Muž z oceli 2: Matthew Vaughn si na něj brousí zuby
Napsal: Petr Slavík - (Anarvin), 21.07.2017 15:09
- Recenze filmů
- Poslední komentované
1
ČLÁNEK
| 01.11.2024 18:58
1
ČLÁNEK
| 01.11.2024 11:56
1
ČLÁNEK
| 01.11.2024 11:43
5
ČLÁNEK
| 01.11.2024 06:29
4
ČLÁNEK
| 30.10.2024 18:13
Cap celej film řeže hlavně pěstma a
pomáhá si štítem a přitom je to chvílemi až dechberoucí. Proč to takhle
nemůže vypadat i u bohů, když jsou
stejně nebo podobně silní. Tak jako nevím,ale přirovnávat fizickou sílu Kapitána Ameriky se Supermanem, to chce nutnou dávku fantazie, navíc, že se bojuje štítem a pěstma je zřejmě logické, lokomotívu by zřejmě neuzvedl. Ale jo někdo tomu, zde rozumí, tak ho v tom necháme.
Líp už to fakt vysvětlit neumím, ale upřímně si ani nemyslím, že je to potřeba, protože vzhledem k tomu, že k finálním bojům MoS, BvS i WW má připomínky ohromná spousta lidí, a k obřím digitálním řezbám v jiných komiksovkách (jak od Foxu, tak z MCU), se kritika typu "je to nekonečná nuda" ozývá mnohem méně, pak nejsem zdaleka sama, kdo vidí a cítí ten rozdíl. Komu se prostě líbí, že i když jsou postavy nesmírně fyzicky silné, používají při boji i něco sofistikovanějšího, než své pěsti. Proto jsem dala ten příklad s obyčejnýma lidma. Ano, obyčejní lidé se taky můžou mlátit jen pěstma a kusama nábytku. Co by ne, ono to funguje a někdy dokonce i líp, než nějaké kopy s otočkou. Přesto to ve filmech většinou nedělají, a když už to dělají, dělají to zajímavě a vymazleně, viz. třeba CA2, kde se taky Cap celej film řeže hlavně pěstma a pomáhá si štítem a přitom je to chvílemi až dechberoucí. Proč to takhle nemůže vypadat i u bohů, když jsou stejně nebo podobně silní? To je přeci jádro pudla u těch soubojů Thora s Lokim. Oni se bijí jako lidi, protože pro sebe "lidi" jsou! Bozi jsou jen pro nás, jeden pro druhého jsou stejně, nebo přinejmenším podobně silní a vědí, že kdyby sebou prorazili osm stěn, je to možná efektní, ale vyhrát jim to nepomůže. Vyhrát musí stejně jako my lidi-umem, štěstím, nebo podrazem.
A pokud pořád nevíš, jak přesně to myslím, dám ti příklad úplně odjinud: Ve většině moderních akčních filmů už se klasické honičky auty či motorkami moc nepoužívají. Proč? Protože už jsou ohranné a je třeba je ozvlášťnovat skákáním mezi budovami, ježděním po střechách, cirkusovou akrobacií nebo dalšími podobnými nevídanými triky. Přesto jednou z nejlepších akčních sekvencí, které jsem v posledních letech viděla, je pro mě naprosto "obyčejná" dálniční honička motorek v Národu Grázlů. Proč? Protože byla totálně vymazlená, perfektně natočená, skvěle zrežírovaná a totálně mě přibila do sedadla v kině. A přitom to taky byla "jen" honička. Člověk by si řekl, jak jinak chceš natočit honičku? Však je to pořád jen sekvence, kdy za sebou nějací lidi zběsile jedou z bodu A do bodu B. No vidíš a s trochou tvůrčí snahy a schopností to jde udělat jinak a líp, než kdokoliv jiný. A přesně tohle chci od souboje svou bohů! Trochu tvůrčí invence, která z digibordelu udělá pastvu pro oči prostě jen tím, že budou filmaři používat hlavu a nespoléhat na to, že když toho na plátně hodně zničí, bude to k vyvolání velkolepého dojmu stačit. Nebude.
A k tomu zbytku můžu napsat jediné: Jak už tu vzpomněl Fimi, u konkurence jsou Thor s Lokim taky bohové a fakt jsem si nevšimla, že by se spokojili s tím, že po sobě hází kusy budov. Spíš najdeš spousty rozhovorů s filmaři i herci, které se týkají snahy odlišit bojový styl a zbraňový rozsah každého z nich tak, aby byla výsledná bitka zajímavá a obsahovala víc, než jen opakováním tří chvatů pořád dokala (což bylo mimochodem velice hezky vidět v TH2, kdy na tohle cca v polivině filmu, ve scéně bojě s tím rohatým monstrem od temných elfů, choreografove úplně kapitulovali, nechaly ho do Thora bušit kusama skály i pěstma jak hluchýho do vrat a byla to v porovnání s ostatními bitkami neskutečná otrava).
U WB by se z tohohle přístupu měli hodně rychle poučit, protože s Dianou to mohlo být v závěru úplně stejný a hlavně to stejný být mělo, protože jinak vyvstává otázka, proč se vlastně tolik let učila na ostrově ovládat všemožné zbrany a způsoby boje, aby byla nejlepší z Amazonek, když jak říkáš není člověk a zbraně ani bojové styly nepotřebuje. A nebo rovnou otázka, proč se při boji s lidmi tolik nadřela a používala tolik různejch bojovejch stylů a zbraní, když to u milionkrát silnějšího boha války neměla zapotřebí. To si IMO trošku logicky odporuje a okecat se to moc nedá. Spíš to vede k závěru, že jediným zakopaným psem je fakt, že u vymýšlení akčních scén s lidskými protivníky se někdo snažil o originalitu a svěží přístup. U finále už ne.
Roman hele narazil jsem na to na mnoha diskuzích a i tady se to psalo a hodně lidí to potvrdilo ale odkaz ti nejsem schopný dát žádný...
Samozřejmě další filmy budou mít své režiséry apod, Iron Man 3 byl taky nejlepší ze všech dílu. Ale zrovna Man of Steel bych rád viděl od Zacka.
Fimi prosim ta daj mi niaky zdroj alebo odakl si zobral ten blud ze studio caka na uspech JL a od toho sa bude dalej rozvijat ich vesmir nedas tu nic niaky magor nieco napisal a ty to hned žereš
https://www.youtube.com/watch?… když na to koukám zpětně, tak špatné to zase nebylo, ten konec je klasická Snyderovina, ale tady je to asi nejlepší.....
každopádně k tématu, Vaughan je výborná volba a doufám že to klapne, to že je Zack u zrodu nic neznamená, jak tu bylo řečeno to byl i Whedon a Favreau, nemůže být celé univerzum jen od jednoho, to by to vše vypadalo stejně.....podívejte se na Bayformers
Jen zmíním, jak si podala krásně pár vojáků v místnosti, naprosto skvělá scéna. Já jsem si třeba ani jednou nevšiml, že by CGI vypadalo opravdu špatně, a já poznal, že se jedná o CGI.
Možná špatné kino.