- Recenze filmů
- Poslední komentované
12
ČLÁNEK
| 21.11.2024 20:58
1
ČLÁNEK
| 21.11.2024 07:50
2
ČLÁNEK
| 20.11.2024 17:23
1
ČLÁNEK
| 20.11.2024 15:25
5
ČLÁNEK
| 20.11.2024 15:17
vámi uvedená kritika v daných bodech
je čistě jenom věc vašeho
názoru.Obávam se ale,že ona betónová
zeď,je spíše dílem papírovým,než
betónovým.Jak ve vašim posledním příspěvku píšete,racionálne jste v
předešlím příspěvku,odvuvodnil ona
fakta,proč vám ona Godzilla od
Edwardse leží v žaludku.Zde bych chtěl
říct,že vámi popsané bodi 2 až pět,se
zaměřují pokaždý k samotnému monstru a k onomu času,který na
plátne strávilo.Domnívam se proto,že
ona nechuť k tomuto monstr
filmu,spočíva hlavne v absenci samotné
Gojiry,než k filmu jako takovému.Zde
bych teda napsal proč tenhle vámi danej paradox je nepoctatnej a
opravdu,lze pak jednoduchou
logikou,přijít k názoru,že ona Gojira,zde
je síce zobrazovaná v krátkých
intervalech,které jsou ale velmi výživne
a dávajú onomu snímku,tu správnou hutnou atmosféru.No nenechtě se
touhle absenci samotné Gojiry
zmást.Ono samotné monstrum se ve
filmu vyskituje poměrne často,jen
režisér chtěl onu svoji vizi
katastrofického filmu popsat malinko jinak,než třeba Emmerich,který svoje
monstrum staví do role ničitela.Zde
bych se zamyslel,zda ona touha vše
ničit,je opravdu v zájmu Gojiri,která
chce vše ničit,nebo se jen snaží
přežít,tak jako jinej tvor a vďaka své hrůzne velikosťi a faktu čím se ona
potvůrka živý (jaderný odpad)
vyvoláva v lidech strach a snaží se ono
monstrum zneškodnit,všemi
dostupníma prostředky i za cenu
použití jaderných zbraní,co je defakto paradox,neboť právě tihle zbraně
dali,tomuhle monstru vzniknout. Ve vašém předešlém názoru
popírate fakt,že film opravdu staví ne
na Gojire,ale na monstru Muto,hlavně
tedy samce a i samice a samotná
Gojira,je zde hlavně pro nastolení
pořádku a rovnováhy,tak jak to zmiňuje i čínsky vědec.Proč tomu tak je,na tuhle
vámi položenou otázku už dáva
odpověd samotnej začátek filmu.Zde se
v krátkosti zoznámime s projektem
Monarch,který měl ono Monstrum
skoumat a posléze vyhodnotit,zda se uchílit k dalšímu neškodnému
skoumáni,anebo ono monstrum zničit
jadernou střelou (tenhle fakt zde v
tomhle příspěvku bude ještě
zdůrazněn,protože lidstvo si málem
nakálilo do vlastních bot,když onu jadernú střelu,chtělo po 60 letech
použít znova).Jaká byla volba,je nám
známo,no zde bych se chtěl pozastavit
a sám sebe se zeptat a i vás,zda
opravdu,tohle gigantícke monstrum
bylo zničené,anebo se jedná o stejné monstrum,které po více jak pul stoleti,si
to nákrači přímo k zemi,aby zde svedlo
souboj v rámci své dominantní
existence.To ale samozřejmě není
důvod,proč ona Gojira,je zde vnímaná
až jako ta druhá hrozba a vše se naopak začne točit k onomu monstru Muto.Ona
odpověd je zde podložená hmatatelním
důkazem,když skupinka vědcu,v 90
letech narazi na kostru vyhinulého
monstrozního zvířete a v
útrobách,najdou oni dva zárodky kokonu (přičemž nás režisér lišácky táha
za nos,když jsme oboznámení s
faktem,že jeden z kokonu byl
mrtvej,aby sme se pak dozvědeli fakt,že
tomu tak není.)Tenhle fakt jenž jsem
zde popsal má dle mého názoru jedno důležité zijštení a to,že ve filmu sme
síce měli možnost spatřit samce a
samici Muto,ale ve skutečnosti byla
ještě jedna samice. Pokuď jste si pak všimnul,jeden
s těchto zárodku byl prázdnej a ona věc
si to pro svůj dalši vývoj zamíři přímo
do jaderné elektrárny v Japonsku,kde
posleze,příde k explozi a ono bizarní
stvoření,využije jadernej material k dalšímu vývoji procesu,který pokračuje
v Janžire. Domnívam se pak,že druhej
kokon,jenž nevykazoval žádne známky
života (alespoň si to mysleli),byl
