Komentáře 14

Emma | Fandíme filmu
Emma | 2016-08-10 21:39:49 | 0 0
Deni$: Nerýpu, pouze se snažím odlehčit situaci a tvou, na můj vkus poněkud hysterickou, reakci a komicky přehnané tvrzení, že severské náboženství degraduje to, že ve filmu, který se jím vzdáleně inspiruje, je obsazen herec tmavé pleti. Nemůžu si pomoct, ale fakt mi to přijde trochu moc a to hned ze dvou důvodů. Jednak pochybuji, že ty osobně vyznáváš severská božstva (a tudíž tak trochu hasíš něco, co tě nepálí) a především mi jde o to, že božské bytosti všech náboženství jsou pouhým abstraktním pojmem a jejich hmatatelná forma se postupně vyvíjí a mění v závislosti na prostředí (a do "formy" samozřejmě patří i ta barva kůže). To je prostě fakt, s tím se nic dělat nedá.
Víra je odrazem lidského myšlení a zobrazování božstev je tudíž vždy do jisté míry subjektivní, což je právě krásně vidět na příkladu černé madony. A když si můžou někteří věřící, v rámci šíření křesťanství mezi jiné národy a rasy už stovky let představovat Marii jako sobě bližší černošku, proč by totéž nemohli v tomhle století udělat i se severským božstvem? Zvlášť, když nejde o otázku víry, ale pouhé inspirace v rámci užitého umění? No proč, protože se zrovna teď můžou všichni podělat z nějaké politické korektnosti, vidí ji jako strašáka na každém rohu a místo logiky používají demagogii. Vždyť kdy prosím tě například hrál černoch nějakou postavu, mezi jejíž základní, a pro děj filmu zásadní charakteristiky, patřila právě barva kůže, tak jako u toho Black Panthera (který je příběhově založený na tom, že je Wakanda uzavřenou zemí, kde bělocha prostě nepotkáš)?Já si teda nevzpomínám ani na jednu takovou roli...
Deni$ | Fandíme filmu
Deni$ | 2016-08-10 20:16:43 | 0 0
Dobře, respektuju Vaše právo na názor. Ale dejte mi jediný pádný důvod proč je v pořádku, aby černoští herci hráli postavy, inspirované bělochy, ale obráceně k tomu dochází jen zřídkakdy. Proč v Evropě integrujeme černochy a dáváme jím stejná práva a nazýváme je Evropany, ale v Africe vás zabijou bez pardónu za to, že ste bílej? Proč ve filmu černoši můžou používat fráze jako hloupej bílej kluk, ale kdyby běloch řekl hloupej černej kluk, tak je to hodně silnej rasismus na žalobu.
Ano vím, že se jedná pouze o film inspirovaný komixem, který se inspiruje severskou mytologií. A asi trochu přeháním, že?
Tak a teď kolik si myslíte, že bude ve Wakandě bělochů v Black Pantherovi?....1 - zmrzlej Bucky.

