- Recenze filmů
- Poslední komentované
2
ČLÁNEK
| 22.12.2024 10:04
1
ČLÁNEK
| 21.12.2024 21:19
1
ČLÁNEK
| 21.12.2024 18:05
11
ČLÁNEK
| 20.12.2024 20:19
3
ČLÁNEK
| 19.12.2024 15:35
dinosaur (kterej v sobě klidně kromě DNA sepie a žáby může mít i kus kočičí, aby měl ohebné kosti, nebo ježčí, aby se
uměl stočit do klubíčka).Co ti mám k tomu říct? sry ale tomu se dá jen zasmát.Jako se i dá hodne zasmát,na tvém příklade,ze zmrzlinou,kde si evidentne přesvedčená,že při jejím výberu bude nekdo přemýšlet pul hodiny.A ješte maličkost (a ber to tak,že to nechci udelat)ale jednou se neovládnu a jen tak pro zaujímavost sem dám odkaz na tvoji profi fotku z FB Jen tak z nudy,ja totiž doteť nemohu pochopit,jak osoba s tvím vyrazem,může mít tak světoborne a bezchybné komentáře.
Jste přesvědčena o tom, že film obdivuji natolik až jsem schopen být zároveň slepí i k jeho chybám. Chybám, které vy sama prokazatelně považujete za absurdní.
A jelikož s vámi nesouhlasím. . musíte se tak postavit do čela odporu, aby jste mi tak dala najevo úroveň svého nadání pro češtinu, a zároveň též stupeň chápání vašeho rozumu se kterým se Prometheus musel pravděpodobně těžce poprat, a to tak, až z vás tento film udělal hotového odborníka na scénář, psychologii a zřejmě i filmový střih, bez urážky.
A pokud jde o nějaké "argumentační klacky", tak jsem hned na úvod pala, že já nepovažuju Promethea za tak špatný film, abych ho musela srážet za každou cenu, takže nic "neházím", jen prostě píšu, co mi na něm přišlo divné a tahle scéna mi přišla WTF už na první dobrou...
Na jednu stranu to chápu, nikdo nemá rád, když někdo kritizuje jeho oblíbený, či dokonce zbožňovaný film, ale i takové snímky se snažit vidět objektivně a to je mi líto, ale to vám moc nejde. Ano, v mnoha filmech se postavy chovají iracionálně (a dalo by se při hodně velké snaze říct, že za to může stres), ale to neznamená, že to budu jim (potažmo scénáristům) odpouštět a zavírat před tím oči. To, že to dělají "všichni", neznamená, že oni můžou taky kapitulovat na snahu vymyslet něco lepšího, protože popravdě řečeno, ještě jsem neviděla vážně myšlenou a natolik vymazlenou a očekávanou sci-fi, jako je Prometheus, kde by tahle zabedněnost postav víc bila do očí. Je to vážně neúsnosné a co hůř, na první pohled je jasné, že jde o čistě účelové "zlbnutí" použité jen proto, že se scénáristům hodilo do krámu (i když i to je diskutabilní, protože to, že černá látka mutuje cizí organismy jsem ve chvíli, kdy jí byli předhozeni ti dva pitomečci, už dávno věděli a scéna tam tudíž byla jen proto, abychom se zbavili dalších postav a dostali akční scénu). A takovéhle oslí můstky prostě do geniální sci-fi, jako měl Prometheus být (a jakým ho například vy vydíte), IMHO nepatří.
A úplně stejně je to i s tím "pooperačním průběhem". Ano, dá se to horko těžko hodit na super moderní technologii (i když ani ta nevysvětluje, že je v jedné minutě pacientka sotva drží na nohou a plazí se při zdi a v další sprintuje jako Usain Bolt-to je safra progres!), ale nic to nemění na tom, že je to scénáristicky mizerně a ledabile naskládaná řada scén u které si prostě řekli "jasně, je to úlně blbé, nereálné, neuvěřitelné a špatně to vypadá, ale diváci to třeba nepoznají". No, poznali to...