přenesen do nevadske poušti,na
skládku jaderného odpapu.I zde je pravdepodobné,že ona mrtvá bytost
využívala onen jadernej odpad ke
svému oživeni.Poté co se ze zárodku
vylíhne samec a opustí ono místo,kde k
svému vyvoji potřeboval dalších 15
let,si to zamíři přímo k samici,která podle všeho mu nejen oznamuje místo
střetu,ale i to,že je v březí.Po čase
zjištujeme,že tomu tak opravdu je,proto
i snaha onoho samce,zaopatřit
samici,dostatočné množstvý
radioaktivního odpadu. :Dalším důležitím faktem je,že
ona kreatůra samce Muta,využíva ke
své ochrane jistej druh energie,takzvaní
elektromagnetickej puls.Dá se říct,že
ona kreatura,tenhle druh čerpá ještě
před opuštením kokonu,aby pak následne onu zbraň využila proti
lidstvu.Tohle na co jsem teď poukázal
má velkej význam v otázce,zda je ona
Gojira,pro lidstvo opravdu netvor,nebo
tvor,jenž má námi obývanej svět
zachránit,leč pravdov je,že to absolutně nemá v umyslu.Pravdou ale je,že ať
jsou záměry Gojiri jakékoliv,pro lidstvo
je ono monstrum jedinou spásou
lidstva.Faktem je,že ona síla
elektromagnetického pulsu má zničujíce
učinky v okruhu několik kilometrů a přectava více Muto kreatůr,s touhle
zbraňí,neboli ochranou,může svět vrátit
do pravěku a dát tímhle monstrám
celkovou nadvládu nad zemí.Ona Gojira
je proto zde opravdu vnímaná jakýmsi
spasitelem onoho lidstva,i za cenu,že třeba její příchod může spůsobit,smrt tisícky liďí,třeba spůsobením
tsunami.Nemyslím ale,že tohle je ten
moment,zda si člověk má automaticky
být vědom,že ono monstrum,je pro
lidstvo skázou. 5:Zavěrem se dostávam k onomu
použití jaderné střeli,jenž měla ukončit
existenci nejen Muto kreatůr,ale i
samotné Gojiri.Faktem a dost důležitím
je,že ona síla exploze by byla
mnohonásobne větší,než při vybuchu v 50 letech.Následky jenž by tahle zbraň
spůsobila by byli pro lidstvo
katastrofálne.Zde je si třeba
uvědomit,že nebýt Gojiri a jejího
posledního utoku na samici,tak
obrovská část lidstva již nemusela existovat.Možná sem zde nenapsal scela
vše,tak alespoň něco.Na závěr bych řekl
pane Smashi,že ona atmosféra,jenž vám
se nelíby,protože to bylo
nepřehledné,zde pokuď mohu,jsem byl
toho istého názoru,když sem tenhle filmovej skvost viděl prví krát.Proto
vám Smashi doporučuji,si tenhle monstr
film kouknout ještě alespoň jednou.Sám
uvidíte,že ač se ona atmosféra,oni
souboje odehrávají ve tmě a vše co s
monstrami souvisí,tak je opravdu,vše dost přehledné.Sem toho názoru,že
Edwards natočil geniálne filmové dílo a
za 20 let se pojem Gojira pod jeho
rukopisem stane kultovním dílem,zda
se vám to líbi nebo ne,s pozdravem
Danielll :-] uf takhle dlouhej koment,už nikdy více :-]
Jen nechápu kde chcete brát tu jistotu toho, že na tento film vyloženě házím vyumělkovanou špínu která nemá žádné opodstatnění, asi vám to tak vyloženě připadá jen proto, že na rozdíl ode mě se vám film opravdu velice líbil.
Podotýkám, že pouze s odstupem času sepisuji svoje dojmy, svůj názor. Nepřevládá ve mě žádné znechucení ani arogance vůči danému filmu jak už zde bylo řečeno.
Ano, jak už jsem psal, po shlédnutí tohoto filmu jsem byl tehdy skutečně velice rozčílený, to je pravda.
Avšak neopírejte se prosím jen o tento fakt na základě toho, že dle tohoto zjištění budou veškeré mé další dodatky které vůči filmu vyřknu nutně dílem automatické agrese, která nemá význam.
Žádné neviditelné chyby jsem ve filmu nehledal, pokud jste si přečetl můj předešlý příspěvek celý, měl by jste pochopit, že poměrně racionálně vše odůvodňuji.
Ke každému bodu v oné kritice poskytuji poměrně solidní obsah který vysvětluje můj postoj. Nestřílím tedy od boku, jak by se mohlo zdát.