Když mi tedy odpovíte na moje otázky a bude to mít hlavu a patu, tak uznám, že se pletu.
A Emmo nezlob se na mě, tvoje poslední odpověď měla dost rýpavé vyznění, až mi příjde, že ti dělá dobře se do někoho obout, není to porpvé, co jsem to zaznamenal a příjde mi to od tebe zbytečné a degradující. Jsi určitě inteligentní mladá žena...
Emma | Fandíme filmu
Emma | 2016-08-10 16:03:16 | 0 0
Deni$: A teď si představ tu hrůzu, že v kostelích po celém světě je už stovky let jako černoška zobrazována i Panna Marie s Ježíškem na klíně. Děsný, co? No vidíš a taky to křesťani bez problémů zkousávají a nehroutí se kvůli znesvěcení, globalizaci a politické korektnosti, čili ono se seveřanům zase tak moc nestane, když si vyzkouší, jaké to je. Zvlášť, když jde pouze o film a do chrámů jim fotku Elby nikdo cpát nehodlá :-).
Ricmont | Fandíme filmu
Ricmont | 2016-08-10 11:09:05 | 0 0
Deni$: Tak hlavně já jsem ještě bez Facebookova generace a díky bohu za to :D.
Tvůj názor ti neberu a respektují ho. Tvoje historie dějin otroctví je zajímavé ale furt se tu bavíme JEN o filmu na základě komiksu ne přímo na základě Severské mytologie. Pokud chceš brát to že původní komiks o Thorovi z ní vychází tak tam jsou dost velké rozdíly vedle kterých se barva kůže jedno nebo dvou herců ztratí.
Deni$ | Fandíme filmu
Deni$ | 2016-08-10 10:23:31 | 0 0
Ricmont: Nevím jestli jsi troll či jenom bezduchý trotl, ale tak jako tak ti to rozhodně nezapaluje. Chápu, že tvá generace sluníčkových facebookářů si může dovolit výjádřit svůj názor ať je jakkoliv (ne)inteligentní, protože se v tom záměrně všichni podporujete, ale uchází ti pointa.
Já tu jasně a zřetelně mluvím o tom, že mi vadí když v rámci korektnosti hraje černoch severského boha, stejně tak jako kdyby měl hrát běloch Kunta Kinte - což je úplně mimo realitu. Jde tu o respekt a hrát si na to, že barva kůže nerozhoduje je naprostý ignoranství! Nechápu jak si lidi můžou hrát na to, že rasy nejsou rozdílný. Já respektuju černou rasu stejně tak jako bílou, ale míchat by se měli jen v minimální míře a globalizace je sebevražda. Dobrý američani se "omlouvají" černochům za to, že je zotročovali na práci potom co vyhladili celou jednu rasu, ale my sme tu nikdy afričany jako otroky neměli ani jsme nevyhladili indiány. Naši předci taky v podstatě otročili a bylo to Rakouským pánům, takže já nemám žádný důvod se zodpovídat za to, co prováděl stupidní bílej člověk vypovězenej z Anglie na druhý straně planety a rozhodně nebudu dělat jak on píská!
Ricmont | Fandíme filmu
Ricmont | 2016-08-10 06:03:03 | 0 0
Když tu koukám na některé názory tak se nestačím divit. Pokud je herec v té roli dobrý tak ať má klidně barvu kůže růžovou s trojúhelníčky. Doba kdy filmy točili jen bílý jsou už pryč.
Martin | Fandíme filmu
Martin | 2016-08-10 01:54:50 | 0 0
Ty Cotaty třeba jen nějak zmíní podobně jako zmínil Collector ty co sbíraly ty infinity gamy v Guardians Of Galaxy jinak s těmi problémy bych i věřil předchozí Waikitiho film byl též rozporuplně přijat
Expitch | Fandíme filmu
Expitch | 2016-08-09 21:53:32 | 0 0
Číst že má natáčení problémy je stejně ohraný jako že je někdo vegan, neviděl nikdy star wars a šílenství pokemon go způsobuje palmový olej. Všichni zas budou nadávat na obsazení a pak budou slintat blahem a půjdou zas na další film od Marvelu. Kdyby ten film točila beznohá opice po infarktu, tak to stejně bude Marvelu každý žrát a půjde na to. Prostě tohle teď frčí a Marvel za těch cca 8 let ví, co si dovolit.
Deni$ | Fandíme filmu
Deni$ | 2016-08-09 18:59:30 | 0 0
Dobrá, to s tou indiánkou jsem opravdu špatně pochopil za což se omlouvám, ale za podstatou svojí myšlenky si nadále stojím. Jsou určité hranice tradic, mytologí či jiných věcí, do kterých by se prostě šahat nemělo a to ani v rámci těch politicky korektních věcí. Nedovedu se představit, že by někdy bylo možné aby Nelsona Mandelu nebo když zůstaneme u komiksů tak Black Panthera hrál běloch. A možná jako nejlepší příklad bych dal loňský hit Straight Outta Compton, kde by si v rámci korektnosti a globalizace musel zahrát jednu z hlavních postav Asiat, běloch a emancipovaná žena třbes Ice Cuba...no nic to by ale už stačilo.