A na závěr ohledně vetřelce, vysvětlujete to moc pěkně, i když u mě to není třeba, já samozřejmě chápu, jak vetřelec vzniká, přesto si stále stojím za tím, že ta ozubená vagína je jedním z jeho pra, pra, pra předků i kdyby to měla být jen tetička z osmého kolene. A současně vám asi vezmu iluze, ale ten jeho následný vývoj, detaily tajemství lodě, kterou nalezli ve Vetřelci 1, proces křížení vedených tvůrci... To vše, o čem píšete a na co se těšíte (a máte to zjevně promyšlené), na 99% zůstane jen ve vaší hlavě a na plátno už se to nepodívá. Až doposud jsem se také domnívala, že to přijde na řadu v Prometheovi 2, ale zjevně nepřijde (když tam nemá být vetřelec a děj se má kompletně přesunout na planetu tvůrců, kam kdyby tvůrci jeho výzkum přitáhli, zcela by popřeli jedinou chytrou věc v Prometheovi 1 -výzkum nebezpečných zbraní mimom domovskou planetu). O minulosti vetřelce se již nic nedozvíme, tohle bylo vše (rproto říkám, že je to zklamání) a nedozvíme se to s velkou pravděpodobností ani ve Vetřelci 5, protože opravdu pochybuju, že "letní popcornovka", jak byl označen (dost možná s PG13) bude obsahovat hafo stovky let starých flashbacků, zabývajících se složitou genetickou minulostí likvidované potvory. Pokud se toho, co popisujete a co vás zajímá někdy dočkáme, bude to za X-let od někoho, kdo to rozhodně v této chvíli nemá takto promyšlené, jako vy (v nejhorším případě o vetřelci neví víc, než to, že je to zubatá potvora s kyselinou místo krve).
Abych tuto zajímavou, ale bohužel celkem bezpředmětnou debatu uzavřela, bylo by opravdu krásné, kdy byl Prometheus mistrovským dílem, kde by do sebe vše zapadalo a každý na první pohled podivný aspekt něco znamená a měl za sebou podrobnou mytologii, která ho předurčuje k tomu, aby byl v dalších dílech odhalen jako geniální "easter egg" a super chytře vysvětlen. Ale tak to bohužel není ani být nemá. Prometheus se přepisoval a střihal tolikrát, že se v tom nejspíš nevyzná ani sám autor a navíc se jeho pokračování nyní chystá vést úplně jiným směrem, než tím Vetřelčím. My, kdož čekáme na vysvětlení všech Vetřelčích záhad tedy musíme čekat dál a spokojit se s tím, že někde v jeho minulosti hrály nějakou roli černá břečka, výzkum tvůrců, soulož dvou pozemšťanů a ozubená vagina. Jak, proč a kudy se pak jeho vývoj ubíral a kdo ho jak a proč ovlivnil někam převezl, nebo zneužil, musí však zůstat už jen na naší fantazii a Prometheus 2 nám s tím zjevně nepomůže...
Asi bych vám měl vysvětlit že se zde nesnažím nikomu vnucovat postoj nechápajícího, to jste opravdu pochopila špatně. Ačkoliv si tato věta protiřečí, nemohu s vámi souhlasit v tom že dle vašeho názoru vidím věci jednostranně. . naopak. O nepochopení Promethea jsem se sice zmínil, avšak toto rčení prosím berte obecně, na nikoho neukazuji prstem.
Iracionální, nereálné a místy až vyloženě blbé, chování postav které zmiňujete se projevuje snad v každém současném filmu. Pokud považujete za iracionální např. to že jeden z Vědců v určitý moment řekněme vybočí ze své profesionální roviny, nuže poté nemám co k tomu dodat.
Můj názor je ten, že daná situace ve které se posádka Promethea nacházela se dá jen lehce napodobit, lidské emoce a napětí se projevují u každého z nás tak trochu jinak, to že někdo tzv. ztratí kontrolu nad sebou samým je myslím v danou situaci alespoň očekávatelné nemyslíte? Ve zcela opačném případě bychom zde totiž měli poněkud odlišnou kritiku, poukazující naopak na přílišnou chladnost a flegmatičnost jednotlivých postav. . kritizovat tímto způsobem lze téměř vše, aneb pokud chcete psa být, hůl si vždy najdete.
