Nejlepší herečka
O něco zajímavější je situace v ženské kategorii, i když i tady se pomalu ale jistě formuje finální pětice a prostor pro nově příchozí se s každým novým týdnem zužuje. O jisté nominaci může hovořit Glenn Close v dramatu The Wife, ve kterém doprovází svého narcistického manžela do Stockholmu, kde bude přebírat Nobelovu cenu za literaturu. Legendární herecká ikona byla v minulostí již šestkrát nominována, zatím nikdy neuspěla. Řada kritiků považuje její výkon za vrchol její dlouhé a úspěšné kariéry, který je potřeba ocenit. Uvidíme, jestli budou členové Akademie sdílet podobný sentiment.
Slavná zpěvačka Lady Gaga se rozhodla pro jednou vyměnit hudební pódium za herecké řemeslo a hnedka ji to vyneslo skvělé recenze kritiků za roli v muzikálu A Star is Born. Je vysoce pravděpodobné, že bude nominovaná i v kategorii nejlepší píseň. V současné době se jedná o hlavní vyzyvatelku Glenn Close. Proti ní mluví skutečnost, že jde o její první velkou roli a ve snímku alespoň do určité míry představuje samu sebe.
Třetí do party, která je všeobecně považována za potenciálního černého koně, je Olivia Colman, která doslova září jako Královna Anna v historickém dramatu The Favourite. Hodně nadějí se vkládalo i do výkonu talentované Saoirse Ronan, která ve stejnojmenném filmu ztvárnila Mary Queen of Scots, skotskou panovnici ze 16. století. O filmu ovšem zatím není příliš slyšet a obloukem se vyhnul i všem velkým podzimním festivalům, což je vždycky špatné znamení. O vysněnou sošku bude ovšem rozhodně bojovat Melissa McCarthy (Can You Ever Forgive Me?), která zde ztvárnila americkou autorku Lee Israel, která se snažila oživit svou upadající kariéru falšováním práce jiných tvůrců.
Vždycky nebezpečná je i Viola Davis. Jedna z nejrespektovanějších hereček své generace je podle prvních recenzí skvělá v roli zoufalé vdovy, která se ve snímku Widows snaží dostat z dluhů, které ji zanechal manžel. Na pomezí historické nominace je i Mexičanka Yalitza Aparicio. Neznámá neherečka je v roli empatické vychovatelky v dramatu Roma vynikající, jak už navíc bylo naznačeno, jedná se o nové příchozí herečku, která by mohla získat sympatie už jen kvůli tomu, že se pravděpodobně jedná o její jedinou šanci. Hodně bude rovněž záležet, jak velkoryse bude přijat její snímek. Proti ní může mluvit to, že u neherců je občas zásluha za jejich projev kompletně připsána režisérovi.
Naděje stále žije i pro Felicity Jones (On the Basis of Sex), která se blýskla v právním dramatu jako Ruth Ginsburg - jedna z prvních soudkyň Nejvyššího soudu USA a odepisovat nesmíme ani Keiru Knightley v roli mladé a chytré Francouzky hledající svou identitu jako začínající spisovatelka po boku sofistikovaného manžela v dramatu Colette.