Příští rok, 26. 3., dorazí do českých a slovenských kin nová adaptace románu Emma od Jane Austen. V dosud zveřejněných trailerech chystaný snímek rozhodně nepůsobí suchopárným dojmem. Adaptace klasických románů (nebo i nově napsané příběhy z dávných časů) obvykle dopředu provází obava, že nás čeká staromilská podívaná určená primárně starším divákům nebo pro školní promítání. A často se ta obava vyplní. Prkenné vyprávění zachraňují často jen kostýmy nebo herci, ale jinak sledujeme dávno překonané zápletky, jaké už jsme v lepší podobě viděli mnohokrát.
Momentálně je tu ale vlna zajímavých historických projektů, které dokážou i dávným dobám vdechnout punc současnosti, takže i příběh zasazený dvě století zpátky má co říct. Většinou stačí, aby se scenárista sice držel univerzálně platných hodnot, ale koukal na ně současným pohledem. Ruku v ruce s tím pak musí jít moderní styl vyprávění, který se nebude držet zpátky jen proto, že sledujeme časy dávno minulé.
Z loňského roku do letošního nás skvěle provázela široce oceňovaná Favoritka. Prozatím nejzajímavějším seriálem nově spuštěné Apple TV+ je Dickinson a o nové verzi Malých žen se v zámoří hovoří jako o žhavém oscarovém kandidátovi.
Emma jde na modernizaci látky zase trochu po svém. Střihem trailer možná dává vzpomenout na zmiňovanou Favoritku, humorem zase upoutávky odkazují na řízné britské romantické komedie. Obsazení v čele s Anyou Taylor-Joy zatím také působí více než sympaticky, takže se snad máme v březnu na co těšit.
Snímek jako svou celovečerní prvotinu zrežírovala Autumn de Wilde, scénář napsala Eleanor Catton, od které jsme také zatím nic neviděli. V hlavních rolích vystupují Anya Taylor-Joy, Johnny Flynn, Bill Nighy, Callum Turner, Mia Goth, Miranda Hart, Josh O'Connor nebo Rupert Graves. Datum české a slovenské premiéry je stanovené na 26. 3. 2020.
Oficiální synopse distributora: Chytrá, hezká a bohatá Emma má neodolatelný koníček. V milostných svazcích spojuje lidi, kteří by se sami asi nikdy spojit nedokázali. Trochu paradoxní je, že při suplování Amorovy role vůbec nemyslí na sebe. Již v dobách, kdy ženy bývaly křehké květinky a mladé dívky často interesantně omdlévaly, vytvořila Jane Austenová ve své Emmě hrdinku trochu jiného ražení.