Po prvním a druhém díle Dvorních herců současných režisérů přichází závěrečný článek, ve kterém se podíváme, z jakých dalších pracovních vztahů vznikly vztahy přátelské. Někteří režiséři nabízejí svým dvorním hercům vidinu velkého výdělku, někteří zase neobyčejnou zkušenost, tak či tak je téměř ve všech případech zřejmé, že jakmile není dotyčný představitel či dotyčná představitelka na place, hodnocení jdou rychle dolů.
Rian Johnson - Joseph Gordon-Levitt
Podobně jako Johnny Depp se chtěl i Joseph Gordon-Levitt vymanit z televizní škatulky a dobýt Hollywood. Velkým krokem k tomuto cíli a ujištěním se ve vlastní herecké schopnosti, byl debut Riana Johnsona Zmizení, který byl režisérovou poctou spisovateli drsných detektivek Dashiellovi Hammettovi. Už z Levittovy malé roličky v Johnsonově druhém filmu Bratři Bloomovi bylo jisté, že na sebe chlapci nezapomněli. Přesto se oba na čas vydali jinými směry - Johnson začal režírovat pro televizi, Gordon-Levitt naplno prorazil hitem 500 dní se Summer a za pomoci vlastní produkční společnosti HitRecord se rozhodl realizovat své vlastní projekty. Velkolepý návrat nám oba přichystali spolu se sci-fi Looper, a když následně Joseph režíroval svoji prvotinu Don Jon, Rian poradil se scénářem a střihem. Od té doby má Joseph do jisté míry od Hollywoodu pauzu, avšak v Posledním z Jediů a v detektivce Na nože zaznívá alespoň jeho hlas.