O víkendu byly tématem číslo jedna Oscary, takže přehled tržeb rozebíráme se zpožděním. Tradičně se podíváme na to, jak si během uplynulého víkendu vedly nové premiéry, ale i filmy promítané už delší dobu.
Velkou novinku víkendu byla Kung Fu Panda 4. Na domácím trhu ve Spojených státech animák utržil za víkend skoro 58 milionů dolarů, což je v rámci série druhý nejlepší start, hned za jedničkou z roku 2008, která startovala dokonce za šedesát. Mezinárodní trhy Poovi přidaly do neděle dalších téměř 24 milionů, což není vůbec špatné, když uvážíme, že zatím Kung Fu Panda vstoupila především na menší mezinárodní trhy a na ty větší zamíří až příští týden. Dohromady tedy animák dosud utržil skoro 82 milionů. Příští velký animák, nový Garfield, dorazí až v květnu, takže Panda bude mít v kategorii rodinné zábavy dlouhou dobu kina prakticky pro sebe.
Z prvního místa Panda vytlačila Dunu: Část druhou. Ta si vede znamenitě. Na americkém trhu se oproti premiéře při druhém víkendu divácký zájem propadl pouze o 44%, což je pro soudobé velkofilmy skvělé číslo. Značí to, že si diváci mezi sebou film hodně doporučují nebo na něj chodí opakovaně. Platí to i mezinárodně, kde zájem poklesl dokonce jen o 17%. Ačkoliv v tomhle případě číslo navýšila premiéra v Číně, kam snímek se zpožděním dorazil. Rovnou tam utržil 20 milionů dolarů a celosvětově uplynulý víkend přidal do kasičky dokonce 82 milionů! To je v současných poměrech opravdu skvělý výsledek. To znamená, že v USA už druhá Duna utržila do neděle celkem 157 milionů, ostatní trhy 212 milionů a v globálu je utrženo bezmála 370 milionů. Zhruba ve středu snímek překoná celkovou tržbu prvního dílu a zatím se zdá, že by to dvojka nakonec mohla dotáhnout až někam šesti až sedmi stům milionům. To je dobrá zpráva pro fanoušky, protože to prakticky garantuje, že režisér Denis Villeneuve skutečně natočí i třetí film, na nějž má delší dobu zálusk.
Na třetí příčce víkendového žebříčku je další novinka, horor Neviditelné zlo (Imaginary). Film měl mdlou propagační kampaň a slaboučké recenze, což se podepsalo na návštěvnosti. Diváci za první víkend utratili za vstupenky jen asi 10 milionů. To není nijak zázračná částka, horory často zvládnou při premiéře i násobně víc. Studio Blumhouse nicméně jako vždycky dobře počítalo a tvůrcům na natáčení svěřilo pouze desetimilionový rozpočet. Je tedy téměř jisté, že se vynaložené náklady nakonec vrátí.
I čtvrté místo víkendového žebříčku obsadila novinka a najdeme na ní další film studia Angel Studios, které se zaměřuje na konzervativní a křesťanské publikum. Filmy jen minimálně propaguje, povědomí rozšiřuje skrze jednotlivé kongregace věřících a celkově slušně vydělává. Možná to celé působí jako aktivita nějakého kultu, možná o většině podobných snímků mimo cílovku nikdy nikdo neuslyší, ale ekonomicky to zkrátka a dobře funguje. Snímek Cabrini za víkend utržil skoro 8 milionů. Pojďme rovnou sfouknout také zbývající křesťanskou produkci. Ordinary Angels se promítají třetím týdnem, tentokrát za víkend utržili necelé 2 miliony, celkem mají na účtu 16 milionů a určitě to dotáhnout přes dvacítku. A v kinech uváděné epizody seriálu The Chosen (tentokrát 7. a 8. epizoda 4. řady) tento víkend utržily 744 tisíc. Konkrétně tyhle dvě epizody zatím dohromady utržily 6,5 milionu a budou v kinech pomalu končit.
Ale zpátky k filmům, o kterých už jste někdy v životě slyšeli a chodí na ně širší publikum, než jen američtí křesťané. Po čtyřech týdnech v kinech Bob Marley: One Love postupně klesl až na pátou příčku víkendového žebříčku návštěvnosti. Tentokrát to znamenalo tržbu ve výši 4 milionů. V Severní Americe je tak utrženo 89 milionů a celosvětově už 160 milionů. Pokud bude mít životopis slavného hudebníka hodně silnou výdrž, mohl by to nakonec dotáhnout až ke kulaté dvoustovce.
Madam Web (Madame Web) pokračuje ve své mizérii. Promítá se také teprve čtvrtým týdnem, ale ve víkendovém žebříčku končí až sedmá a od pátku do neděle si připsala z prodeje vstupenek jen něco málo přes 1 milion. To dělá v USA dohromady něco přes 42 milionů. Zbytek světa za víkend dodal něco přes 2 miliony a v součtu dosud přinesl 54 milionů. Celkem to dělá zoufalých 97 mega a někde lehce nad stovkou se přírůstky zastaví. Pak bude po všem a komiksovka ze světa Spider-Mana už bude jen sčítat své gigantické ztráty.
Osmé místo žebříčku patří Ptákům stěhovákům (Migration), kteří i ve stínu Kung Fu Pandy stále lákají do kin diváky. Při svém dvanáctém víkendu v kinosálech animák dokázal utržit něco málo přes 1 milion. Dohromady je utrženo 125 milionů v Severní Americe a 282 milionů po celém světě. Třísetmilionovou hranici nakonec asi Ptáci nepřekročí, ale pře 290 by se ještě přehoupnout mohli.
Do top desítky se dostala ještě čínská romantická komedie Yolo, která utržila v USA 827 tisíc, ale to prakticky nehraje roli. Podstatné je, že se filmu vede skvěle na domácím trhu, kde nastřádal už 478 milionů. Jde tedy o regulérní hit globální povahy. Když rychle koukneme mimo top desítku, čeká tam na nás především Wonka. Ten už je sice na domácím videu, přesto od minulého týdne dokázal navýšit celkové příjmy o další 4 miliony, na celkových 628 milionů. A komedie S tebou nikdy (Anyone but You) od minulého víkendu poskočila nahoru dokonce o dalších 5 milionů, na celkových 212 mega. Představitelka hlavní role Sydney Sweeney už se nechala slyšet, že se mezi tvůrci začíná přemýšlet o pokračování.
Oscarové filmy měly vesměs premiéru tak dávno, že ani blížící se víkendový ceremoniál nijak zásadně nezměnil, jaký o ně měli diváci zájem. Sledovat tak budeme spíš to, jestli s návštěvností v nadcházejících dnech ještě nějak zahýbe pondělní odhalení vítězů. Aktuálně má smysl zmínit snad jen Chudáčky (Poor Things), kteří od minulého týdne celosvětově navýšili své tržby o zhruba 4 miliony a v celosvětovém úhrnu už se mohou pochlubit skoro 109 miliony na účtu.
Příští týden krom oscarovek budeme sledovat také to, jak si pvedou novinky Arthur the King a Love Lies Bleeding.
Titulní foto: Kung Fu Panda 4
Zdroje: Box Office Mojo, The Numbers, Luiz Fernando,