Je neoddiskutovatelným faktem, že v minulosti dominovaly komiksovým a sci-fi žánrům mužské postavy. Když už se v centru nějakého filmu objevila žena, byla to postava značně plytká a sexualizovaná. Normou navíc bylo ženské postavy oblékat do odhalujících kostýmů, které přispívaly k jejich objektivizaci. A kvůli silným diváckým neúspěchům takových snímků, z těch výraznějších vzpomeňme například Elektru nebo Catwoman, došli hollywoodští pohlaváři k dosti zjednodušenému závěru, že tyhle filmy prostě diváky netáhnou.
Dnes už musíme konstatovat, že větší podíl na jejich neúspěchu měla spíše extrémně nízká kvalita těchto snímků, než fakt, že v nich hrála hlavní roli žena. Kasovní úspěch Wonder Woman, sledovanost Supergirl, či přijetí ženské představitelky Doctora Who dokazují, že filmy a seriály stojící výhradně na ženské postavě můžou být stejně, či ještě úspěšnější než snímky táhnuté muži. Dá se očekávat, že tenhle fakt příští rok jen podtrhne Captain Marvel. (poznámka redakce: Skutečně podtrhla, úspěch byl ohromný) A není to jen díky nárazové mobilizací divaček – i chlapci potvrzují, že by ženských hrdinek rádi viděli mnohem více.

Touha po větší diverzitě se neobjevuje jen v rovině genderové, ale také rasové. Obecně je mezi mladými diváky poptávka po postavách, které vypadají jako oni sami, protože k takovým si přirozeně hledají snadněji cestu a mohou se s nimi ztotožnit. A výše popsaná nedostatečná genderová reprezentace ve filmech je ještě zdvojnásobená pro mladé lidi odlišné barvy pleti. I tady dochází v poslední době ke znatelnému pokroku a velký úspěch sklidil přelomový Black Panther, kterým se už pro Afroameričany stihl stát velkým symbolem.
Po větší rozmanitosti volá i prezident studia Warner Bros. Kevin Tsujihara, který by do této problematiky rád zahrnul další profese filmového průmyslu. Volá po větší inkluzi žen, jednotlivých ras, ale také homosexuálů a hendikepovaných lidí nejen před kamerou, ale i za kamerou. Tvrdí, že je to tak nejen správné, ale má to i pozitivní vliv na výdělky. Tento fakt dokládá úspěchem snímků Meg, který vznikl v americko-čínské koprodukci, či Šíleně bohatí Asiati, který i s obsazením výlučně asijského původu vydělal velké peníze.