny.

Hlavním zdrojem nárůstu je sledovanost TV s nedělním maximem necelých 5 a půl hodiny oproti běžným víkendovým cca 4 hodinám denně (to i včetně sledovanosti mimo domov). Čas strávený s rádii v porovnání s předchozími víkendy mírně klesá. Čas s internetem v poslední dny minulého týdne mírně vzrostl oproti obvyklému víkendovému dni jak na PC, tak na mobilních zařízeních a v neděli přesáhnul 4 hodiny denně, s mobilními aplikacemi to bylo dohromady téměř 5 hodin.

Podívejme se na televize více konkrétně. V neděli 15. března dosáhly maxima v daném měsíci z hlediska sledovanosti ČT24, ČT1 i Nova, ostatní TV spíše stagnovaly. V neděli se ČT24 stala nejsledovanější TV stanicí a oproti předchozím březnovým nedělím zaznamenala třiapůlnásobný nárůst sledovanosti.

Jedním z hlavních zdrojů nárůstu sledovanosti TV je, dle očekávání, zpravodajství, a to především to večerní. Reálně dochází k nárůstu živé sledovanosti večerních zpravodajství u všech hlavních TV stanic. Největší nárůsty zaznamenala ČT24 (o víkendu více než 130% nárůst sledovanosti oproti průměru předchozích dvou víkendů) a ČT1 s více než 26% nárůstem sledovanosti večerního zpravodajství (Nova + 9% Prima +8%). Taktéž Otázky Václava Moravce v neděli zaznamenaly více než dvojnásobnou sledovanost oproti průměru předchozích dvou nedělí.

Metodika projektu adMeter:

Analýzy jsou výstupem elektronického crossmediálního a crossplatformního měření konzumace médií adMeter výzkumné agentury MEDIAN. Projekt adMeter je realizován ve Slovenské a České republice. Umožňuje sledovat, jak celková populace a její různé cílové skupiny sledují televizi, poslouchají rádia, surfují na internetu, nebo užívají mobilní aplikace. Měření v ČR se účastní 1000 respondentů ve věku 1569 let. Každý respondent v panelu byl pečlivě vybrán, aby byl vzorek reprezentativní podle sociodemografických charakteristik, jako jsou pohlaví, věk či vzdělání, ale i mediálního chová.

Web: www.median.cz

Obrázek je ilustrační, z filmu Nákaza.

Zdroj: Tisková zpráva, 20. 3. 2020, 10:00, MEDIAN

Foto: Warner Bros.

Související články

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest