Takřka dvacet let po tom, co studio Warner Bros. uvedlo do kin sci-fi drama A.I. Umělá inteligence režírované Stevenem Spielbergem, uzavřeli Warneři dohodu s losangeleskou technologickou společností Cinelytic, jež se dlouhodobě zabývá vývojem umělé inteligence. Studiu by měla dodat nástroj, který dokáže spočítat a vyhodnotit, jakou šanci uspět má ten jaký projekt, respektive jaký by potenciálně mohl být výnos z filmu. Zjednodušeně, výpočet by mohl kupříkladu ukázat, jak by se vyplatilo natočit film s určitou tematikou, určitým obsazením a určitým tvůrčím týmem. Ten řetězec výpočtů a predikcí bude dozajista složitější, přičemž výsledky by měly posloužit jako pomocné podklady k rozhodnutí o tom, zda dát projektu zelenou, či nikoliv. Rovněž by měl systém usměrňovat procesy týkající se marketingu nebo distribuce. Třeba vypočítat, kdy by potenciálně mělo být nejvýhodnější snímek poslat do kin.
Přínos by platforma měla mít i na filmových festivalech, kde studia v rychlém tempu kupují nabízené filmy a jejich zástupci mají pouze krátký čas na to, aby situaci zhodnotili a učinili rozhodnutí. V tomhle směru by měl systém zrychlit, zeefektivnit a zpřesnit rozhodovací procesy. Poslední slovo budou mít však samozřejmě nadále lidé. Umělá inteligence neumí v tuto chvíli činit kreativní rozhodnutí, leč umí zpracovat obrovské kvantum čísel a dat a navíc poukázat na určité vzorce nebo trendy, kterých by si člověk pravděpodobně nevšiml. Stále ovšem platí, že k dobrému rozhodnutí v kreativních branžích je zapotřebí zkušenost a instinkt. Hollywoodská robopocalypsa tak zatím nehrozí a uvidíme, jak se systém osvědčí v praxi.
Dole v galerii můžete zavzpomínat, jak umělá inteligence vystupovala v hollywoodských trhácích.