Po několikaleté pauze kultovní režisér David Cronenberg (Videodrom, Mrtvá zóna, Moucha, Východní přísliby, Dějiny násilí) předloni uvedl Zločiny budoucnosti a záhy se pustil do příprav novinky The Shrouds. Do distribuce film půjde letos na podzim, ale už na nadcházejícím festivalu v Cannes přijde slavnostní premiéra, a tak je tu první teaser trailer.
Protagonistou filmu je inovativní podnikatel Karsh, který nedávno oplakal zesnulou manželku. Karsh vyvine speciální zařízení, které umožňuje v reálném čase sledovat rozklad pochovaného těla. Zařízení nechá nainstalovat na svém vlastním, kontroverzním hypermoderním hřbitově, což jeho klientům umožňuje, aby i po smrti mohli pozorovat své milované.
Karshova technologie je jen krůček od toho, aby se mezinárodně stala běžnou praxí. V tu chvíli několik hrobů na jeho hřbitově téměř kompletně zničí vandalové, včetně hrobu jeho ženy. Karsh se snaží přijít na to, kdo je za útok zodpovědný a proč jej provedl. To jej nutí přehodnotit celý svůj byznys, manželství i způsob, jakým udržuje památku svojí ženy.
Zveřejněný teaser trailer vás nechá nasát tón, v němž se film ponese a můžete poprvé nahlédnout na speciální hřbitov. Film přibližují také první fotografie a plakát. Najdete je dole v galerii. Karshe hraje Vincent Cassel a dále ve snímku vystupují Guy Pearce, Sandrine Holt a Diane Kruger, jež hraje rovnou tři různé postavy.
V rozhovoru pro Variety Cronenberg ke snímku říká, že jej napsal, když oplakával svou zesnulou ženu, která zemřela v roce 2017. Natáčení tak pro něj bylo emotivní zkušeností. Dodává, že zatímco většina pohřebních rituálů se snaží ukrýt to, co se po smrti skutečně děje s tělem, v jeho novém filmu to funguje přesně opačně. Zesnulé tělo pohřeb neschovává, ale odhaluje. Jak sám David, tak filmový Karsh jsou ateisté. A zatímco věřící lidé obvykle přemýšlejí nad nějakou formou posmrtného života, pro Cronenberga je reálné pouze tělo a Karsh to vnímá podobně. Chce nadále udržovat vazbu se svojí ženou. Ne duchovně, ne skrz abstraktní konverzace, ale opravdu s ní být v kontaktu. A to dovede jedině skrz pohled na rozkládající se tělo. Možná je to perverzní nebo minimálně morbidní, ale pro něj je to zkrátka způsob, jak se vyrovnat s vlastním zármutkem.
Foto a podklady: SBS Productions, Cannes, Variety