Aliance společností jako je Netflix, Disney, Twentieth Century Fox, Paramount Pictures nebo BBC Worldwide? Ne, není to sci-fi, ale realita. Lepší a efektivnější boj proti pirátství svedl dohromady třicet větších či menších hráčů na poli audiovizuální zábavy. Nová celosvětová koalice se jmenuje Alliance for Creativity and Entertainment (ACE), a dává si za úkol mimo jiné provádět výzkum v dané oblasti a spolupracovat s policií či dalšími složkami, i společnostmi jako je Google, potažmo s poskytovateli internetového připojení. Měla by při tom využívat know-how v oblasti od jednotlivých členů, i od organizace MPAA (Motion Picture Association of America) – organizace na ochranu zájmů filmových studií, která mimo jiné udílí filmům přístupnost a bojuje proti pirátství.
Ačkoliv je zatím předčasné hodnotit, nakolik může nově sjednocená koalice zefektivnit boj proti pirátství, rozhodně může v této oblasti znamenat jistý milník. Společnost Muso, která se zabývá vývojem produktů na ochranu digitálních médií, uvedla, že za minulý rok eviduje jen na torrentových službách přes 34 miliard návštěv a přes 5 miliard staženích. Podle International Intellectual Property Alliance sektor digitálních médií vytváří každý rok 5,5 milionu pracovních míst a generuje do americké státní kasy více než bilion dolarů. Je tedy zjevné, že multimediální rybníček je opravdu velký a je pochopitelné, že si chtějí velcí byznysoví hráči důkladněji posvítit na ztráty, které jim bezplatné stahování způsobuje.
Podrobnosti o nové koalici, stejně jako kompletní seznam jejích členů a její podrobné cíle si můžete přečíst na oficiální webové stránce alliance4creativity.com. Myslíte si, že má takový projekt smysl, nebo si pirátství navzdory všem snahám nějakou cestičku vždycky najde?