Článek obsahuje spoilery k Vraždě v Orient expresu.
Je to už hezkých pár dní od chvíle, kdy Vražda v Orient expresu vstoupila do našich kin. Podle kritiků snímek nedopadl až tak spektakulárně, nicméně rozpočet filmu nebyl kolosální a po prvním víkendu promítání v amerických kinech se nám začíná rýsovat jasný obrázek: Film by měl být úspěšný. A to v Hollywoodu znamená jediné: Nějaký ouřada už teď plánuje pokračování.
A nebude to mít příliš složité, protože směr, kterým by se měl nový Hercule Poirot (v podání Kennetha Branagha) vydat, je nastolený už v aktuálním snímku. V jeho závěru je Poirot povolán, aby vyšetřil vraždu, která se odehrála v parníku na řece Nil. Smrt na Nilu je samozřejmě další z řady populárních románů Agathy Christie. V lecčem přitom připomíná právě Vraždu v Orient expresu. Opět jsme v dopravním prostředku, tedy v uzavřeném prostředí. Opět ve společnosti smetánky, která se vzájemně zná. Opět je z příběhu cítit exotika. Tentokrát by sníh a koleje vystřídaly písek a řeka, filmaři by tedy měli možnost příběh patřičně vizuálně odlišit. Jen by muselo dojít k určitým úpravám příběhu, protože v knižní předloze je Poirot na lodi už ve chvíli, kdy k vraždě dojde, zatímco ve filmu už je spáchaná, když jej k případu povolají.
Co vy na to? Měl by Brannagh dostat šanci si po pouze lehce nadprůměrné Vraždě v Orient expresu spravit reputaci? Nebo jsou staré romány Agathy Christie na dnešní dobu už příliš okoukané a nemají pořádně co nabídnout?