Komentáře 18

ukulelembo | Fandíme filmu
ukulelembo | 2019-01-19 18:29:10 | 0 0
David007: S Genisys vůbec. Ale teď ten následující už je jasně jeho. Minimálně film zřetelně protkal svými tématy.
David007 | Fandíme filmu
David007 | 2019-01-19 12:47:11 | 0 0
A já právě myslel, že měl s Genisys něco společného.
A máš pravdu, že ne. Teď se na to dívám...
ukulelembo | Fandíme filmu
ukulelembo | 2019-01-19 00:12:56 | 0 0
David007: Toho nadcházejícího Terminátora, kterého Cameron bude produkovat, jsi ještě vidět nemohl, protože do kin půjde teprve v listopadu a v tuhle chvíli ještě ani nevíme, jak se bude film vlastně jmenovat. Posledním doposud vydaným je Genisys, a s tím z tvůrčího hlediska Cameron nemá skoro vůbec nic společné (vyjma nápadu stárnoucího terminátora na vysvětlení Arnoldova věku). Pouze ho jako "divák" propagačně pochválil, což vlastně vůbec nic neznamená. Film jako takový je průměrný s několika dost nešťasnými producentskými rozhodnutími (vyspoilerování klíčového zvratu už v trailerech, obsazení Kyla, atd).
Co se okolností nadcházejícího filmu týče, kromě finančního debaklu Genisys, donutil jeho producenty k přehodnocení plánů ještě tvrdý fakt, a to, že počínaje letošním rokem, vrací se veškerá práva na značku Terminátora, zpět k Cameronovi. Ten totiž na rozdíl od jiných si při jejich prodeji dal do smlouvy chytrou klauzuli, že se mu k letošnímu roku práva vrátí, bez ohledu na COKOLIV. Takže producent Genisys udělal tu jedinou rozumnou věc co v posledních dvou letech svého vlastnictví mohl udělat a kontaktoval přímo samotného Camerona, s tím, že by na dalším filmu začali rovnou spolupracovat. Ten nakonec s spoluprací souhlasil, pod podmínkou že nový film naváže přímo na jeho původní dvojku, protože se nehodlá zaobírat tím, co do série vnesli filmy, na kterých se nepodílel. S tím producent Genisys neměl moc problém a tak byla ruka v rukávě.
Výsledkem jest dohoda, jejíž cílem by mělo být dodat nám konečně tu "opravdovou trojku", s tím, že v novém filmu se "v nějaké formě" vrátí nejen Arnold, ale také Linda Hamilton coby Sarah Connor a celé ho režisérsky ohlídá režisér prvního Deadpoola Tim Miller.
Co se Cameronova vlivu týče, ten především osobně napsal původní námět, a společně s ostatními producenty dal dohromady scénáristický tým, který měl za úkol pod jejich dohledem rozepsat Cameronův námět do plnohodnotného scénáře. Scénáristický tým pak zahrnoval lidi jako David S. Goyer nebo Josh Friedman, který s Cameronem spolupracoval už na scénáři druhého Avatara. Dále pak na filmu viditelně pracují někteří Cameronovi techničtí spolupracovníci a sám Cameron vybral představitelku pro novou hlavní ženskou postavu série, kterou se nakonec stala Natalia Reyes.
Jaký byl jeho vliv u Ality netuším, ale jak říká Rudmen, dlouhou dobu jí chtěl natočit sám, takže je dost možné, že jeho vliv na scénář byl trošku větší, než jen napsání jednoduchého námětu. Jisté ale je, že s velkou částí psaní mu pomohla Laeta Kalogridis (která je zodpovědná především, za sérii Altered Carbon) a finální podobu si ještě lehce přizpůsobil Rodriguez.
Jak moc pak dohlížel na natáčení, netuším. K dispozici je jedno "making of", kde Cameron normálně chodí po place konzultuje s Rodriguezem a dalšími členy týmu jak by měli věci pojmout, ale jinak prý podle jeho slov měl Rodriguez docela dost volnou ruku. Co se Terminátora týče, tam si z toho podle jeho slov udělal "víkendovku", kdy si vždy o víkendu odskočil na plac Terminátora, zatímco o všedních dnech točil Avatara.
Co se vizuálu týče, jak Alita, tak nový Terminátor vznikají pod dohledem Cameronovi Lightstorm Entertainment. A minimálně u Ality souhlasím s tím, že ten aktuální "Cameronovský" styl tam je. Jak to bude u Terminátora těžko říct. Z filmu jsme zatím viděli jen jeden promo obrázek, který měl představit tři hlavní ženské hrdinky nového filmu a na který se dá říct jen: "Ach ten Cameronův feminismus." Mrknout se můžeš níže:
https://pbs.twimg.com/media/Dj…
David007 | Fandíme filmu
David007 | 2019-01-18 21:32:56 | 0 0
Rudmen: OK, díky moc..