U filmu samotného si fakt myslím, že samotná inspirace Planetou Hulk bude v celém filmu tak 10 max 15 minut k začátku filmu, kde se Thór probojuje do finále aby "osvobodil" Hulka, v druhé třetině filmu bude v tónu buddy komedie kde spolu budou cestovat vesmírem, "questit" aby se dostali k final bosovi k Hele aby v poslední třetině zfouknou samotný Ragnarok a spoustili do běhu věci, které povedou k Infitiny war.... můj tip, nic víc.
Emma | Fandíme filmu
Emma | 2016-08-09 18:36:30 | 0 0
Nějaké vzteklé stížnosti propuštěných či znevýhodněných dělníků bych jako důkaz zásadních problémů na place radši nebrala. Souhlasím ovšem s tím, že zprávy o tomhle filmu už od začátku zní jako pořádný bordel a evokující pocit, že se do něj nemůže vejít ani půlka všech zmiňovaných zápletek. Čili to buď bordel fakt bude a nebo je tak 50% z toho jen nepodložená šeptanda hovoří o různých autorských nápadech a prvcích z předlohy a mytologie, ze kterých se nakonec do filmu dostane jen zlomek, nebo taky vůbec nic (viz koncept arty z Comic Conu).
A jestli to tak nějak bude, jako že by tomu režisérova zmínka, odpovídala, vůbec by mi nevadilo, kdyby celou tu "buddy" hovadinu s Thorem a Hulkem vyškrtli, nebo silně zredukovali. A stejně tak bych byla jen ráda, kdyby se nakonec nijak zásadně neinspirovali ani tím Planet Hulkem. Sice z toho spousta čtenářů komiksů slintá blahem a těší se na gigantické akční sekvence, ale podle mě mají scénáristi dost zajímavějšího materiálu, než nějaké tupé mlácení v aréně.
Jo a jen tak na závěr, ty protesty proti obsazení Valkýrie nebo Haimdala, jsou ve filmu, kde severského boha hromu hraje Australan, jeho matku američanka s italskými kořeny a jeho otce a nevlastního bratra párek Britů, vážně úsměvné. Absolutně všichni zmiňovaní mají totiž k severské mytologii stejně daleko, takže to jako ospravedlňující výmluva moc neobstojí...
pbd | Fandíme filmu
pbd | 2016-08-09 18:00:12 | 0 0
Jo je to trošku divné, že Black Panther bude mít mezi hl. postavami jen černochy (aspoň co je zatím známo), ale do ostatních filmů se cpou jiné rasy, aby "to bylo globálnější".
Danielll | Fandíme filmu
Danielll | 2016-08-09 17:01:47 | 0 0
Četl jsem i ten minulej článek a teď tenhle a na rovinu říkam,že přestávam téhle marvelovce věřit.Samozřejmě je dost přiskoro,mít pochybnosti,ale něco mi říka,že to bude neskutečnej bordel a navíc,tvůrci se až moc zaměřili co nejlépe vystihnout Ragnarok.Abych to vysvětlil,tak jak je známo,že ve filmu má bejt i ona vlčí nestvůra Fenrir,tak se domnívam,že tvůrci jednoduše nemůžou ignorovat hada Jörmungandr,jednoduše zašli až příliš daleko a k tomu tu máme Hulka jako Gladiátora plus nějakou mimozemskou rasu Cotati plus Hela a bůh ví co ještě.Jestli tohle zvládnout ukočírovat,aby to nepúsobilo jako naprostej bordel a to nerátam akčné bojové sekvence,tak to budou opravdu mistři.Tenhle film podle mě,bude muset mít alespoň tři hod a opravdu slušnej rozpočet a když slušnej,tak min 200 mil.
LEPRICON | Fandíme filmu
LEPRICON | 2016-08-09 15:19:04 | 0 0
Deni$: Ty si to ale nepochopil, tentokrát je to právě naopak původní černošskou postavu jenž byla inspirována v komiksech domorodými kmeny či indiány nahradila ve filmu běloška jenž bude inspirovaná severskou mytologií... Ale jinak všeobecně stebou souhlasím
Deni$ | Fandíme filmu
Deni$ | 2016-08-09 14:54:05 | 0 0
Hmmmm.... chápu, že se rejža ve stomiliónovým blockbusteru musí vyjadřovat jak studio píská, ale pokud se nepletu a ano narážím na to, že mi vadí, že černošská herečka hraje postavu inspirovanou severskou mytologií, stejně jako mi vadí, byť Idris hraje bravůrně, že je Haimdal taky černoch. Ale ospravedlňovat to tím, že to chtějí víc přiblížit indiánům, těm jejichž rasu a kulturu naprosto vybili , kteří fakt s africkou rasou nemají noc společného je blbost..... a jestli nechcete spouštět "politicky ne/korektní" debaty, tak se o takových kravinách ve článku nezmiňujte, nebo pak přijměte fakt, že se někdo s PC(politickou korektnosti) nespokojí.
A mimochodem slovo běloch a černoch má rasisiticky stejný podtext, tak mě nenařkávejte z rasismu. A rozhodně by tu NIKDO z vás nechtěl vidět jak Jana Žižku, Svatého Václava nebo Karla IV hraje herec romského původu. Je to stejná neúcta k mytologii a tradicím jako ta co předvádí u Marvelu s obsazováním černošských herců do rolí, kde by být opravdu neměli.

Přidat nový komentář

Pro psaní komentářů, se přihlašte.

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest