Původní Lví král startoval v roce 1994 ve dvou kinech a tehdy z nich vytřískal 1,5 milionu dolarů, což je rekordních 793 000 dolarů na jedno kino, což se dosud nepodařilo žádnému filmu překonat. O týden později šel fiilm do širokého nasazení a debutoval se 40,8 milionu, což byl na tu dobu čtvrtý nejlepší start všech dob. Nakonec z toho byl Oscar za nejlepší soundtrack a píseň a 312 milionů z Ameriky / 766 milionů globálně. Na dlouhou dobu tržba, kterou se nepodařilo animákům jen tak překonat. Film mimo jiné prodal 32 milionů VHS kazet a tenhle rekord mu asi už nikdo neodpáře. A když si takhle vystavíte značku a uvedete v kinech remake, tak lidé prostě přijdou a nechají v amerických pokladnách 185 milionů dolarů.
Zámořští novináři naházeli filmu dost smíšených recenzí. Že prý originál je prostě originál a že tenhle CGI remake prostě vzniknul jenom pro peníze. Výše zmíněná čísla Lvího krále z roku 1994 a množství dobrých tržeb z pozdních obnovených premiér, především 3D konverze z roku 2011, ale jasně Disneymu ukazovaly, že diváci přijdou. Na to je brand až moc oblíbený, aby nějak silně pohořel. K tomu vše jistil Jon Favreau s úspěšnou Knihou džunglí za zádech, která ukázala, že CGI remaky fungují, dále etnicky bohatší obsazení, nostalgie a schopnost Disneyho udělat z filmu událost.
Těch 185 mega je největší disneyovský debut mimo filmy z MCU a Star Wars, o kus převyšující Úžasňákovi 2 a hraný remake Krásky a zvířete. Jinak jde o druhý nejlepší otvírák roku za Avengers: Endgame, devátý nejlepší debut vůbec a nejlepší premiéru animovaného filmu všech dob (pokud se tedy ve věčné debatě přikloníme k názoru,že to je animovaný film). Aktuální předpoklady hovoří o minimálně 400 milionech z Ameriky, ale spíše o částce někde mezi 520 a 540 mega s potenciálem až nad 600 mega. Globálně je film na 531 milionech včetně 97,5 milionu z Číny, a nepochybně půjde přes miliardu.
Toy Story 4 dělá Disneymu taky radost. Film se 14,6 miliony tento víkend dosáhl v USA na 375 milionů a globálně je na 860 mega. Ještě necelou stovku by celosvětově snímek mohl dát. Aladin dal za víkend v USA 3,8 milionu a do miliardy mu celosvětově chybí už jen 11 milionů. Z Kořisti bude spíše kultovní snímek než hit, kterým mohla být. Ve druhém víkendu 6 milionů a celkem 24 mega z Ameriky. Celosvětově se aligátoři trochu chytli a souhrnně se tak Paramount může těšit alespoň z nadějných 34 milionů globálně. Spolujízda má šanci zacelit svůj 17milionový rozpočet, ale jinak je to s 19 mega celosvětově spíše průšvih. Hudební romantika Yesterday už začíná silně obsazovat mezinárodní kina a levný 26milionový projekt je těsně pod 100 miliony celosvětově.
Distributor A24 jinak rozšířil americké drama o čínské rodince The Farewell do 26 kin a pořád s parádními výsledky. Tentokrát 1,1 milionu a 1,6 prozatím ze Států dohromady. Uvidíme, jak se tohle chytne v širokém nasazení, protože je to spíš melancholická podívaná a technicky vzato cizojazyčný film. The Art of Self-Defense už vyrazilo do více kin, přesně do 550, a utržilo 1 milion. No srovnejte s The Farewell výše a uvidíte, že se tohle distributorovi Bleecker Street brzy začne nevyplácet. K výročí přistání na Měsíci se do kin vrátil imaxový dokument Apollo 11 a díky víkendu se posunul k celkovým 9 milionům jen z USA.