Vliv oscarových nominací na víkendovou návštěvnost byl na první pohled docela malý. Pokud pomineme animáky, nejvýše se z nominovaných filmů dostal Bob Dylan: Úplně neznámý (A Complete Unknown). Ten skončil v žebříčku návštěvnosti na osmé pozici a oproti minulému víkendu divácký zájem poklesl o 17%. V řeči dolarů to znamená utržené 3 miliony za víkend a celkem už 67 milionů. Stále platí, že snímek vydělává hlavně v USA a na vyšší příjmy ze zbytku světa teprve čeká.
Zajímavější posun jde vidět u Brutalisty (The Brutalist), který nicméně souběžně výrazně navýšil počet kin, bylo by tedy hodně zlé, kdyby se to na tržbách pozitivně nepodepsalo. Zájem publika mezitýdně narostl o 45%. O víkendu se nakonec prodaly vstupenky za 2,8 milionu dolarů a celkem je dosud utrženo přes 11 milionů. Ačkoliv snímek patří mezi největší oscarové favority, velký komerční hit z něj prostě nebude.
U Wicked a Nosferatu na 12. a 13. místě víkendové tabulky jde jen těžko odhadovat, zda by byly bez oscarových nominací jejich prodeje vstupenek nižší, protože jde zkrátka o divácky vděčné kusy. Čarodějka hlásí za víkend 2,4 milionu z USA a celkem už je utrženo 717 milionů. Spolu s plánovanou premiérou v Japonsku se očekává, že to muzikál dotáhne až na tři čtvrtě miliardy. Hororový Nosferatu sice vstoupil na domácí video, přesto přidal do kasičky ještě 2 miliony v USA a 4 miliony na ostatních trzích. Celkem je utrženo 166 milionů, dosažení dvoustovky není vyloučené a z upířího hororu se čtyřmi oscarovými nominacemi je regulérní hit.
Mnichov 1972 (September 5) sice dostal nominaci na nejlepší scénář roku, ale za stodvacetiprocentní nárůst tržeb vděčí spíš navýšenému počtu kinosálů (víkendová tržba 770 tisíc, celkem 1,7 milionu). Něco podobného potkalo také Nickel Boys. Ti narostli o 14%, ale také jde jen těžko předpokládat, že na to měly Oscary nějaký zásadní vliv (340 tisíc za víkend, 1,6 milionu celkem). A podobně miniaturní tržby hlásí Navždy s vámi (240 tisíc o víkendu, 15 milionů celosvětově celkem), Opravdová bolest (76 tisíc o víkendu, téměř 15 milionů celkem), Anora (135 tisíc – 34 milionů) a Semínko posvátného fíkovníku (25 tisíc – 5 milionů).
Oscarovky lidi do kin zkrátka nedostaly a nic jiného také ne. Celá víkendová tržba zatím byla za dosavadní rok zdaleka nejslabší a opět se potvrzuje, že v postcovidové době se nechodí o kina prostě „na něco“, ale cíleně, za konkrétními lákadly. Do čela žebříčku návštěvnosti se s odřenýma ušima dostal krimi thriller Flight Risk od Mela Gibosna. Snímek neměl nijak skvělé ohlasy a ani nijak zázračné tržby. O víkendu prodal vstupenky za 12 milionů dolarů a lze předpokládat, že žádné zázračné peníze v součtu nevydělá.
Druhá příčka žebříčku patří Mufasovi: Lvímu králi (Mufasa: The Lion King). Ten po slabé prosincové premiéře bojuje jako...lev. I po šesti týdnech promítání se drží u vrcholu žebříčku, utržil dalších skoro 9 milionů v USA a 15 milionů na ostatních trzích. Celkem je v kase 627 milionů a celkem by se mohlo podařit pokořit hranici tří čtvrtin miliardy, což vzhledem k pomalému startu vůbec není špatný výsledek.
Komedie One of Them Days končí víkend s 8 miliony, celkem dosud utržila 25 milionů a klidně může své příjmy zdvojnásobit. Na malý snímek super výsledek. Ježek Sonic 3 (Sonic the Hedgehog 3) se podobně jako Mufasa promítá šestým týdnem. Měl silnější start, ale rychleji ztrácí diváckou pozornost. Tento víkend videohernímu filmu přidal do pokladny přes 5 milionů dolarů v USA a skoro 11 milionů ve zbytku světa. Dosud se povedlo utržit 446 milionů a v celkovém součtu se pravděpodobně povede překročit půlmiliardovou laťku.
Pořád se v sálech drží i Odvážná Vaiana 2 (Moana 2). Ta ve svém devátém víkendu v kinech dokázala utržit další 4 miliony v USA a dalších skoro 6 milionů na ostatních třiapadesáti trzích. Dohromady je v kasičce už 1,03 miliardy dolarů a ještě se pár desítek milionů podaří přidat.
O pozici níž končí v žebříčku horor Presence. Navzdory dobrému kritickému přijetí film vyprávěný z pohledu ducha nenašel nijak velké publikum a při premiéře utržil jen 3,41 milionu. Steven Soderbergh naštěstí dokáže točit levně, nemělo by tedy jít o žádný zásadní finanční průšvih. Tím je spíš Vlčí muž (Wolf Man), kterému se nepodařilo navázat na úspěch Neviditelného, předchozího monster thrilleru režiséra Leigha Whannella. Premiéra skončila za očekáváním, teď při druhém víkendu promítání zájem publika poklesl o 69%. Tržba tak tentokrát skončila na částce 3,4 milionu a celkem je zatím utrženo 28 milionů. Mělo by se podařit pokořit padesátimilionovou laťku, což by zhruba mohlo stačit k tomu, aby projekt neskončil ve ztrátě.
A na závěr Den of Thieves 2: Pantera (Dokonalá loupež 2). Akční snímek ztratil kinosály i diváky, pravděpodobně ve prospěch Flight Risku, a utržil během třetího víkendu 3 miliony dolarů. Celkem film dodnes utržil 40 milionů po celém světě. Jestli se podaří nakonec dobelhat na dvojnásobnou částku, kterou se povedlo utržit jedničce, to teprve uvidíme. Příští týden nedorazí žádné velké novinky, celkové tržby tak nejspíš budou ještě slabší než teď.
Titulní foto: Flight Risk
Zdroje: Box Office Mojo, Luiz Fernando