Jedničkou víkendu je komedie Night School, ve které se snaží Kevin Hart získat maturitu, zatímco Tiffany Haddish mu to nechce dát zadarmo. Produkce za 29 milionů odstartovala se silnými 28 miliony a ukazuje, že tyhle středně drahé komedie jsou přesně tím produktem, kde se stále hraje na tu oldschoolovou "hvězdnost". Film má převážně negativní recenze, ale Kevin Hart a režisér Malcolm D. Lee jsou prostě jména, která na plakátech dělají divy, hlavně pokud zmíníte jejich předchozí veleúspšné projekty jako Girls Trip nebo Mysli taky jako chlap. Pro měsíc září to je historicky druhý nejlepší debut původní komedie od Holky na roztrhání z roku 2002. Čekejte americké tržby okolo 70 mega. Mezinárodně je zatím utrženo dalších 5,5 milionu.
Warneři nasadili do kin další animák a zase to není kdovíjak velkolepý start. Yeti: Ledové dobrodružství debutuje s 23 miliony. Hrálo se hlavně pro mámy s dětmi a je to hodně klasická WB animovaná tržba jakou měli Ninjago s 20 miliony a Čapí dobrodružství s 22 miliony. Problém je znovu ten stejný: film stál 80 mega. Osmdesátku dá v pohodě z Ameriky, zbytek světa pak filmu pojistí černá čísla. Warneři by ale jinak měli být s těmi rozpočty opatrní. Čekám, že LEGO 2 bude příští únor výrazně úspěšnější. Mezinárodně zatím 15,5 milionu.
Hell Fest: Park hrůzy pak odstartoval s 5 miliony. Horor o maskovaném vrahovi, který si v lunaparku počíhá na skupinu mladých návštěvníků, stál 5 mega. Kdyby se vydal směrem distributora BH Tilt a nasadil film do vytipovaných kin s výhradně online marketingem, možná by z toho káplo víc za míň peněz, ale u téhle strategie Lionsgate asi ještě nejsou. Zaplatí se to, ale hit nevznikl.
Poslední výraznou novinkou je Old Man and the Gun, který se propagoval jako poslední film Roberta Redforda. Herec si to prý ale během propagace povedené kriminálky rozmyslel, takže diváci mohou Fox Searchlight asi žalovat za zavádějící kampaň? Každopádně film odstartoval v pěti kinech se 130 000 dolary.
Čarodějovy hodiny spadly ve druhém víkendu o ostrých 53 %. Žánrově příbuzná Husí kůže spadla o 34 %, Sirotčinec od Burtona o 48 %, takže tenhle sešup se nevyjímá úplně dobře. Dělá to tedy 12,5 milionů a 51 mega po deseti dnech promítání. Rozpočet byl 42 mega a film dá z Ameriky asi solidních 70 milionů + cokoli hezkého ze zbytku světa, kde je prozatím utrženo 9 milionů. Každopádně stojí za zmínku, že jediný hororový projekt, který se Universalu v posledních letech nechytl, byl veledrahý Dark Universe, jakmile studio šetří, tak se mu s žánrem více či méně daří. Za tři týdny dorazí Halloween, to bude taky velká pálka.
Když jsme u hororů, Sestra má po čtyřech týdnech nasazení 109 milionů z Ameriky a globálně 330 mega, čímž překonala V zajetí démonů 2 a stala se největším globálním hitem série. Šíleně bohatí Asiati už jsou v USA na 166 milionech. Padl Návrh s Bullock a Reynoldsem, čímž se Asiati stali největší romantickou komedií poslední dekády a druhým nejúspěšnějším romantickým filmem s hlavní ženskou herečkou za Mojí tlustou řeckou svatbou. Predátor: Evoluce je s 3,7 miliony na 47,6 milionech po třech týdnech. Těch 52 milionů Predátorů z roku 2010 asi padne, ale 58 mega původního Predátora rozhodně ne. Mezinárodně utrženo dalších 68 milionů. V součtu s televizními právy a domácím videem se nakonec film možná zaplatí, ale na start úspěšné nové série to moc nevypadá.
Johnny English znovu zasahuje jinak utržil už 44 milionů na mezinárodních trzích. V Americe bude premiéra až příští měsíc, pochybuju ale, že to bude Brity s takovými čísly nějak zajímat.
Zdroj: Forbes