Komentáře 33

Spawn | Fandíme filmu
Spawn | 2016-04-30 01:30:36 | 0 0
Sigurd: Zajímavá látka, hned jak bude více času, hodlám se na ten matroš podrobně podívat. Nicméně mi přijde toto „řešení“ celkem nešťastné, že se rozhodl obhajovat vlastní film způsobem, ve kterém poukazuje na chyby (ať ty scenáristické, nebo morální v případě hlavní postavy) v okolní tvorbě.

Já bych se rád vyhnul poměřování odlišných děl, ale máš pravdu v jedné věci. Morální úroveň Nolenova Batmana je zatím nedotčena, oproti pomalu uvadající verzi Batse z BVS. Osobně ve filmu nebazíruji na přesném dodržování Batsova morálního kodexu, jako někteří hardcore fans. Samozřejmě... nějaký základ by tu měl být! Jde přeci jenom o součást jeho charakteru.
Pravdoláskař | Fandíme filmu
Pravdoláskař | 2016-04-29 21:26:51 | 0 0
Imho nejkomiksovější Batman byl ten Burtonův, Snyderův z Úsvitu sraček je maximálně ten nejdebilnější… A i když se Affleck, hodně snaží, debilní scénář prostě nezachrání.
Sigurd | Fandíme filmu
Sigurd | 2016-04-29 20:47:18 | 0 0
Ve videu ''Zack Snyder Exclusive Interview - Batman v Superman: Dawn of Justice'' obhajoval Snyder svou verzi Batmana youtube videem, ve kterém jsou vyčtena všechna zabití v trilogii Christophera Nolana. Název videa nezmínil, ovšem na internetu se toho dá na tohle téma najít celkem dost. Většina toho však stojí víceméně jen na tom, že někdo MOHL zahučet přitom, když Bats používal některou ze svých hraček, což sice dává smysl, ale stále je nutné mít na paměti, že jde o komiksové filmy, kde to funguje zkrátka trochu jinak (kdyby ne, tak je komiksové Gotham City už dávno liduprázdné, jelikož nikdo s pudem sebezáchovy by tam už nežil. O Metropolis, na které pomalu, co týden útočí mimozemšťani nemluvě) . Zde jednoduše nemůžeme aplikovat logiku skutečného světa. Ovšemže tady ještě je Two-Faceův skon a zastřelení toho řidiče kamiónu převážejícího reaktor, což popřít jednoduše nejde, ale ani v jednom případě nešlo o úmyslné zabití, proto si myslím, že tvrzení, že Nolanův Batman nezabíjí je zcela na místě. Minimálně měl jeho morální kodex větší váhu než ten, který měl Burtonův a Snyderův netopýr, kteří se zabíjení ani nijak vyhnout nesnažili.
Spawn | Fandíme filmu
Spawn | 2016-04-29 19:26:01 | 0 0
Nevím o jakém videu je reč, takže na toto nemůžu reagovat. I v BVS je spouta smrtí postav nějak spojena a výbuchem nebo nepřímo zaviněna Batsem, ikdyž jsme ty postavy doslovně vykrvácet neviděli, můžeme je pokládat za mrtvé. Je to identické jako předchozí filmy.

Sigurd | Fandíme filmu
Sigurd | 2016-04-29 19:04:26 | 0 0
* Infinite Crisis sem samozřejmě myslel Crisis on Infinite Earths.
Sigurd | Fandíme filmu
Sigurd | 2016-04-29 18:56:26 | 0 0
Spawn: Ta 425 je pro mně novinka. Budu si muset zjistit víc. Každopádně na to první číslo a starší díla všeobecně bych se příliš neohlížel. Prakticky ve všech prvních komiksech se charaktery postav vyvíjeli za pochodu. Jejich kontinuita proto za moc nestála....přirovnal bych to asi ke starším epizodám Simpsonů. Naštěstí si toho bylo vedení DC vědomo a rozhodlo se vytvořit Infinity Crisis, která dala jejich komiksový svět do pořádku.

V souvislosti s Úsvitem Spravedlnosti bych spíše zmínil Millerova goddamn Batman, od kterého si toho tým okolo Snydera rozhodně nemálo vypůjčil. Faktem ovšem je, že vedle tohoto maniaka se i Batffleck jeví jako vzorový gothamský rytíř.

U Nolana asi narážíš na to video, na které v jakémsi rozhovoru odkazoval Snyder. Upřímně? Připadá mi to jako hloupost. Pokud si dobře pamatuju většina toho totiž nějak souvisela s výbuchy, které Bats na svých akcích způsoboval a řešit něco takového u akčního filmu prostě nedává smysl. To bychom mohli Bruceovi rovnou připsat desítky možných zabití způsobených např. zapadnutím jazyka. Faktem, ale je, že v celé trilogii bylo několikrát jasně řečeno, že Batman nezabíjí, proto bych tyhle logické lapsy skutečně nijak neřešil.
Spawn | Fandíme filmu
Spawn | 2016-04-29 17:43:00 | 0 0
Batman zabijel i v komiksech (čislo 1, číslo 425, atd..) zabijel i ve filmech, Burton i Nolan meli svoje chvilky.
Fimi | Fandíme filmu
Fimi | 2016-04-27 21:34:12 | 0 0
právě že ve filmu na to tvůrci srali
Bayy | Fandíme filmu
Bayy | 2016-04-27 21:33:17 | 0 0
Em, souhlasím s tebou. Raději to už necháme. Je to jen film.

