Zábavní průmysl expanduje neskutečnou rychlostí, což v praxi znamená, že objem investic každým rokem narůstá. Minulý rok tak americká média a společnosti utratily přes 121 miliard dolarů za nový obsah (filmy, seriály atd.). Nutno podotknout, že výše uvedené sumy nezahrnují cenu licencování obsahu, jež byla v loňském roce nezanedbatelná (obrovská). Motorem růstu byly mimo jiné investice společnosti AT&T, jež má pod palcem HBO, která rozšířila vlastní produkci o 50 procent, tudíž vyprodukovala přes 150 hodin obsahu. Aby si Netflix udržel svoji pozici, taktéž trošku přiložil pod kotel a zvýšil svoji meziroční investici do nového obsahu o 3 miliardy. Výsledkem je rovněž nárůst obsahu o 50 procent.
Ze zmíněné celkové částky si největší díl uzurpovala pětice hlavních hráčů, když společnosti Disney, Comcast, Netflix, ViacomCBS, AT&T dohromady rozházely 87,4 miliard, tedy 72,5 procent. Dalo se zřejmě očekávat, že nejvíce utratil Disney, který skrze všechna svá studia a odnože vrazil do výroby 27,8 miliard. Zbylí čtyři giganti se uspokojili s investicemi kolem 15 miliard. Další aktéři již přece jenom malinko ztrácejí, když v "závěsu" jsou Amazon a Apple s 6,5 a 6 miliardami, následovaní FOXem (5,7) a stanicí Discovery (4,6 miliard).
V žebříčku ještě figurují internetové společnosti Facebook a Google, u nichž je potenciál budoucího růstu bezpochyby značný. Letos navíc dojde ke spuštění tří nových streamovacích služeb - HBO Max, Peacock a Quibi - z čehož lze lehce vydedukovat další nárůst celkové částky.
Zdroj: Variety