Režisér Josh Cooley k tomu uvedl, že takové vyznění příběhu nebylo to pravé ořechové - takovýto závěr tam jednoduše nepasoval. I když by obsahoval celou řadu emotivních situací, postavu Woodyho by nikam neposunul. A Woody, jako symbol a středobod oblíbené hračkové frančízy, nemohl zůstat v závěru stejný a s nezměněnou životní perspektivou. Naopak, vždyť Příběh hraček 3 představuje Woodyho loučení s Andym a světem, který tak dobře znal, aby mohl vstoupit do jiného, kde je hračkou Bonnie.
A čtyřka tenhle proces završuje ve chvíli, kdy si Woody uvědomí, že u Bonnie pro něj není místo a chce-li být šťastný a využitý, musí se posunout dál, do další fáze, kde bude pomáhat ztraceným hračkám hledat nové majitele. Tenhle element proměny a nutného vývoje byl v sérii vždy přítomen (děti stárnou, hračky stárnou, všichni se posouváme dál) a i díky němu si udržela tak vysokou kvalitu. Je tedy zřejmě dobře, že tvůrci Woodyho osvobodili a postavu někam posunuli, protože tak to v životě prostě chodí... i mezi hračkami.