Fimi: To nebude tím. Sice to nebylo úplně jasné, ale mám takový dojem, že Batman ve filmu zabíjel. Nepočítám noční můru, ale odpálil auto plné grázlu a nějak se mi nechce věřit, že by explozi auta přežili všichni, natož někdo z nich. Na tohle si dost lidí stěžovalo, že ve filmu nebyl dodržen jeho kodex, který dělá Batmana Batmanem.
Fimi | Fandíme filmu
Fimi | 2016-04-27 21:26:54 | 0 0
Emma: jde o to že Batmana drží na uzdě jeho kodex kterého se drží, nikoho nikdy nezabít aby se nestal sám padouchem, Superman nemá problém zabíjet, už i zabíjel ale Batman to tak nemá, je extrémně zásadový, anno zmrzačí protivníka ale nezabije, i když ve filmu to tak nevypadalo.....prostě si uvědomil že zabitím S by se stal sám padouchem......Joker mu zabil Robina, zabil Batgirl (Gordonova dcera) zabil myslim i Gordonovu manželku, ale stejně ho Batman nezabil a jen chytil....jednou ho zabil a sám se šel nechat uvěznit....
Emma | Fandíme filmu
Emma | 2016-04-27 21:11:53 | 0 0
Bayy: V tomhle máš určitě taky pravdu, protože ty Batmanovy motivy byly asi nejlepší v celém filmu (i když já s nimi z jeho pohledu nesouhlasím, přišlo mi, že se nechal až moc zaslepit, ale to není výtka k filmu, nebo scénáři, jen k postavě, s jejíž chováním se nestotožňuju), ale i tak mi prostě přijde, že když už si takovýhle názor na Supermana vybudoval, neměla by ho přehodnotit jen na základě toho, že se Superman stará o svou nevlastní matku, protože to o jeho charakteru a nebezpečnosti pro masy zas tak moc nevypovídá.
Prostě se mi to tak nějak spolu bije, že několik stovek (možná i tisíc) zachráněných CIZÍCH lidí s Batmanovým názorem nehlo a jedna zachraňovaná blízká osoba jeho pohled takhle drsně obrátila naruby, ale máš asi pravdu, je to o úhlu pohledu a taky o tom, na co je člověk zvyklý a jak moc ho to v té dané chvíli rušilo (mě nějak film nesedl jako celek, proto mě tohle už asi dorazilo). A asi ano, asi byla řeč o Supermanových biologickýh rodičích, i když a o tom, že Bruce měl dávno vědět, jak to je s těmi Kentovými radši pomlčíme, to je fakt trochu kiks :-)).
Jen jsem prostě chtěla uvést na pravou míru to, že hodně lidí tvrdí, že všichni, kterým se tenhle zvrat nelíbil, ho nepochopili, což není tak úplně pravda. A osobně pokud bych mohla autorům poradit, tak mě by třeba přišlo šťatnější, kdyby do toho to shodné křestní jméno vůbec nepletli a nechali to tak, že Superman prosí Batmana o záchranu své matky (a Batman si při tom třeba vybaví záblesk na tu svou). Myslím, že by to bylo čitelnější, protože takhle se spousta diváků chytla především toho jména...

Pravdoláskař: Hele, já myslím, že Bayy mluví k věci, jen trochu podrobněji a svůj názor má podložený argumenty, což se dneska málo kdy vidí.
m.abrams | Fandíme filmu
m.abrams | 2016-04-27 21:02:54 | 0 0
Zkopíruju sem své vysvětlení z diskuze na CSFD z 30.3.2016.

Proč chtěl Batman zabít Supermana?
Když viděl, jak Superman se Zodem při vzájemném souboji ničí Metropolis, a umírá při tom tisíce lidí, včetně jeho zaměstnanců, tak se mu to sakra nelíbilo. Zod je sice mrtvej, ale kdo zaručí, že někdy v budoucnu se Superman nezačne chovat stejně.
Tyhle jeho názory ještě utvrdí vize budoucnosti, kterou uvidí díky Flashovy. Následně se probudí a uvidí Flashe, kterej ho varuje a řekne mu co je důležité, aby se to co viděl z budoucnosti, nestalo. Nakonec se Bruce probudí už doopravdy.

