Malá mořská víla: Představitelka hlavní role si z kritiků hlavu nedělá
Napsal: Jaroslav Mrázek - (Jaaaara), 13.07.2020 16:45
- Recenze filmů
- Poslední komentované
12
ČLÁNEK
| 21.11.2024 19:23
1
ČLÁNEK
| 21.11.2024 07:50
2
ČLÁNEK
| 20.11.2024 17:23
1
ČLÁNEK
| 20.11.2024 15:25
5
ČLÁNEK
| 20.11.2024 15:17
Jak jsem psal, mě vadí ty skutečně historické absurdity. U těch já se rozčiluju. Černá Ariell mě nechává v klidu, nejsem rasista, ale černý rytíř Kulatého stolu, nebo důstojník americké jižanské armády tmavé pleti je pro mě hloupé prznění minulosti. A je toho samozřejmě víc. Vrchol je, když nějakou konkrétní historickou postavu "přebarví". Z toho já si klepu na čelo.
K situaci, která teď eskaluje v Americe a prolíná se do celého světa se nějak tady nechci moc vyjadřovat. Jde mi spíš o tu kulturní tvorbu, ale je fakt že BLM mění postoj člověka a spíš to z lidí, kteří to dřív neřešili, teď ty rasisty naopak asi dělá.
Přesně tak, ať si Američani klidně změní svoji státní hymnu, když je podle aktivistů hudebně příliš klasická... a klasická hudba je přece elitářská, pro bílé... ale ať v Hollywoodu nepřebarvují evropský kulturní odkaz.
Bohužel, co se momentálně rozjelo v Americe, to už je čiré šílenství...
Já osobně nemám problém když si zašlapájí svůj odkaz, například Supermana, je to jejich volba. Mám problém když se zašlapává odkaz těch, kteří nemají s tím fanatismem dědiců kolonialismu nic společnýho. Malá mořská víla je odkaz Evropy ne Ameriky. Celý Asgard u Marvelu je odkaz předkřesťanské víry Evropy ne Amerických komiksů.
Takže pokud se půl Evropy vyhrazuje proti Valkýře, která má být "indiánskou válečnicí, hraná herečkou s kořeny v Africe" nebo proti černošký malý mořský víle, pak měl být Holywood víc kreativní a nepoužívat příběhy silně spjatý s určitým etnikem a dnes je používat jako omluvu za svoje zločiny.
V komiksech, pohádkách a jiné popkultuře v té diverzitě nevidím úplně zásadní problém. Je třeba si uvědomit, že cca 50 let jsou postavy, ať už tedy v komiksech, nebo pohádkách i jiné popkultuře napříč světem většinou běloši. Když dám jeden z nejextrémnějších příkladů, tak ve finále je vlastně jedno, jestli bude příští Superman černoch, přesto že je to fiktivní postava vymyšlená bělochem.
Mě spíš zaráží ty historické absurdity jako například, kdy v dobrodružném fantasy od Guye Ritchieho postaveném na reálných základech o Krály Artušovy hraje jednoho z rytířů Kulatého stolu černoch. V 6. století na britských ostrovech asi těžko byli lidé tmavé pleti, natož rytíři..
Nebo ve filmu Hostiles, kde příslušníka americké jižanské armády hraje černoch, navíc důstojníka. V období na konci 19. století mohli černoši v Arizoně a Novém Mexiku (a asi i na celém americkém kontinentu), maximálně tak akorát sbírat vlnu. Už jen vidět černého pána v té dobové uniformě je absurdní nesmysl bijící do očí.
Amerika se vylháva z dob nedávných, kdy i třeba v 50. letech minulého století věšeli černochy na ulici. A ohýbání historie není cesta. Z ní se mají lidé poučit a ne jí zapomínat, překrucovat, či vyvracet. To je špatně, ale Ariel fakt néé. To mi nevadí a není to nic proti ničemu z mého pohledu, že bude tmavé pleti.
Jsem proti jakýkoliv formě fanatismu, nicméně díky momentální situaci už chápu proces vnitřního kolapsu a pádu velkých říši třeba jako Říma, Atlantidy nebo momentálně nejúžasnější a největší Severoatlantické říše.