Z marketingového hlediska už je teď ONEMANSHOW: The Movie nezpochybnitelným úspěchem. Za první víkend na film přišlo 290 000 diváků, což je víc, než za první víkend dokázal libovolný jiný český film. Dosud rekord držel Anděl páně 2 se 188 000 diváky. Jenže pozor, film mystifikátora Kazmy Kazmitche pokořil také úplně všechny zahraniční premiéry, až na jednu jedinou. Lépe si vedli Avengers: Endgame, na které za první víkend vyrazilo rovnou 344 000 diváků (nebo lépe řečeno se prodalo 344 000 vstupenek – někdo mohlo chodit opakovaně). Ze druhé příčky historického žebříčku ONEMANSHOW sesadila Padesát odstínů šedi.
Prvotní zájem je jedna věc, otázkou je, zda diváci o snímek budou stát dlouhodobě, nebo šlo pouze o prvotní nával, který opadne. Recenze filmových kritiků jsou vesměs přinejmenším vlažné. Film nepředvádí nic nového oproti starším Kazmovým mystifikacím z internetu. Naopak novince příliš nesedí, že je třeba naplnit delší stopáž a zaznívá, že „The Movie“ kvůli tomu nedrží příliš pohromadě a obsahu dost vaty. Část té vaty je navíc okatý product placement. Snímek zřejmě měl být jímavý, ale spíš je hodnocený jako kýčovitý a lacině ždímající. Problémy v takhle dlouhém formátu dělá i Kazmovo (ne)herectví. A na čem se shodují snad úplně všechny recenze: Ne, opravdu nejde o nějakou filmovou revoluci, jak se snažila naznačovat propagační kampaň.
Ve prospěch návštěvy kina nicméně hovořila Kazmova dobrá pověst: Jeho internetové epizody byly zábavné, takže proč si nezkusit totéž na velkém plátně. Pomáhalo mystérium, které se před premiérou dařilo šířit. Nikdo nevěděl, co přesně se blíží, jen panovala mlhavá představa, že to bude „velké“. Zafungoval jednoznačně prvek FOMO (Fear Of Mission Out – Strach, že to prošvihnu), tedy že přišlo něco, o čem budou mluvit všichni známí a já bych mohl být mimo. A dopředu se vědělo i to, že součástí projektu je jakási soutěž. V minulosti už navíc Kazma nechal lidi soutěžit o auto, takže šlo předpokládat, že i tentokrát bude cena hodnotná.
A také že je. Hraje se o milion dolarů, tedy o 22 milionů korun českých. Ty jsou uzavřeny v trezoru. Otevře jej ten, kdo vloží vstupní kartu a naťuká správné heslo. Vstupní karty se rozdávají ke vstupenkám do kina. A kód výherce zjistí vyřešením rébusu, ke kterému najde nápovědy právě ve filmu. Přesné podmínky najdete na miliondolaru.cz, kde zároveň můžete sledovat live kamery od trezoru s penězi. Celý koncept tedy potenciálně podněcuje minimálně soutěžící, aby do kina chodili opakovaně. Počet karet je rozdávaných ke vstupenkám je omezený, takže minimálně tahle motivace asi časem vyschne. Jak dlouho tedy fenomén ONEMANSHOW: The Movie ještě potrvá? Uvidíme.
Podklady a foto: Unie Filmových Distributorů, Bontonfilm, OMS Production, Kazma Kazmitch