Godzilla: King of Monsters: Režisér filmu oficiálně potvrzen
Napsal: Petr Slavík - (Anarvin), 24.01.2017 11:06
- Recenze filmů
- Poslední komentované
5
ČLÁNEK
| 24.12.2024 14:22
2
ČLÁNEK
| 22.12.2024 17:34
10
ČLÁNEK
| 22.12.2024 17:29
1
ČLÁNEK
| 21.12.2024 21:19
2
ČLÁNEK
| 19.12.2024 15:10
https://www.respekt.cz/delnici…
Koukal jsem se na kreslíře o kterém píšete a musím říct, že s jeho stylem se celkem ztotožňuji, kreslí opravdu "drsně".
Rad bych vás ještě jednou poprosil o zaslání vašeho E-Mailu, bohužel jsem jej někde založil a teď je mi celkem trapné vás o něj znovu žádat, nicméně máte zájem a já rád přistoupím k vaší snaze. Pošlete mi prosím ještě jednou váš E-mail, následující den vám zašlu ukázky svých prací, přičemž bych vás ještě chtěl poprosit o promazání vaši E-mailové schránky, a to právě kvůli později zaslaným ukázkám. . obrázky totiž skenuji a jejich kvalita se pohybuje v řádech několika Mb, aby vám tedy soubory přišli do vašeho Mailu, musíte na ně mít místo a já samozřejmě též. Děkuji za vaši iniciativu.
Aby bylo jasno. . já jakožto kreslíř, se osobně věnuji už několik let mimo jiné také kreslení všech možných nestvůr, oblud či monster.
Za absolutní umělecký skvost považuji např. Predátora či Vetřelce, jsou to ikonické nestvůry ke kterým nesu nesmírný umělecký obdiv i respekt zároveň.
To samé se taktéž týká Godzilly, nestvůr z Pacific Rimu nebo všech jiných filmových, a v mnoha případech také video-herních monster.
K příšerám všeho druhu mám tedy opravdu velice blízký vztah. Vždyť je také sám vytvářím.
Samo sebou, nic z toho mě vyloženě neopravňuje přímo kritizovat práce jiných tvůrců, kreslířů a pod.
Na druhou stranu, jako člověk zajímající se řadu let o příšery všeho druhu, mám stále právo se k určitým věcem vyjádřit.
Velice těžko se to vysvětluje, s největší pravděpodobností řada z vás nikdy nepochopí můj pohled na věc. Nicméně jako tvůrce a autor mnoha jiných nestvůr mohu s jistotou říct, že halit Godzillu do roušky tmy, prachu nebo záběru ukazující jen její určitou část těla. . je vysoce kontraproduktivní, obzvláště v případě že jde o monstrum, které by svojí velikostí dokázalo pokrýt většinu použitých záběrů.
Sledovat kupříkladu boj takto obřích monster skrze obrazovku televizního vysílání v samotném filmu, to mě osobně přijde jako velice laciná verze toho nejjednoduššího možného ztvárnění.
Kupříkladu takový Pacific Rim s monstry o podobných rozměrech dokázal předvést mnohem pompéznější, viditelnější, a přehlednější podívanou, ano jde o odlišný film, já zde však uvádím pouhý příklad.
Musíte pochopit, že když máte v plánu natočit film s Godzillou nebo jiným monstrem, tak to monstrum lidé chtějí vidět pokud možno co nejdéle a nejčastěji, tak jak to jen jde. . samozřejmě v nějaké střízlivé kombinaci s ostatními dějovými scénami.
To že režisér k látce jako takové přistoupil odlišným stylem, to je pouze jeho osobní postoj, který se rozhodl uplatnit, nicméně tak či onak, Godzilla ve filmu skutečně mohla strávit daleko více času.
A především to měla být Godzilla které se lidé budou bát, ne její rivalové kteří po svém usmrcení s Godzilly utvářejí tu dobrou, spravedlivou ochránkyni rovnováhy života na Zemi.
Ano, když vám město začne rozdupávat 100 tunová příšera která bojuje s dalším monstrem, skutečně by jste měl zůstat raději v klidu, už jen proto, že poté co jedno monstrum usmrtí to druhé. . nastává totální, kýžený klid.
Kdyby tedy lidé do tohoto konfliktu s monstry nijak zvlášť nezasahovali, nakonec by stejně vše dopadlo stejně, a to ať už s jejich přičiněním či nikoliv.
A právě to je ten paradox, že se z Godzilly stává naopak ta dobrá, pozitivní ikona vykonávající dobro. . i když po celou dobu filmu je její přítomnost tak či onak milně chápána. . s tím se nikdy, nikdy nesmířím.
To je jako kdyby jste se dozvěděl, že Vetřelec zabijí své oběti dle určitého, racionálně odůvodnitelného důvodu, díky kterému bychom mu všechny ty jeho vraždy snad jako lidé měli i samy odpustit. To je nesmysl, totální nesmysl zbytečně ospravedlňující původní verzi solidního strachu.
Její přítomnost byla odůvodněná přítomností dalšího typu monstra, což ve výsledku znamenalo, že jedno monstrum šlo po tom druhém, ve své podstatě vše co tyto dvě monstra zničili v boji mezi sebou, byli jen povolené ztráty.
Lidé si totiž nakonec oddychli, protože jedno monstrum porazilo to druhé.
To, že samotná Godzilla na závěr filmu jen tak odejde zpět k oceánu, to je asi největší zklamání pro mne samotného.
Celý ten strach, zbytečně budovaný po celou dobu filmu, nakonec vyšumí jako pára nad hrncem.
Co se vzhledu obou monster týče, raději se nehodlám příliš vyjadřovat. . Godzilla svým vzhledem sice více připomínala původní, originální, starší Godzzilu.
Bohužel její očividná "težkopádnost" byla do očí bijící a totálně nekorespondovala s duchem moderní doby, v předchozím filmu byla Godzilla více agilní, bojovali proti ní bojové vrtulníky. . a ty měli co dělat. Navíc si troufám říct, že ani "proti-větrový" zapalovač v její tlamě z ní neučinil o nic nebezpečnějšího tvora, než kterým ve skutečnosti je.
Na film jako takový jsem se opravdu těšil, už jen kvůli Aaron Taylor-Johnsonovi. Godzilla byla samo sebou také lákadlem, což se bohužel ukázalo jako naprostý omyl.
Od dvou a půl hodinové stopáže s ikonickým, legendárním monstrem jsem čekal trochu víc než jen pouhých 6 minut záběrů s Godzillou, ještě k tomu v tak tmavých záběrech.
Jinak Dougherty dobrá volba