Zmiňujete se o ženské, co si sama provede císařský řez a o půl hodiny později podává špičkové kaskadérské výkony, nuže. . nutno dodat, že v tomto císařském řezu jí přeci jen pomáhá mechanismus samotného stroje, a ony špičkové výkony o kterých mluvíte, no nevím které špičkové výkony myslíte, ale vzhledem k tomu že sledujete Sci-Fi by jste měla být alespoň ochotná připustit v potaz, že úroveň léčby v takto technologicky pokročilé době lidstva by přeci jen mohla být na úplně jiné úrovni nemyslíte? Tím chci říct, že v podstatě nemáte ani ponětí jaké anestetika, léky proti bolesti si doktorka Shaw píchala do těla. Jsme v budoucnosti že? Nuže kolik jste tedy poté ochotna této budoucnosti uvěřit, či si v ní dovolit připustit?
Nechci vám vrážet klíny do hlavy, ale zamyslete se prosím. Mohl bych o vás říci že vidíte věci jednostranně, stejně tak jako jste to napsala vy sama. . a to už jen proto, že svým způsobem možná nevědomě srovnáváte současnost s fiktivní budoucností kterou Prometheus definuje.
Přesto si však nemyslím, a též netvrdím že věci vidíte jednostranně, naopak.
Máte svůj pohled na věc, to se mi líbí, a taktéž oceňuji váš zájem o původ existence samotného Vetřelce. Každopádně Vetřelec nevznikl jen proto, že si dva archeologové udělali výlet do kosmu se záškodnickým robotem a následně nepoužili v posteli gumu, jak sama píšete. To o čem píšete je ve své podstatě jen pouhá náhoda která zapříčinila opětovný vznik tohoto pro nás zatím neznámého typu Vetřelce.
Měla by jste si uvědomit, že v Prometheovi jde především o přeměnu látek, genetický růst a biologický původ samotného člověka. Vetřelec je zde až na druhém ne-li třetím místě v samotné důležitosti jako takové. Navíc, Vetřelec je v tomto filmu pouze a jen na úrovni decentního, jemného zápachu který se nese v celém uměleckém designu a dané tvorbě, obrazně řečeno.
Těch několik monster které se v Prometheovi ukázalo mělo pouze podpořit toto cítění.
Vzhledem k podobnosti s pro nás známými typy Vetřelce, lze snadno usuzovat že se jedná o nějaký poddruh či předchůdce samotného Vetřelce. Možná se jedná o zcela odlišnou, separovanou, genetickou větev Vetřelce, jejíchž rodokmen se možná již nebude nikdy více opakovat, přece jen ona černá tekutina a lidský pár figurující zde jakožto element člověka. . to jsou přísné ingredience které se jen tak nevidí. Tím chci naznačit, že proces při kterém se zrodil tento zvláštní druh vetřelce mohl být natolik unikátní a výjimečný, že ho již nebude možné nikdy zopakovat. Obzvláště vezmete-li v potaz fakt, že ve všech ostatních filmech Vetřelce je již užitý jiný druh jejich životního cyklu. . vejce, které vzejde z královny je sice už v prvním filmovém Vetřelci, jenže první film se odehrává o několik let později než Prometheus. Prometheus je tedy dějově dřívější událost, je to trochu paradox, sice jde o novější film, ale dějově bychom ho měli brát jako úplný začátek celé filmové série. Dokonce i letopočty ve filmech na sebe přímo navazují. Ozubená vagína tedy opravdu není předchůdcem toho Vetřelce kterého jsme milovali, mýlíte se.
Ten náš Vetřelec má mnohem sofistikovanější vznik, vejce-královna-vejce-facehugger-člověk-Vetřelec. Tenhle cyklus museli inženýři, mimozemšťané vyvinout později, pokud ovšem skutečně stojí za vznikem Vetřelce, různé jiné biologické zbraně ale vyvíjeli s naprostou jistotou. . to dokazuje Prometheus.
Pořád ale stojí za zvážení i teorie, zda-li ten klasický Vetřelec nebyl jen odněkud přivezen, polapen, a přivezen. Pokud však neexistuje nějaká unikátní planeta s Vetřelci, chápete?
To znamená že Vetřelce z Promethea bychom měli považovat za úplně jinou odnož, jak už jsem psal výše, jinou genetickou větev.
