Za oscarovou kampaň hollywoodská studia utrácejí miliony a miliony dolarů. V některých případech dokonce víc, než byl celý rozpočet filmu. Bez oscarové kampaně je totiž prakticky nemožné zlatou sošku vyhrát. Je třeba rozeslat akademikům filmy na DVD, pořádat slavnostní projekce, kde následuje debata s tvůrci, pořádat slavnostní večeře, kde se mohou akademici s filmaři osobně seznámit. Los Angeles zaplaví každoročně před hlasováním billboardy, reklama na oscarovky je v hollywoodských magazínech i na internetu. Proč jsou však studia ochotná tuhle finanční zátěž podstupovat?
Důvody šikovně shrnuje video CNN. Je jich několik. Konkurence je obrovská a většinu pozornosti publika si pro sebe kradou blockbustery, které v některých případech mají reklamní kampaň třeba i za 200 milionů dolarů. Takovým filmům nemůžou malá dramata v boji o divákovu pozornost rozumně konkurovat. Pokud se však snímek dostane do oscarového boje, lze za poměrně rozumnou částku udržet po dlouhou dobu film v povědomí a dostat tak na něj lidi.
Pro studia samotná je cena prestižní, ale důležitější je, že je prestižní pro filmové tvůrce. Oscar má tradici a jde o ultimátní validaci. Pokud si chce studio udržet svoje nejlepší tvůrce, dá jim proplacením oscarové kampaně najevo, že si jich považuje. Služby jako Netflix pak investují do kampaní proto, aby je filmový průmysl bral vážně.
Tady je kompletní video: