Tento víkend byl na novinky poměrně chudý. Za největší úspěch se tak dá považovat sedm projekcí komedie The Art of Self-Defense s Jessem Eisenbergem a Imogen Poots o chlapíkovi, který se rozhodne naučit karate potom, co ho přepadne partička mortorkářů. Padlo slušných 120 000 dolarů a možná by stálo za to film rozšířit do dalších kin, ať mají diváci z čeho vybírat. Druhý výrazný zářez má drama The Farewell o čínské rodince, která se rozhodne udělat netradiční rozlučku pro babičku, která neví, že umírá. Film se hrál ve čtyřech kinech a vytřískal odsud 351 000 dolarů, což je 87 000 dolarů na jedno kino, a tím pádem nejlepší výsledek na jedno kino tohoto roku. Ano, lepší než Avengers: Endgame s jejich 76 000 na jedno kino při premiéře. Film půjde do širokého nasazení až v srpnu, do té doby se asi sály zbortí.
Kdo trochu zazmatkoval bylo studio Paramount, které se rozhodlo nepouštět kritikům horor Kořist, zřejmě ze strachu, že aligátoří survival dostane vypráskáno. Recenzenti na film ale zašli a překvapivě byli dost nadšení. Bohužel diváci moc netušili, co mají čekat , a tak film debutuje jen s 12 miliony. Stál 13,5 mega, takže to není zlé, ale mohlo to být lepší. Stylem podobné Melčiny s Blake Lively utržily před třemi lety 55 mega ze 17milionové premiéry. Možná, že Kořist má tenhle potenciál taky. Recenze mluví skoro o jedné z nejlepších přímočarých žánrovek poslední doby.
Další silnou oldschoolovou žánrovkou je i akční komedie Spolujízda s Davem Bautistou coby poldou, který pořebuje vozit od stydlivého řidiče Uberu Kumaila Nanjianiho. Tady kritici moc nadšení nebyli. Rozhodně to není Collateral, rozhodně to není Jízda švárů, jen film, který debutuje s chabými 8 miliony za víkend. Pro Fox to bohužel znamená, že novým majitelům z Disneyho radost neudělali, a možná tak ani napříště nebudou mít příležitost se o něco podobného pokoušet.
Rozumně o 51 % spadl ve druhém víkendu Spider-Man: Daleko od domova. Film tak má dalších 45 milionů z amerických pokladen a 274 mega po deseti dnech promítání. Nevyhnutelný je příští víkend střet se Lvím králem, který má potenciál film dost zaříznout, stejně jako tarantinovka ten následující víkend a Hobbs & Shaw ten následující. V Sony jsou ale stejně spokojení, protože než Lví král dorazí, Spidey bude ve Státech už na 300 mega, zatímco globálně už v tuhle chvíli dorazil k 847 milionům. To je 572 mega jenom ze světa, což je nejlepší výkon spidermanovského filmu všech dob. Překonáno tak bylo 555 mega Spider-Mana 3. Miliarda je jasná a pokud padne 1,1 miliarda Skyfallu, půjde o největší globální hit studia Sony jaký kdy mělo.
Jak je to jinak se Lvím králem? Film odstartoval zatím jen v Číně, ale tržba je to silná. Rovnou 55 milionů, což je během tří dnů víc než tam doposud dal třeba Aladin (53 milionů). Kniha džunglí tam kdysi startovala se 48 miliony a dala ještě další stovku. Disney ale na tenhle trh moc nesází, protože jsou si vědomi, že film bude silný ve zbytku světa a hlavně v Americe. I tak je ale Čína vhodný trh. Zaprvé šuškanda je tam silná a film se divákům líbí. Zadruhé témata rodiny a dědictví nejsou tak vzdálená tamním tradicím. A za třetí jde přeci jenom o film se zvířáty v Africe, nikoli čistě "americký" export. Uvidíme, jestli půjde o netradiční nesuperhrdinský unikát, který odsud dá víc než 150 milionů.
Toy Story 4 je jinak po čtyřech týdnech už na 346 milionech v USA, zatímco ve světě film dosáhl 771 milionů včetně pixarovsky rekordních 15,3 milionu z Japonska. Hudební romantika Yesterday má 80 milionů globálně, zatímco Aladin Guye Ritchieho se blíží miliardě s 960 miliony. Jak horor Annabelle 3, tak Slunovrat jsou v pohodě. Třetí díl divné panenky má 173 milionů, prosluněné strašení ve dne od Ariho Astera má potom 18 milionů z Ameriky.
Zdroj: Forbes