A to co se mu právě stalo bylo skutečné a ne sen, protože i po druhém probuzení okolo Bruce poletují papíry.
Potom Bruce řekne Alfredovy, že Supermana musí někdo zastavit, ale sám ví že zastavit znamená zabít. Protože Batman asi těžko může Supermana někde doživotně držet ve vězení. A Batman je právě v takové etapě svého života, kdy mu zabíjení nevadí.
Mezitím Batman zjistí, že Luthor přivezl do Gothamu kryptonit, který potom vysleduje až do LexCorpu.
Potom svého bývalého zaměstnance, kterého sám zachraňoval z trosek, uvidí v TV, kde on prohlásí, že bude vypovídat před senátní komisí.
No a nakonec přijde zlomová událost, když Luthor odpálí v Kapitolu bombu.
Při tom Bruce zjistí, že všechny šeky Wallace Keefe vracel, a ještě ke všemu se vzkazy, ve kterých Wayneovi vyčítá všechno možné. Tak Wayneovi dojde že se odpálil on, zároveň v TV uvedou jako strůjce bombového atentátu právě Wallace Keefa. A to už bude pro Bruce poslední kapka, když si uvědomí že oběť Supermanova a Zodova souboje, se uchýlila k takovému krajnímu řešení.
Rozhodne se ukrást Luthorovi kryptonit a zabít Supermana, aby se už nic podobného nestalo, nebo aby nenastala ta budoucnost kterou vyděl.

Batman je prostě víc a víc zaslepenější vůči Supermanovi a natolik zahořklej kvůli minulosti a ztrátám které zažil, že neposlouchá ani Alfreda když mu říká že to není jejich nepřítel. Načež mu Bruce řekne, že dnes ještě není jejich nepřítel, ale za těch dvacet let v Gothamu už viděl, kolik spojenců obrátilo, a on je prostě příliš velké riziko.

Proč Batman nezabil Supermana?
Když Batman uslyší jméno své matky tak znejistí, ale když se dozví že Superman mluví o své matce, která je v nebezpečí, tak Bruceovi dojde, že sešel z cesty, na kterou se po vraždě svých rodičů vydal. Uvědomí si, že zabitím Supermana, pouze kvůli prevenci, by překročil hranici, a stalo by se z něj stejné monstrum, jako jsou ti proti kterým bojoval. Dojde mu, že měl Alfred pravdu a že skutečný nepřítel je někde jinde.

Doufám, že alespoň některým, co píšou že chování Batmana nedává smysl, bude tohle vysvětlení dostačující :)
Pravdoláskař | Fandíme filmu
Pravdoláskař | 2016-04-27 20:22:10 | 0 0
Dosty47
Tomu se říká pravda bez příkras, čili v dnešním neoliberálním režimu neoblíbená politická nekorektnost. Zvykej si chlapečku, já už jiný než přímočaře upřímný nebudu!
Pravdoláskař | Fandíme filmu
Pravdoláskař | 2016-04-27 20:17:07 | 0 0
Bayy má tu obdivuhodnou vlastnost, že dokáže půl stránky plácat o ničem. Bayy je vlastně natolik dokonalý, že by dokázal najít genialitu i ve šťourání se v hovně. Bayy je tak dokonalou ukázkou toho, na jakou cílovku byl Úsvit sraček mířen a komu se nakonec i líbila a totiž sebestřední egoisté. S lidmi jako Bayy je pak těžká jakákoliv komunikace, protože se od pana dokonalého dočká jen tří druhů reakcí: 1)Jsi hloupý, zlý a sprostý hater, který narušuje můj osobní prostor 2) Děj je v pořádku, žádné chyby tam nejsou, všechno je geniální a temně temné. 3) Následně se ve své absurdní povýšenosti rozhodne nekomunikovat vůbec, přičemž sprostého onálepkování ze strany našeho pana dokonalého už se člověk nezbaví…Nicméně zpátky k filmu. Ten totiž nedává absolutně žádný smysl. Je to jen videoklipovitý sled špatně sestříhaných scén a linek, které ve většině případů vedou naprosto do prdele. K tomu debil Snyder nemá ani tušení, co jsou to pojmy jako je gradace nebo tempo. Akční scény jsou plné cartoonového CGI a akční finále je rovnou totálně nepřehledný brajgl. K tomu se přidává dřevák Cavill, otravná Adams a šíleně přehrávající Eisenberg, který by z fleku zapadnul do příšerných Schumacherových Batmanů. Takže ve výsledku to je další díl "Mám minimální nároky, stačí mi na plátně vidět hejbající se pajďuláky, spoustu efektů a peněz, ale... Proč nejsou i ostatní diváci takhle nenároční? A proč jsou na ten film zlí?"
Dosty47 | Fandíme filmu
Dosty47 | 2016-04-27 20:06:01 | 0 0
Děláš z komára velblouda já myslel články týkající se Batman v Superman.
Mně nevadí kritika filmu ale jak ty z opačným názorem tituluješ to je celé.

Přidat nový komentář

Pro psaní komentářů, se přihlašte.

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest