Hlavní novinkou víkendu byl horor Neviditelný od režiséra a scenáristy Leigha Whannella produkovaný studii Blumhouse a Universal. Film debutuje s 29 miliony v USA a 49 mega celosvětově (rozpočet činil zanedbatelných 7 milionů). Hlavně ve Státech je násobitel (rozdíl mezi prvním dnem a celým víkendem) 2.9x a známka B+ od diváků velké překvapení, protože hororový žánr většinou v rámci systému CinemaScore dobrá čísla nedostává. Je to zapříčiné hlavně tím, že horory nemívají kdovíjak pozitivní zakončení, někteří diváci si pak stěžují, že nejsou dostatečně strašidelné a jiní zase odcházejí až příliš znepokojení. Béčko pro Neviditelného je tak parádní. Film má zhruba dva týdny než dorazí druhé Tiché místo, které smete veškerou napínavou konkurenci. Universalu se jinak po letech podařilo zabodovat s kriticky pozitivně přijatým "classic monster" filmem, jelikož Drákula: Neznámá legenda ani Mumie zamýšlené filmové univerzum nenastartovali. Teď nějaké propojené světy konečně Universal přestal řešit a úspěch se hned dorazil. Ostatně, v tomhle případě by asi ani žádný propojený vesmír budovat nešlo, protože Neviditelný je více než horor psychologické sociální drama o domácím násilí s výtečnou Elizabeth Moss. A to je paradoxně největší klíč k úspěchu tohohle filmu...
Disney s Pixarem zkusili na přestupnou sobotu hezký marketingový tah, když nasadili právě na tento den (vždy na jednu jedinou projekci) nový animák Frčíme do vybraných 470 sálů. V narvaných kinech se utržilo 650 000 dolarů. Film oficiálně startuje nadcházející víkend a očekává se slabší debut okolo 45 milionů.
Z menších filmů debutovala My Hero Academia: Heroes Rising. Anime akčňák utržil za kalsický víkend 5,6 milionů, ale hraje se od středy, tak to nakonec dělá hezkých 8,9 milionů a 23 mega globálně. Do 1 820 kin se dostali Impractical Jokers: The Movie, celovečerák založený na televizním pořadu o čtyřech chlapících, kteří jeden druhého ztrapňují na skrytou kameru. Snímek utržil solidní 3,5 milionu dolarům, což je nárůst o 30 % oproti minulému víkendu a posílá film k 6,5 mega z USA.
Obří zklamání je potom Wendy, dlouho očekávaný film od Benha Zeitlina, režiséra na Oscara nominovaných Divokých stvoření jižních krajin. Wendy je převyprávěním klasického příběhu Petera Pana moderním způsobem. Kritici se shodnou, že film vypadá úchvatně, ale trpí příběh. Tento víkend jenom 30 000 dolarů ze čtyř kin a žádné nadějné vyhlídky, že někdo snímek nasadí do více kin.
Ježek Sonic jinak stále vydělává Paramountu slušné peníze. Ve třetím víkendu je na 16,5 milionu dolarů a 129 mega ve Spojených státech. Jsme kousek od 131 milionů Tomb Raidera a 144 mega Detektiva Pikachu, aby Sonic ve Státech dosvištěl k titulu "Nejúspěšnější videoherní film všech dob". Globálně je utrženo 265 milionů. Tam do překonání Detektiva Pikachu chybí ještě přes 150 milionů. Volání divočiny by stejně jako Dolittle mohlo být solidním hitem...kdyby nebylo tak šíleně drahé. Skoro 110milionová adaptace románu Jacka Londona s Harrisonem Fordem a CGI psíkem má ve druhém víkendu 13 milionů a 46 mega po deseti dnech. Film dopadne zřejmě podobně jako právě Dolittle s nějakými plus mínus 75 miliony dolary z USA. Globálně má 135 milionů a uvidíme, jak se chytí v Koreji nebo Japonsku (nebo viděli bychom, kdyby tam kvůli Koronaviru kina nezela prázdnotou). Snímek každopádně bude navždy dostupný na Disney+, zlý film to skutečně není. Mizerové navždy mají už přes 400 milionů globálně a jen z Ameriky dal třetí díl 197 mega. Harley Quinn: Birds of Prey utržila 78,8 milionů po 24 dnech a s aktuálními 4 miliony to vypadá, že skončí v USA mezi 85 - 90 mega. Globálně má 188 mega a dvoustovku dá. Ale u komiksových filmů jsou takové částky prostě nízké, studia chtějí víc.
Zdroj: Forbes