Během dneška budeme pokračovat v tematických článcích k letošním Oscarům, pro tuto chvíli alespoň ještě jedna krátká zprávička. Letošní přenos v USA sledovalo 34,3 milionu diváků, což je oproti předchozímu ročníku pokles o 6%. V klíčové demografické skupině 18-34 byl pokles o něco menší, ale pořád tam byl. Celkově byl ceremoniál nejméně sledovaný za posledních osm let – v roce 2008 se na přenos dívalo 32 milionů diváků. Od roku 1992, kdy společnost Nielsen začala měřit sledovanost elektronicky, jde dokonce o třetí nejhorší sledovanost Oscarů vůbec.
Skupina, která se snažila ceremoniál bojkotovat kvůli nízkému zastoupení černošských nominovaných (důkladnější rozbor problematiky plánujeme) si připisuje úspěch, avšak analytici se domnívají, že ty, kteří ceremoniál bojkotovali naopak vyvážili ti, kteří se si pořad naladili ze zvědavosti právě proto, aby viděli, jak se moderátor Chris Rock do rasové disproporce opře. Hlavní důvody odlivu diváků byly jinde.
Tak zaprvé, pořad nedokázal zaujmout. Nezanedbatelná část těch, kteří si pustili úvod, u pořadu nezůstali – neudržel jejich pozornost. A co je důležitější, i když si Marťan, Revenant a Šílený Max vedli v amerických pokladnách slušně, nějaký skutečný megahit mezi nominovanými chyběl. Kupříkladu když byl na velké množství cen nominován Návrat krále, sledovanost oproti předchozímu i následujícímu roku narostla zhruba o deset milionů.
I tak jsou Oscary stále zdaleka nejsledovanějším slavnostním ceremoniálem (a je o ně velký zájem také v zahraničí), avšak mají-li diváky zajímat, musí být nominovány populární filmy.