Ukulelembo: No, tak vidíš.. Není to sice celý scénář, ale to podstatné (z toho, co jsem pochopil, tak asi pravděpodobně dějová kostra, a asi i charaktery samotných postav by měly být napsané James Cameronem)..

A jak píšu a věřím..James Cameron si podle mě (čisté můj pohled na věc) pohlídal i samotný vizuál filmu.
Rudmen | Fandíme filmu
Rudmen | 2019-01-18 20:37:02 | 0 0
David007: Tady máš úryvek z jednoho staršího článku:

Cameron původně plánoval, že komiks zfilmuje sám, napsal velkou část scénáře, ale sami víte, že se radši odebral k práci na dalších Avatarech. Do kanclu mu tedy napochodoval Robert Rodriguez, který je podle vlastních slov fanouškem předlohy, takže nebylo divu, že se o vývoj zajímal. Cameron mu vrazil do rukou rozdělaný scénář zahrnující sto osmdesát stránek se zapsanými poznámkami na šest stovek stran! Když Rodriguez scénář dokončí, projektu se chopí on. Nakonec scénář zredukoval na sto dvacet stran a podle dalšího producenta, jímž je John Landau, by v něm nemělo chybět nic podstatného.

Jinak na scénáři ještě pracovala Laeta Kalogridis, která dělala na seriálu Altered Carbon.
David007 | Fandíme filmu
David007 | 2019-01-18 19:38:26 | 0 0
Ukulelembo: Jo, tak to už chápu, co těmi "adaptacemj" přesně myslíš..
A btw, ty tvoje komentáře jsem poslední dobou mohl klidně minout (poslední dobou jsem moc do diskuzi vůbec nechodil)...

Jinak.. Co se týče Ality, tak tam by měl být (co jsem pochopil) James Cameron pořád jako jeden z hlavních lidí, co o tom projektu něco ví, rozhodují o něm, a dohlíží na vše tak, aby to to bylo v pohodě..
Nevím, jaké to bylo u toho posledního Terminátora (které jsem mimochodem neviděl), ale tady v tomhle projektu by mělo jméno James Cameron něco znamenat..
Ještě totiž zkusím pojišťovat, jak přesně to bylo s tím scénářem, ale podle mě ho prostě napsal úplně celý (s tím, že už měl v plánu ho jen doladit a film pak režírovat)..
To se ovšem kvůli Avatara nepovedlo.
Tudíž se prostě podle stalo to, že se našel režisér s nějakým scénáristou, a ten scénář jen pak nějak dokončili/doladili, či mírně upravili dle své vize..
Ale pochybuji, že by ty úpravy scénáře měly být nějak velké a rozsáhlé..
A ještě více pochybuji, že by ten scénář i po úpravě pak nepřečetl sám James, který to patrně mohl odmítnout, nebo jen potvrdit (tzv. "OK, může to tak být.")
Tudíž vlastně počítám s tím, že vize Camerona by ve scénáři samotném měla být vidět a znát..
To samé se dle mě týká té celé vizuální stránky filmu, kde byl podle mě James přítomen taky (jakým-koli způsobem)..
Ono, stačí se podívat, která firma ten film vytváří, že ano.. Pak to taky všem dojde..

Takže ano.. Tomuhle projektu opravdu věřím...
A snad nedopadne dobře, ale rovnou výborně.
Johnnypetka | Fandíme filmu
Johnnypetka | 2019-01-18 15:46:54 | 0 0
Fimi: Cameron když dohlíží, tak vždy s respektem.
ukulelembo | Fandíme filmu
ukulelembo | 2019-01-18 01:25:55 | 0 0
David007: Pokud jsi četl, mé zdejší předchozí komentáře, mělo by ti hned ti být jasné o čem mluvím když napíšu slovo adaptace do uvozovek. Pokud ne, tak věz, že když o adaptaci mluvím jako o "adaptaci", tak tím doslova myslím "adaptaci v uvozovkách". Je to co běžně chrlí Hollywood, když se snaží adaptovat něco. Ukázkovým příkladem budiž třeba Death Note od Netflixu.

