Vzpomínáte si na to, jak se v roce 2014 objevilo na internetu krátké CGI video s Deadpoolem? Na ploše necelých dvou minut se Ryan Reynolds v červeném obleku předvedl přesně tak, jak si ho fanoušci přáli - drzý a brutální. Video se okamžitě stalo virálním hitem a prakticky přes noc změnilo postoj studia k celému projektu.
Krátké testovací video natočili Reynolds a režisér Tim Miller už o dva roky dříve, aby přesvědčili studio 20th Century Fox, že stojí za to udělat film věrný komiksové předloze. Studio ale projekt odmítlo. O dva roky později se však záběry náhodně objevily na internetu a fanoušci na ně reagovali s obrovským nadšením. Díky této vlně podpory studio změnilo názor a dalo filmu zelenou. Výsledek? Deadpool se v roce 2016 stal obrovským hitem, který utržil při rozpočtu 58 milionů dolarů jen v kinech přes 780 mega a odstartoval celou trilogii.
Dlouho se spekulovalo, kdo testovací video vlastně zveřejnil. Ryan Reynolds to roky jen naznačoval, ale nedávno poprvé otevřeně přiznal, že to byl on sám. A že toho nelituje. Podle jeho slov to byl risk, který se vyplatil. Internet donutil studio jednat a díky tomu vznikl film, který mu změnil kariéru. Reynolds se mezitím stal s Deadpoolem nerozlučně spjatý a plánuje v roli pokračovat i v dalších projektech od Marvelu.
„Natočili jsme testovací záběry už před pár lety, ale studio o to nestálo. Deadpool byl tehdy okrajová postava, moc lidí ho neznalo, ale já ho miloval - právě kvůli tomu, že si uvědomuje, že je v komiksovém filmu. Bylo to nové, meta, a hrozně mě to bavilo. Nějaký kretén to video pustil na internet. A já jsem si při čištění zubů říkal: ‚Člověče, cos to udělal? To je možná trestné!‘ Ale internet donutil studio ten film natočit – a o 24 hodin později dostal zelenou,“ zavzpomínal s úsměvem Reynolds.
Foto: 20th Century Fox
Zdroj: CBM