Zajímal by mě váš názor na předešlou Godzillu od Rolanda Emmericha z roku 1998. Tvrdíte, že trváte na tom jaký tento film není klenot, myslím že trvat na tom vskutku můžete, ačkoliv pokud se chcete vyjádřit jednotlivě ke každému bodu mé kritiky, poté nevím co mě vlastně chcete říct, napsat. Protože já svůj názor stavím na zrovna tak pevnou a betonovou zeď jako vy sám.
Trvám na tom, že nic z toho co jsem napsal není přehnané ani ovlivněné mým úsudkem vůči celistvému filmu. Svůj názor jsem sdílel s řadou lidí kteří semnou v mnoha ohledech souhlasili, proto se nestydím plnohodnotně vyjádřit.
Ostatně i vy sám toto můžete říci, to na daném faktu nic nemění.
Jen chci aby jste si uvědomil vážnost toho, že daná kritika je na něčem postavená, má to hlavu i patu.
Zamyslete se prosím, dřív než si řeknete, že film je jednoduše úžasný a já jsem naopak strašný. Možná že věci které mě na tomto filmu vadili vy pouze nevnímáte tak jako já a naopak, proto bych byl rád kdyby jste se vyjádřil vůči těmto přesným, jednotlivým bodům které jsem očísloval jako formu kritiky.
Jedině tehdy můžeme vést normální diskuzi, aniž by jeden z nás musel říct, bylo to úžasné, nebo naopak bylo to strašné.
Jsem schopen dojít tak daleko, že vám rád poskytnu své telefonní číslo a velmi rád, bez jakékoliv stupidity si s vámi o tomto filmu pohovořím. Uvidím co mi zde napíšete, podle toho budu reagovat.
Zkuste se prosím zaměřit jen na to co kritizuji, ne vše totiž podlehlo mé kritice, ku příkladu samotné efekty, nebo herecké výkony nepovažuji za nijak špatné.
Zrovna tak bych však mohl říci že jste arogantní vy sám, protože na rozdíl od vás, já vás samotného neznám, a nemám potřebu vám tedy tykat, i přesto že jde o pouhý webový komentář. Ale k věci.
Co se arogance týče, už je to opravdu dlouho co jsem tento film viděl, jestli si myslíte, že od momentu posledního shlédnutí jsem až dodnes v sobě držel vlnu nevole, jen proto abych nyní vytvořil tento článek tak se opravdu pletete.
To, že se mě osobně tento film nelíbil, nemusí nutně znamenat že jsem na jeho základě při každém jeho zmínění vůči němu automaticky arogantní. Měl by jste se spíše zamyslet nad vlastním příspěvkem který oproti tom mému působí mnohem arogantněji a též bezpředmětně.
Pokud nedokážete pochopit že ve svém příspěvku jsem chtěl cíleně poukázat na věci které mě osobně na tomto filmu vadili, tak bych vám doporučil zdržet se jakýchkoliv komentářů na počest vámi zmíněné agrese.
Evidentně vám uniká smysl, a to jak smysl mého příspěvku tak smysl toho proč jste vlastně vy sám reagoval na můj názor.
Nemíním se zde zastávat vlastního tvrzení, evidentně máte na film jiný názor, a po přečtení názoru tak diametrálně odlišného jako je ten můj, ve vás můj příspěvek zřejmě vyvolává nutnost promarnit onu příležitost k tomu, napsat alespoň podle vás taktéž objektivní názor a přispět s ním do diskuze.
To ostatně nesnáším zase já.
Navíc si myslím, že máte i problém pochopit význam některých mých použitých vět, takže nemohu mít jistotu v tom zda-li vůbec chápete správně to co chápat máte. Film jsem se nesnažil nijak zvlášť urážet ani podhodnocovat, pouze jsem napsal vlastní osobitý posudek se kterým mimochodem souhlasí i řada jiných diskutérů v zahraničních webech.
Tento film ve mě totiž vyvolal opravdu neuvěřitelnou vlnu negativních emocí, do poslední chvíle jsem stále doufal, že se tento film nějakým způsobem zmaterializuje v něco čeho si opravdu budu vážit, bohužel nestalo se tak.
Přitom dle ukázek jsem se na novou Godzillu opravdu těšil. Ve výsledku mě na tomto filmu zklamalo hned několik věcí naráz.
Za prvé, atmosféra filmu a vyloženě některé úhly použitých záběrů byli vskutku nepřehledné, samotná tma tomu navíc jen napomáhala a onu nepřehlednost jen umocňovala. Tmavost filmu ale za negativní aspekt přesto nepovažuji, pokud si je režisér dobře vědom tohoto faktu, měl by dané scény uzpůsobit právě dle tohoto předpokladu, to se však nestalo. Problém tedy vidím spíše v pořízených záběrech, kamera zde dle mého názoru rozhodně neobstála.
