Nebudeme si nic nalhávat, loňský Hellboy režiséra Neila Marshalla (Pád do tmy, Centurion) byl pěkný propadák. A je úplně jedno, že produkční náklady byly přiškrceny a snímek o tom, jak David Harbour coby rohatý cynik z pekla bojuje s obávanou čarodějnicí Nimue s tváří Milly Jovovich, stál pouhých 50 milionů dolarů. Tvůrci si sice dali záležet a zakomponovali do filmu celou řadu odkazů na předlohu, leč propagační kampaň naprosto selhala a diváci co komiksy nečtou, si mezi sebou nevydařený film vůbec nedoporučili. A tak Harbour a spol. utržili o premiérovém víkendu směšných 12 míčů. Situace se, bohužel, nezlepšila a celosvětově si tenhle eRkový debakl připsal pouze 44,6 mega. Prostě fiasko a některým lidem v Lionsgate se v dubnu 2019 dozajista neusínalo zrovna lehce. Pojďme se teď alespoň v krátkosti poohlédnout za tímhle bolestivým neúspěchem, který poslal hláškujícího pekelníka stoprocentně na několik let k ledu.
Od kritiků i fanoušků si Hellboy vysloužil přízvisko "jedna z nejhorších komiksáren všech dob", ale proč se z relativně atraktivní látky vyklubal takový zmetek? Začněme tím, že snímek měl celkem 16! producentů, přičemž minimálně dvěma z nich, Lawrenci Gordonovi a Lloydu Levinovi, Marshallova vize příliš nesedla a opakovaně se s ním pouštěli do diskuzí, z čehož pramenila celá řáda konfliktů. Nejprve byl vyhozen kameraman Sam McCurdy, Marshallův dvorní spolupracovník, aby prý bylo jasno, kdo je v rámci produkce pánem. Údajně mělo být Marshallovi naznačeno, že sice je režisér, avšak poslední slovo rozhodně nemá. Následně měl Levin podrývat Marshallovu autoritu i na place a před celým štábem a došlo to až tak daleko, že zadával hercům a dalším členům týmu jiné (obvykle protichůdné) pokyny než pan režisér. Nesoulad vyústil v opakované odchody Harboura z placu, i když jej Marshall žádal o přetočení nějakého záběru či scény. Posléze se narychlo přepisoval scénář a hádky se za pochodu vedly i o věci, které zdánlivě měly být dávno jasné, jako třeba byla podoba a design "důležitého" stromu.
Jak to celé dopadlo? Jako vždycky. Marshall měl film hotov, ovšem producenti mu jej odebrali a přestříhali dle vlastního uvážení. Harbour se vyjádřil ve smyslu, že tvůrci ruku v ruce s herci vyprodukovali to nejlepší, co bylo za daných podmínek možné. Sám je prý pyšný, jak se k věci postavil, ale on přece nemůže dohlížet na všechno sám. Inu, s tímhle přístupem musel poslední Hellboy nevyhnutelně dopadnout tragicky.
V galerii si můžete připomenout pár fragmentů z tohoto pekelného průšvihu.