Na závěr ještě dodávám, že ta mimozemská Vesmírná loď z Promethea je jinou lodí než je ta která byla spatřena v prvním filmu, jsou to vzhledově stejné lodě. . ale každá ztroskotala na jiné planetě, v jinou dobu a s naprosto rozdílným nákladem. V Prometheovi tato loď ztroskotá kvůli obětování kapitána, v prvním Vetřelci jde o jiný případ, na palubě této lodě je pilot stále v křesle, ovšem s dírou v hrudníku. . a není to díra od Vetřelce který se narodil na konci Promethea, osobně si myslím že to co se stalo v této lodi by mohlo vysvětlit teprve pokračování, druhý díl Promethea, nebo možná i samotný Vetřelec 5.
A to říkám nako někdo, kdo jednak nevnímá Promethea jako nekoukatelný paskvil, takže nemá důvod na něj kydat špínu, a jednak má hodně rád původního vetřece a také si roky lámala hlavu, kde se vlastně vzal. Tak nějak mě ale po všech těch letech teorií a spokulací vysvětlení, že vznikl proto, že si "dva archeologové udělali výlet do kosmu se záškodnickým robotem a násedně nepoužili v posteli gumu", nenadchl (a myslím, že nebudu sama), protože ta historka s tím, že "už se to někdy stalo", odvozená od rytiny na dveřích je sice pěkná, ale nic nemění na tom, že ten vetřelec, kterého jsme znali (a milovali) z původních filmů, byl potomkem té "ozubené vaginy".
Ty to zřejmě myslíš tak, jako že. . kdyby David neinfikoval Charlieho, a kdyby Charlie neměl pohlavní styk se Shaw, tak by nikdy nevznikl onen přerostlý chapadlovitý předchůdce našeho malého kamaráda z Vetřelčího vejce, a víš co? Máš pravdu, tímhle způsobem skutečně došlo k vytvoření určitého předchůdce starého známého Vetřelce. Ovšem pouze za předpokladu, že tento obrovský chapadlovitý facehugger chytí onoho mimozemského pilota, do kterého naklade embryo. . pozdější výsledek ti je určitě jasný, zrod unikátního dosud neviděného Vetřelce, se zvláštními čelistmi a protáhlou zašpičatělou hlavou. . dle mého názoru jde o předchůdce původního nám známého Vetřelce, podle Ridleyho Scotta se tento Vetřelec oficiálně nazývá Deacon (čti Dajkon).
No a teď nastává moment kde bych se tě dovolil opravit, nestalo se to totiž poprvé. . to co zde popisuji, celý ten postup kdy David nejdřív infikoval Charlieho, a Charlie později skrze sex v podstatě infikoval Shaw, což vedlo ke zplození obrovského facehuggera atd. To se muselo to stát už dříve. . ve skutečnosti je právě tento fakt důvodem kvůli kterému se mimozemská rasa pilotů rozhodla vyhladit lidstvo za pomocí oné černé tekutiny. . jde totiž o to, že tito mimozemšťané experimentovali s mnoha biologickými zbraněmi, přičemž my samotní. . my lidé jsme jejich výtvorem, a právě když se ve svém výzkumu a experimentech dostali tak daleko až došlo ke zplození tohoto typu Vetřelce si nejspíše uvědomili svoji slabost. . protože skrze nás, skrze naši existenci lze vytvořit nebezpečnou biologickou zbraň která by je mohla vážně ohrozit, ne-li přímo zabít či rovnou vyhladit. Zřejmě experimentovali i se samotnými lidmi, a tak dříve či později zjistili že díky nám lidem by je bylo možné v budoucnu vážně ohrozit. Samotná naše existence je pro ně ohrožením.
A protože v době těchto mimozemských experimentů na nás samých ještě neexistovala Vetřelčí královna, a tím pádem ani žádné vejce. . proto se Vetřelec mohl zrodit jen skrze přítomnost člověka a oné černé tekutiny. Ti mimozemšťané to museli zjistit, protože v určitém záběru Promethea je vidět moment, kdy Charlie sleduje něco jako vstup do hrobky, jehož vchod lemuje nástěnná postava Vetřelce s nataženýma rukama, tím se vysvětluje dřívější existence tohoto typu Vetřelce. . a rovněž se tím vysvětluje poslední střípek této záhady. To proto chtějí inženýři, mimozemšťané vyhladit nás jako lidskou rasu, i přesto že nás stvořili. . to vše jen proto, že došli k zjištění, že skrze naše tělo lze zplodit nebezpečnou formu zbraně která je mnohem nebezpečnější než my i oni samotní dohromady. Tadá!