Po nějaké době nečinnosti se nového Highlandera chopil Chad Stahelski, jeden ze spolurežisérů prvního Johna Wicka. Nový film je pořád ještě ve stádiu vývoje, ale režisér má o něm poměrně jasnou představu a podělil se o ni s Colliderem.
Stahelski říká, že ať už je původní film z dnešního pohledu dobrý nebo ne, něco na něm je. Jeho mytologie, svět nesmrtelných, mantra „může být jen jeden“… to je to, co nás k Highlanderovi přitahuje. Režisér poctivě nakoukal všechny seriály i přečetl knížky – tak moc ho svět chytil.
Co do dnešní doby aplikovat určitě nejde, je původní tón. Dneska už podobnou premisu nejde brát smrtelně vážně. Podobně jako v Johnu Wickovi nejde zabít s vážnou tváří osmdesát lidí kvůli psovi. S nadsázkou by měly pomoci i odkazy k původní hudbě. První film je neodmyslitelně svázaný s kapelou Queen, v tom novém se jejich muzice pokusí vzdát moderní hold skladatel Tyler Bates (John Wick 1 a 2, Strážci Galaxie, 300).
Highlander není vyvíjený jako jeden film, ale jako celá značka. Píše se tedy scénář k prvnímu filmu, který je vystavěný s ohledem na to, aby v případě diváckého zájmu mohl být branou do širšího světa. Produkce nechce, aby se jí stalo to, co původní sérii, která přinesla jeden fajn film a hromadu pochybných pokračování. Stahelski se zároveň dušuje, že k zakládání filmové série nepřistupuje z obchodního hlediska, ale jako fanoušek mytologie, kterému se líbí představa, že po první kapitole přijdou další.
Inspiraci pro mytologii čerpá hlavně z televizního seriálu, ve kterém je toho oproti filmům hrozně moc navíc. Různé druhy nesmrtelných, tajná organizace Watcherů, která Highlandery sleduje, nabírání nesmrtelné energie, to všechno Stehelskiho zajímá. Vzal si to dobré ze scénáře, který byl připravený před tím, než byl studiem najatý a přidává mytologické motivy a soustředí se na to, aby z látky šlo připravit více kapitol – tak tři dobré kapitoly. Strukturou by se chtěl Stahelski přiblížit k původní trilogii Star Wars. V té první díl fungoval jako samostatný příběh a zároveň otevíral širší svět. Ucelené příběhy, které jsou součástí jednoho širšího celku – přesně tak chce režisér postupovat.
Pokud jde o přístupnost, s tou si Stahelski hlavu nedělá. Rovnou na začátku prý šéfům řekl, že pracuje tak, že prostě připraví příběh v takové podobě, v jaké si to žádá, a pak dostane nějaký rating. Být za každou cenu krvavý nechce, ale stejně tak se nemíní podřizovat nějaké nepřirozené nevinnosti. Tohle je přeci jen Highlander a v tom zkrátka padají hlavy. To zní, jako by film měl být zákonitě tvrdé eRko, zároveň ale režisér říká, že film bude rozhodně „hraniční“, takže kdyby studio hodně tlačilo, tak je možná Chad přeci jen připravený natočit násilí tak, aby film od ratingové komise nižší diváckou přístupnost přeci jenom nakonec vymámil. Film podle něj musí především vypadat stylově. Tak jako byl John Wick stylový a inovativní s pistolemi, má být Highlander stylový a inovativní s mečem.
Celkově to nezní jako úplně marná vize? Co říkáte?
Původní Highlander je fantasy z osmdesátých let, která pojednává o letitém souboji nestárnoucích šermířů, kteří se napříč dějinami snaží zabít jeden druhého a získat tak absolutní vědění a nadpřirozenou moc, jež připadne poslednímu přeživšímu. Úvodní film s Christopherem Lambertem a Seanem Connerym získal na popularitě a dal vzniknout řadě slabých pokračování a odvozeným televizním seriálům. Remake se chystá už od roku 2008 a postupně se na něm prostřídali režiséři Justin Lin, Juan Carlos Fresnadillo a Cedric Nicolas-Troyan.
Zdroj: Collider