Hollywood se v posledních několika letech nese hlavně ve znamení všemožných značek. Najde se jen malé procento filmů, které by se těšily velkým úspěchům v pokladnách kin a přitom nepatřily do nějaké série nebo universa. Jsou to právě značky, které v dnešní době lákají lidi do kin a proto se nejde divit, že se filmoví giganti perou o ty, co ještě zůstaly. Jednou z těch největších je bezpochyby James Bond, jehož distribuční práva aktuálně patří pod společnost MGM a dlouhodobě jej produkuje firma Eon. Je ale možné, že tomu tak nebude už dlouho.
Spekulace o odprodeji značky přišly ze dvou směrů. Z jedné strany je vyvolal Bob Iger, šéf největší filmové společnosti současnosti - Disneyho, který nakupuje značky už několik let ve velkém. Iger byl v nedávvém rozhovoru tázán, zda se v nejbližší době chystá k nějaké další koupi. Odpověděl sice, že žádné plány v tuto dobu nemá, hned poté však následoval s prohlášením, že ale vždy miloval Jamese Bonda. O žádné oficiální prohlášení tedy samozřejmě nejde, na druhou stranu určitě stojí za povšimnutí.
Hned v zápětí pak vody rozvířil Apple - technologický gigant, který se svou Apple TV+ rozhodl vstoupit do filmového průmyslu. Ten podle všeho vede jednání s MGM o zakoupení práv na značku právě pro svou nově vzniklou streamovací službu, v tomto případě se tedy nejedná o úplné odkoupení značky. Žádná dohoda však dosud uzavřena nebyla. Ve výsledku se tedy zatím k žádné „válce” mezi Disneym a Applem rozhodně neschyluje, ovšem náznaky ukazují, že by se to třeba mohlo v budoucnu změnit. Hollywood totiž v tuto dobu opravdu nenechá žádnou značku jen tak ležet. Jistá je tak minimálně jedna věc. Chystanou bondovku No Time To Die distribuují společnosti United Artist a Universal. Jde však o dohodu uzavřenou právě na jeden snímek, takže pak se znovu rozjedou licitace o to, kdo bude agenta 007 distribuovat do kin příště.
Zdroje: Time, The Wall Street Journal