Počátek: Ani sám Leonardo DiCaprio příliš nechápal, co se vlastně ve filmu stalo
Napsal: Michal Růžička - (misar3), 12.02.2020 07:30
- Recenze filmů
- Poslední komentované
1
ČLÁNEK
| 25.12.2024 10:34
5
ČLÁNEK
| 24.12.2024 14:22
2
ČLÁNEK
| 22.12.2024 17:34
10
ČLÁNEK
| 22.12.2024 17:29
1
ČLÁNEK
| 21.12.2024 21:19
Nicméně opomíjeny a zcela zásadní detail je, že každá postava filmu má svůj osobitý talisman, aby poznala, či je ve snu, nebo realitě a Dom Cobb ho nemá, protože ta káča je jeho ženy a vlastně by jemu neměla vůbec fungovat. Takže všechno může být úplně jinak.
To je na tom filmu úžasné, je dekádu starý a stále máme na výběr a o čem přemýšlet při každém dalším shlédnutí.
Nevím, jestli jste někdy někdo měli sen ve snu, ale mi se to občas stává. Vypadá to tak, že se vzbudím a zdánlivě je všechno normálně realistické, tj. vzbudím se doma v posteli a ne na nějakém od pohledu šíleném, snovém místě. To zdánlivé probuzení je natolik matoucí, že pokud by někdo dělal takové věci jako v tom filmu, tak se ve snu může zaseknout raz dva. Zvláště když má těch úrovní víc než dvě. Maximálně jsem zažila 3. A nejhnusnější a nejrealističtější sen ve snu jsem měla, že jsem se "vzbudila" s totálně rozsekaným obličejem po nehodě, což byl takový hnus, že jsem se vzbudila doopravdy a rozhodilo mě to natolik, že jsem se hned začala kontrolovat, jestli to fakt byl sen.
Nejhnusnější cizí víceúrovňový sen byl, že se někomu stává, že se "probudí" a v pokoji je nějaká příšera, mimozemšťan a podobné "milé" bytosti a až když se probudí doopravdy, tak zmizí. A fakt to v té fázi pseudoprobuzení působí naprosto reálně. Což si myslím, že je i hlavní pointa filmu - rozeznat sen od reality může být těžké.
No a ta káča na konci začala víc kmitat.
Klaním se na stranu reality, nikoliv snu.
To snad musí všechny filmy končit naprosto jednoznačně, nejlépe ještě s vysvětlujícím grafem a popiskem, aby bylo všechno naprosto jednoznačné a vysvětlené? Nic nemůže zůstat lehce naznačeno nebo úmyslně nejednoznačné, aby si to mohl každý vyložit podle sebe?
Samozřejmě tvůrčí vize může být úplně někde jinde, ale pak by mi to na Nolana moc nesedělo, protože se prezentuje jako režisér, který chce divákovi vypálit rybník, ale taky chce aby divákův mozek hezky šrotoval a chytal se jeho stébélek.