Po více než dvou měsících fotek z natáčení se snad konečně můžete těšit na nějaké oficiální promo obrázky, nebo snad dokonce první teaser, protože poslední klapka Riddicka definitivně padla! Informoval o tom režisér David Twohy na svém blogu. Natáčení v Montrealu trvalo plných 47 dní, během kterých štáb stihnul natočit vše, co natočit potřeboval. Teď je na řadě náročná postprodukce, jejíž šíři nastínil David Eggby, Riddickův kameraman, který se s fanoušky podělil o řadu podrobností z natáčení. Pokud rozumíte anglicky a zajímáte se o technickou stránku filmařského řemesla, určitě si přečtěte celou Eggbyho zdravici. Ostatním vybíráme alespoň to nejzajímavější:
Eggby, který natočil například Šíleného Maxe, Dračí srdce nebo Eurotrip, s režisérem Twohym spolupracoval už na Černočerné tmě. Riddick by podle něj sice měl podědit mytologické elementy Kroniky temna, ale formálně a vizuálním stylem se vrací spíš k Černočerné tmě. Akorát s tím rozdílem, že Riddick má podstatně větší měřítko. Film se natáčel ve stejném ateliéru, jako Třistovka a to hned na čtyřech různých scénách, plně osazených kulisami. Přesto filmaři spotřebovali zhruba 150 metrů zeleného plátna, aby se iluze mimozemské planety mohla pomocí počítačů patřičně zdokonalit. Jak už bylo řečeno – postprodukce nebude krátká.
Pokud to ale šlo, snažili se filmaři používat praktické efekty. Podobně jako v Černočerné tmě se Riddick opět dostane na planetu s poměrně bizarními slunci a tak nás čeká zlatavé, stříbřité, bílé i hnědé světlo. Eggby se teprve podruhé v životě rozhodl použít digitální kameru (možná i v zájmu ušetření), ale v dnešní době už to naštěstí nutně nemusí znamenat ztrátu kvality. Posuďte sami, na použitou ARRI Alexu se natáčeli například Hugo nebo Drive, letos se skrz její čočky podíváme například na Avengers nebo na Skyfall.
Následuje několik fotografií, které oba pánové ke svým zprávám připojili.