V krátkém filmu o filmu režisér Zack Snyder hovoří o natáčení Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti ve formátu IMAX. Ještě víc prozradil v rozhovorech, a tak se dozvídáme, že v obřím formátu IMAX se natáčely hned tři scény filmu. Úvodní sekvence, závěrečná akce (nebo alespoň její část) a snová sekvence v poušti. Jak sami můžete vidět v přiloženém videu, v kinech IMAX se při těchto sekvencích obraz roztáhne na plnou výšku plátna (nebo alespoň jeho část), což má podle režiséra docílit ještě většího vtažení do děje a wow efektu.
IMAX kamery obraz zaznamenávají (laicky řečeno) také ve výrazně větší kvalitě (ostrosti, barevném kontrastu atd.), avšak toho běžné digitální projekce dnešní doby nevyužívají. Film se sice bude promítat také z filmového pásu, ale pouze ve vybraných deseti městech na světě a České a Slovenské republice se tahle atrakce vyhne. Některé digitální IMAXy už stačily nainstalovat alespoň laserové projektory, ze kterých vypadá obraz podstatně lépe než z klasických xenonových, ale u nás zatím technologie dostupná není, nejblíže k nám se bude v tomhle provedení film promítat v Německu.
Snyder dále prozradil, že pouštní sekvence je složitá akční scéna točená (s pomocí triků) na jeden záběr, kdy se kolem ramena s kamerou skládal a znovu rozkládal během několika vteřin kulisa náklaďáku, aby bylo možné efektu docílit. Několik scén se mělo točit také na „obyčejnou“ 70mm kameru. IMAX sekvence totiž obsahuje také dialogy a IMAX kamera je nesmírně hlučná. Snyder nechtěl uprostřed akce zmenšovat obraz nebo záběr pořízený na „menší“ kameru uměle roztahovat, a tak sáhl po 70mm kameře (s tou kupříkladu Quentin Tarantino natočil celých Osm hrozných – opět kvůli tomu, aby dal obrazu určitou přidanou hodnotu). Ta se ale porouchala a nakonec tedy nezbylo než použít IMAX kameru a dialogy předabovat.
Nějaká scéna filmu se natáčela také na 16mm kameru. Tahle kamera se používá (používala) především v televizi a k natáčení dokumentů či studentských filmů. Ve filmovém průmyslu ji v minulosti využívaly levější produkce kvůli úsporám, v dnešní době po ní filmař sáhne, když chce docílit specifického looku. Na 16mm točil Danny Boyle část Stevea Jobse, nebo se na ni natáčelo romantické drama Carol, které bylo letos za kameru nominované na Oscara. Co kamerou chtěl docílit Zack Snyder v Batman v Superman nevíme, avšak prozradil, že do kinosestřihu se nakonec pasáž nedostala. Můžeme doufat, že se objeví na podzim v rozšířené verzi filmu. Jeden záběr při honičce s Batmobilem byl pořízen kamerou GoPro a jinak naprostou většinu filmu Zack Snyder natočil na klasickou 35mm analogovou kameru.
Jak tedy sami vidíte, s technickou stránkou si filmaři náležitě pohráli, tak snad to bude v kině znát. Dnes večer se nezapomeňte stavit u nás na webu, budeme pro vás mít naše první dojmy z filmu. U nás na Facebooku si potom můžete zasoutěžit o vstupenky do kina.
Rázný maskovaný mstitel z Gothamu nedokáže nechat metropolisského novodobého spasitele bez povšimnutí a nekontrolovatelnému superhrdinovi s božskými schopnostmi se postaví. Zatímco spolu ale Batman se Supermanem vedou válku a svět se snaží rozhodnout, jaké hrdiny vlastně potřebuje, objeví se nová hrozba, která vystaví lidstvo většímu nebezpečí, než cokoliv předtím. Batmana ztvárnil Ben Affleck, Supermana Henry Cavill. Dále hrají Gal Gadot, Jesse Eisenberg, Amy Adams, Diane Lane, Jeremy Irons, Laurence Fishburne, Jason Momoa, Ray Fisher, Tao Okamoto, Scoot McNairy, Callan Mulvey, Jena Malone nebo Holly Hunter. Režíruje Zack Snyder, podle scénáře Davida S. Goyera a Chrise Terria. Datum české a slovenské premiéry je stanoveno na 24.3. 2016.