Super Bowl je takový malý svátek milovníků hollywoodských velkofilmů. Vysílání finálového zápasu play-off amerického fotbalu je totiž zdaleka nejsledovanějším pořadem USA, a tak v něm chce mít svou reklamu skoro každý, kdo si ji může dovolit (letos bude stát třicetivteřinový spot až 5 milionů dolarů). Hollywoodská studia během vysílání předvádějí upoutávky na své nejšťavnatější očekávané trháky a v řadě případů se jedná o vůbec první záběry, jaké jsou z filmu zveřejněny. A i když si jednotlivé filmy mohou dovolit na obrazovce při horentních cenách 30, maximálně 60 vteřin, nejednou je na konci upoutávky ještě odkaz na podstatně delší internetový trailer. Takže na co se můžeme v noci ze 7. na 8. února těšit?
Úplně nejvíc bude během Super Bowlu vidět Deadpool. Už v pátek 5.2. proběhne novinářská předpremiéra a internet zavalí recenze a Ryan Reynolds bude ve stánku rozdávat chimichangas, Deadpoolovo oblíbené jídlo. Na celý víkend má studio Fox připravenou zesílenou kampaň na sociálních sítích a v neděli večer si studio na tiskovou konferenci najalo hospodu, kterou přemění do podoby lokálu, který je k vidění ve filmu. Kromě odpovídání na otázky budou Ryan Reynolds a jeho kolega T.J. Miller v hospodě hrát šipky a rozlévat pití. Během Super Bowlu si studio Fox zaplatilao dle dostupných informací dva třicetivteřinové spoty, přičemž jeden z nich připadne nejspíš právě Deadpoolovi.
Na Super Bowl se vypraví také jeden až dva herci z X-Men: Apocalypse a několik herců z Dne nezávislosti: Nového útoku, jmenovitě snad Liam Hemsworth a Jeff Goldblum. Pro oba dva filmy studio Fox chystá někde u fotbalového stadionu speciální akce, stejně jako pro sportovní komedii Orel Eddie. Na tři filmy zbývá už jen jeden televizní spot během samotného Super Bowlu, ale hodně populární (a podstatně levnější) jsou také spoty vysílané během předzápasového programu, kde se také rok co rok filmové upoutávky objevují.
Blíže nespecifikované množství času si před zápasem i během zápasu nakoupil Disney, ale hodně se mluví o tom, že uvidíme novou upoutávku na Captaina Ameriku: Občanskou válku. Letos Disney uvede také Knihu džunglí, Alenku v říši divů: Za zrcadlem, Hledá se Dory, Obra dobra, Zootropolis: Město zvířat, Mého kamaráda Draka, Moanu, Doctora Strange a samozřejmě Star Wars: Rogue One. Můžete se spolehnout, že několik ze zmiňovaných snímků příští neděli odhalí svou upoutávku.
Studio Universal si během zápasu koupilo minutový prostor, během kterého by měla běžet první upoutávka na pátého Bournea. V předzápasovém programu bychom mohli vidět také Lovce: Zimní válku nebo Sousedy 2. Paramount si koupil třicetivteřinový spot, který využije pro Želvy Ninja 2. Sony a Warner si reklamní čas nekoupily, o Lionsgate a dalších menších studiích zatím nepadla ani zmínka, avšak Lionsgate obvykle během zápasu spoty mívá. Na letošní rok studio chystá Bohy Egypta, Podfukáře 2 nebo Alianci (třetí část série Divergence). A také není zcela vyloučeno, že nakonec uvidíme Batmana se Supermanem, protože film má tolik partnerů, že by se jeho hrdinové mohli alespoň mihnout v reklamě na nějaký spřátelený produkt.
Co na potenciální výběr říkáte? Jste na výběr spotů zvědaví?
Zdroj: THR