Včera se Chris Meledandri z týmu Illumination vyjadřoval k příštímu Shrekovi, dnes si bere na paškál Super Mario Bros. Illumination chystá animovaný celovečerní film s populárním instalatérem už zhruba rok (nebo minimálně rok se o projektu mluví) a pokud vše půjde dobře mohl by být film v kinech v roce 2020. Už v roce 1993 tu přitom byla nevydařená hraná verze. Proč by tentokrát mělo být něco jinak, zvlášť když se videoherním filmům nedaří obecně?
Meledandri věří, že má lék. Podle něj je obrovská chyba, že videoherní filmy obvykle neangažují tvůrce předlohy. Hollywood si myslí, že ví všechno nejlíp, že si s herní značkou poradí líp, než její samotný tvůrce. Meledandri připouští, že sám tuhle chybu v minulosti udělal. V Illumination ale úzce spolupracují s Shigeru Miyamotem, designérem a producentem videoherního Maria. Dokonce prý má při výrobě klíčovou úlohu.
Meledandriho zároveň těší, že starší film není vydařený. Nedělá prostě další verzi něčeho povedeného, ale musí si sám poradit s tím, jak Super Maria natočit pořádně. A to je podle něj vzrušující. Připouští přitom, že jde o poměrně ambiciozní úkol, protože Mario je dlouhodobě dost povrchní herní série (z filmového hlediska) – nemá žádný pořádný příběh ani prokreslené postavy. S tím se tvůri musejí vypořádat, aniž by zároveň nějak pokřivili představou, jakou o Mariovi má několik generací fanoušků. Je třeba využít správně Mariovu ikonografii a všechno to hezky zabalit do filmové příběhové struktury.
To samozřejmě nezní zrovna jako brnkačka, tak hodně štěstí.