Ano, u Terminátora by to mělo být úplně stejné. I když jen možná v jiné míře. U Ality by měl mít Cameron přímo credit jako spoluautor scénáře. U Terminátora by měl být pouze autorem původního námětu, který potom do scénáře rozvedly Goyer, Friedman a spol. Ale nedivil bych se, kdyby ve výsledku byl jeho vliv na obou věcech totožný.
David007 | Fandíme filmu
David007 | 2019-01-18 00:16:44 | 0 0
Ukulelembo: Jako upřímně jsem moc nepochopil, co jsi tím myslel (nebo-li co přesně si tím myslel) "... Ale co se děje týče, očekávám jen typickou "adaptaci" (však více co myslím), jak je od Hollywoodu zvykem... "
Ale ok.. :DD

Jinak, jestli se náhodu nepletu, tak James Cameron u tohoto filmu není jen producentem. Ale do jisté (velké míry) i scénáristou. Zdá se mi, že ten scénář psal on.. A pak si scénář minimálně jednou nynější režisér filmu přepsal k obrazu svému.. Ale podle mě to hlavní (co se děje týče) od Jamese Camerona by tam scénáristicky mělo zůstat)
ukulelembo | Fandíme filmu
ukulelembo | 2019-01-17 23:51:55 | 0 0
Fimi: Nene, s Genysis, nemá Cameron nic společného. Cameron produkuje aktuálně připravovaný reboot. Co se Genisys týče, to jen oficiálně "pochválil", ale s ohledem, že v nadcházejícím rebootu ho chce ignorovat, si o něm nejspíš ve skutečnosti myslel ve své a jen podpořil Arnolda a lidi co na Genisys pracovali.
Co se Ality týče, ta mě zajímá především proto, že u ní má Cameron naprosto identický producenský a tvůrčí vliv jako bude mít i u Terminátořího rebootu. Takže jsem zvědavý jak se to na ní podepíše, abych věděl co na podzim od Terminátora čekat. Minimálně v trailerech jistý Cameronovský feel byl cítit. Ale co se děje týče, očekávám jen typickou "adaptaci" (však více co myslím), jak je od Hollywoodu zvykem, dokud mě samotný film nepřesvědčí o opaku.
David007 | Fandíme filmu
David007 | 2019-01-17 23:01:01 | 0 0
Já těmhle ohlasům taky nepřikládám žádnou váhu... Na druhou stranu ale věřím (chci věřit) že se film fakt povedl.. Všechny trailery, co vyšly mě vyloženě nadchly.. Fakt se mi to líbilo..
Z nějakého důvodu se to některým ostatním lidem nelíbilo, ale já mezi nimi prostě nebyl.
FreemanB | Fandíme filmu
FreemanB | 2019-01-17 19:40:18 | 1 0
Na tyhle "nadšené" předpremiérové ohlasy už dávno nevěřím :-D
Fimi | Fandíme filmu
Fimi | 2019-01-17 18:09:35 | 0 0
J5 tak hlavně je to Rodriguezuv film, kdo ví jaký dohled měl Cameron...nedělal producenta i u Genysis? A jak to dopadlo
Johnnypetka | Fandíme filmu
Johnnypetka | 2019-01-17 18:01:48 | 0 0
Děkujemeeee Camerone tohle se určitě vyplatíííííííííí. Snad už aby byl únor.
Cvok | Fandíme filmu
Cvok | 2019-01-17 17:20:14 | 0 0
Snad je to pravda a já se celou dobu v tomhle mýlil.

Přidat nový komentář

Pro psaní komentářů, se přihlašte.

Logo Fandíme filmu

Šéfredaktor webu je Petr Slavík, e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Máte-li zájem o inzerci na našem webu napište nám na e-mail redakce@fandimefilmu.cz

Ochrana osobních údajů | Zásady používání cookies | Pravidla webu | Upravit nastavení soukromí

© 2011 - 2024 FandimeFilmu.cz / All rights reserved / Provozovatel webu je Koncal studio s.r.o.
Koncal studio s.r.o., IČO: 03604071, Lýskova 2073/57, Stodůlky, 155 00, Praha 5

adblocktest