Za druhé, momentů se samotnou Godzillou či jejími dalšími rivaly zde bylo opravdu málo. Předchozí Godzilla od Rolanda Emmericha z roku 1998 nabídla podstatně víc záběrů a daleko více scén s tímto monstrem.
Za třetí, příběh filmu vás nutí už od samotného začátku soustředit se na přicházející Godzillu celkem zvláštníma poměrně paradoxním způsobem, místo samotné Godzilly se totiž na obrazovce značnou část tohoto filmu objevují spíše její rivalové. Což je zklamání samo o sobě. Divák se až do první chvíle spatření skutečné Godzilly vyloženě sám sebe táže "kde je ta Godzilla". Rivalové skutečné Godzilly navíc vypadají velice bizardně, téměř abstraktně, ve vzhledu těchto odlišných monster však přesto nevidím žádnou negaci. Problém vytváří spíše onen fakt, že tito rivalové po značnou část filmu vyloženě nahrazují a zastupují skutečnou Godzillu. A to opravdu není dostatečně uspokojující. Divák se ptá opět "proč".
Navíc oněch momentů kdy tito rivalové bojují s Godzillou je tak žalostně málo, že se divák opět ptá "kde je smysl" a "proč tomu tak vlastně je".
Žádná epická bitva mezi těmito monstry se totiž nekoná, bohužel. Dokonce i přesto, že film sám o sobě k tomu směřuje a všechno tomu nasvědčuje. Potenciál této zápletky je tedy dle mého názoru kompletně pohřbený někde na pomezí špatných záběrů a opravdu malého množství těchto záběrů. Vzhledem k danému předpokladu si film vskutku mohl dovolit mnohem více, to však není moje pouho-pouhé přesvědčení, myslím si, že film na to opravdu měl, avšak svůj potenciál promarnil. Místo toho jsou zde časté naopak záběry poukazující pouze na letmé siluety těchto monster bojujících proti sobě někde v dáli.
Za čtvrté, vzhledem k tomu, že jako první se mezi monstry neobjevuje Godzilla, ale naopak její rivalové, se někteří diváci rozhodují fandit raději těmto odlišným monstrům, než-li samotné Godzille. Důvodů k tomu může být více. Buď si neuvědomují, že tyto "černé" monstra jsou něčím odlišným, a tak tyto rivaly milně zaměňují za skutečnou Godzillu. A nebo k daným monstrům vyjadřují očitou náklonost už jen z holého předpokladu, že právě toto je ono monstrum které se vůbec poprvé ukazuje v samotném filmu. Tak či tak, divák si poměrně dlouhou dobu pěstuje sympatie vůči těmto odlišným rivalům, jen proto aby se nakonec (na moment) ukázala skutečná Godzilla, která tyto rivaly záhy zahubí, a to působí celkem nevyváženě. Skutečné sympatie vůči opravdové Godzille se tedy buď dostavují až o dost později, nebo vůbec. Není na to totiž až tolik času.
Ku příkladu, já své sympatie sdílel spíše k oněm odlišným monstrům. Ke skutečné Godzille jsem si nestihl vytvořit téměř žádný vztah, což je paradox. Naopak, přítomnost oné Godzilly v posledních minutách filmu mě vyloženě vyváděla z míry.
Za páté, jako poslední věc kterou bych tomuto filmu chtěl vytknout je vůbec samotná podstata toho proč se vlastně ona Godzilla v tomto filmu vůbec vyskytuje, ano "vyskytuje" čtete správně. Na místo toho aby se jednalo o klasický katastrofický film, kde toto monstrum decimuje naši lidskou civilizaci (na základě své přímé existence) se spíše jedná o scénář ve kterém se Godzilla tentokrát prezentuje jako ta hodná, ta která vyvstává na povrch jen proto aby nastolila pořádek, tak jako nějaký policista při příchodu na rušnou párty. A to totálně mění pohled na celou událost i Godzillu jakožto monstrum samo o sobě.
Jak už jsem psal výše, tento film nese název tohoto monstra, jen proto aby samotnou Godzillu nakonec ukázal v pouhých několika minutách, a to hned poté co vás samotný snímek po celou dobu vyloženě nutí sympatizovat se zcela odlišnými monstry.
Na tento film jsem se opravdu nesmírně těšil, už jen kvůli obsazení Aarona Taylora-Johnsona, který je jedním z mých oblíbených herců současné generace. Bohužel herecké výkony které v tomto filmu byli dle mého názoru velmi dobré, přesto nijak nezměnili můj úsudek. Dokonce i přesto, že sama Godzilla v tomto filmu vzhledově odpovídá spíše svému originálnímu pojetí, dokonce i přesto se mi tento film nijak zvlášť nelíbil, ba naopak.