První Warcraft je sice nejúspěšnějším videoherním filmem, ale zřejmě se od něj čekaly o něco zajímavější výsledky. Film při rozpočtu 160 milionů dolarů utržil v USA 47 milionů a celosvětově celkem 433 milionů. Snímek od začátku marketingové kampaně provázely pochyby, recenze nebyly dobré a ještě vyšlo na povrch, že studio s režisérem dost zápasilo. Všechno tedy nasvědčuje tomu, že když nějaké pokračování vznikne, bude nejspíš s novým tvůrčím týmem, možná i s úplně jiným pojetím. Sám režisér jedničky Duncan Jones řekl, že nemá důvod věřit, že by byla sebemenší šance, že by dvojku točil. Podělil se tedy s novináři alespoň o to, co v ní chtěl ukázat:
„První film byl o představení světa. Měl ukázat, jak Durotan pomůže synovi uniknout z umírající planety. Cílem pro mě bylo během tří filmů ukázat, jak by Thrall naplnil Durotanovu vizi a dal by Orkům nový domov. V pokračování už by miminko [z prvního filmu] bylo téměř dospělé a každý, kdo zná Warcraft ví, že by šlo vlastně o příběh Spartaka. V tom bych pokračoval. U lidské stránky věci je o něco méně jasné, co by bylo dál, ale v základě je potřeba ukázat nějaké následky prvního filmu. To by teprve bylo třeba dokončit. Na straně Orků bychom dál následovali Thralla napříč světem, dokud by Orkům nedal nový domov.
Warcraft se mi líbí jako trilogie proto, že se mi líbí myšlenka rodiny, líbí se mi myšlenka, že se Durotan obětoval, aby jeho syn a Orci na kterých mu záleží mohli přežít. Chtěl bych vidět, že se ta oběť vyplatila. To je dějový oblouk celé trilogie. Zbytek je abraka dabra, nějaká jména a tyhle hovadiny (směje se). Dobré hovadiny, protože Chris Metzen je skvělý scenárista. Ale jádrem příběhu je oběť pro to, za co se stojí za to obětovat. [Durotan] byl dobrý a má dobrého syna a já bych prostě chtěl, aby ta oběť měla svoji váhu“.
Co říkáte? Líbí se vám Jonesovo pojetí trilogie? Nebo není žádná škoda, že jeho plány nakonec nevyšly?
Zdroj: Flyckering Myth